Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2011 (Anul 23, nr. 6661-6683)

2011-12-02 / nr. 6661

D BANAȚEANA I Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 6661 - vineri, 2 decembrie 2011 -16 pagini+programe TV+supliment cu anunțuri gratuite - 1,5 lei Târgul de Crăciun și-a deschis porțile Târgul de Crăciun organizat de Primăria Timișoara este, de ieri, la dispoziția vizitatorilor, în Piața Victoriei, ediția din acest an fiind mai bogată în oferte comerciale, prin cei 90 de expozanți prezenți, câțiva dintre ei venind din Ungaria. La deschiderea festivă de aseară, moment programat simultan cu pornirea iluminatului festiv, programul artistic a fost deschis de Fanfara Timișoara Big Band, recital urmat de un concert rock, cu formațiile Vest, Chiroptera, Amala și Adi Bărar Band. Pe partea culinară, în special, manifestarea e foarte generoasă. Se găsesc diverse bucatele la fasole la cazan, tocăniță, cârnați prăjiți, mezeluri,cozonaci, plăcinte, kurtos kalacs, iar ca leac împotriva frigului se pot consuma succes vinul fiert ori pălinca. In același timp, se găsesc o sumedenie de produse de artizanat, obiecte de îmbrăcăminte, ornamente și jucării. Căsuțele pot fi vizitate zilnic, între orele 10-23. Continuare în pagina 5 De Ziua Națională, Timișoara și-a pus la rever cocardă tricolor. Mii de timișoreni au înfruntat, ieri, frigul pătrunzător și au luat calea centrului orașului, pentru a participa la ceremoniile dedicate sărbătoririi a 93 de ani de la înfăptuirea Marii Uniri, zi consacrată, de mai bine de două decenii, drept Sărbătoarea Națională a României. Tricolorul s-a văzut parcă mai mult ca niciodată, de la cocardele purtate pe rever de veteranii de război, la stegulețele mici din hârtie, fluturate de prichindeii de-o șchioapă, ținuți de mână de mămici ori purtați pe umeri de câte un tătic mândru nevoie mare. A fost o sărbătoare roș-galbenă-albastră, cum îi stă și bine unei zile de 1 Decembrie, onorată de o prezență în stradă cum nu s-a mai văzut de mult în capitala Banatului. Continuare în pagina 2 Piața Badea Cârțan, într-o nouă prezentare După patru luni de lucrări de modernizare - răstimp în care comercianții de legume și fructe și-au putut desface marfa în Piața Traian, în condiții de provizorat - Piața agroalimentară Badea Cârțan din Timișoara a fost iert redeschisă. A fost înlocuită copertina care acoperă piața, pe o suprafață de 4.100 de metri pătrați, a fost revopsită structura metalică, a fost refăcută platforma betonată, iar alimentarea cu apă, canalizarea, rigolele, fântânile și parcarea au fost reabilitate și extinse. Continuare în pagina 7 Alegeri la Colegiul Medicilor Timiș Președintele Fulger Lazăr face apel pentru o participare masivă la scrutinul de astăzi Medicii timișeni își vor alege astăzi structura de conducere a unui for extrem de important în relația cu Casa de asigurări de sănătate, precum și cu alte organisme. Aceste alegeri au fost precedate de un alt scrutin, în care a fost desemnată Comisia de disciplină a colegiului, în fruntea căreia a fost instalat doctorul Horia Pleș. Având în vedere că la evenimentul menționat au fost prezenți doar circa 300 de medici din totalul celor aproximativ 4.000 de cotizanți, prof. dr. Fulger Lazăr (foto), președintele în exercițiu al Colegiului Medicilor Timiș, face un apel pentru o mai bună mobilizare la acțiunea de astăzi, în urma căreia ar trebui să fie alese cele 21 de persoane care vor forma structura de conducere. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei Reorganizarea poliției rurale - un mare eșec? O ferie de viață călare pe un dovleac "cât casa" și coborâtă dintr-un prun care face... caise j.Pagina 5 seri în Timișoara, azi în Europa Pagina 7 Pagina 8 întăriri pentru marea finală I www .renaștereajo CURSUL VALUTAR 4,3498 lei 3,2429 lei * 179,0155 lei/gram