Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2011 (Anul 23, nr. 6661-6683)

2011-12-02 / nr. 6661

Renașterea bănățeană /vîntăriri pentru marea finală RCM MVT Universitatea de Vest Timișoara și-a asigurat, miercuri, serviciile jucătorilor Florin Vlaicu și Viorel Lucaci, de la Steaua București. Achiziția celor doi rugbyști reprezintă doar începutul campaniei de transferuri la formația bănățeană, care vizează titlul de campioană în sezonul următor. "Lucaci și Vlaicu sunt de miercuri jucătorii noștri. Vrem să ne întărim lotul pentru sezonul următor. Vor mai fi cu siguranță transferuri, și de la Steaua, în funcție de cum ne înțelegem cu conducerea lor, dar nu numai. Urmărim jucători de la mai multe cluburi", a declarat vicepreședintele RCM-ului, Sorin Doda. Timișorenii vor disputa mâine (ora 13, GSP TV), la Alba Iulia, finala Cupei României, în compania echipei CSM Știința Baia Mare. "Jucătorii noștri sunt foarte montați pentru acest meci, mai ales după modul în care am pierdut meciul din semifinala de campionat, de la Baia Mare. Ne dorim foarte mult să câștigăm această finală", a adăugat Doda, în formula de start a grupării de pe Bega se vor afla și cei doi jucători transferați miercuri de la vicecampioana României. DARIUS PETRU Sorin Doda Grupele Euro 2012 prind, astăzi, contur Spania, Olanda și țările organizatoare, Polonia și Ucraina, vor face parte din prima urnă la tragerea la soți a grupelor turneului final al Campionatului European din 2012. în urna a doua vor fi introduse echipele Germaniei, Italiei, Angliei și Rusiei, iar din urna a treia vor face parte Croația, Grecia, Portugalia și Suedia. Ultima urnă va fi compusă din Danemarca, Franța, Cehia și Irlanda. Stabiliarea urnelor s-a făcut pe baza coeficientului UEFA, format în proporție de 20 la sută din parcursul la ediția precedentă a Campionatului European (preliminarii și faza finală), 40 la sută din parcursul la Cupa Mondială (preliminarii și turneul final) și 40 la sută din parcursul la Euro 2012 (preliminarii). Tragerea la sorți a grupelor turneului final al Euro 2012 va avea loc astăzi, de la ora 19, la Kiev. Gera, indisponibil până la finalul sezonului Zoltán Gera, căpitanul naționalei Ungariei, adversară a României în preliminariile CM 2014, va fi indisponibil până la finalul sezonului, după ce a fost diagnosticat cu o rapută a ligamentului încrucișat anterior de la genunchiul stâng, a anunțat clubul său, West Bromwich Albion. Gera, în vârstă de 32 de ani, s-a accidentat la partida West Bromwich Albion - Tottenham, scor 1-3, din Premier League. El va fi operat mâine, iar medicii estimează că recuperarea fotbalistului va dura între șase și nouă luni. La WBA evoluează și fundașul Gabriel Tamaș. Mijlocașul Zoltán Gera a evoluat de 73 de ori în naționala maghiară, marcând 21 de goluri; în preliminariile Euro 2012, Gera a jucat în șase din cele zece meciuri disputate de Ungaria. Ultima sa apariție în tricoul primei reprezentative a fost la 29 martie, când a marcat două goluri în meciul Olanda - Ungaria, scor 5-3. vineri, 2 decembrie 2011 Sport BC Timișoara a transferat un pivot sârb cu experiență Managerul BC Timișoara, Adrian Vermeșan, a declarat că gruparea bănățeană l-a transferat pe pivotul sârb Nikola Jovanovici, care ar putea debuta chiar mâine, în meciul de pe teren propriu cu SCM Craiova (ora 18, TVR 3). "Am fost nevoiți să mai operăm un transfer, din cauza accidentării mai grave decât credeam a lui Robert Larovici. Am decis să-l aducem pe sârbul Nikola Jovanovici, care are o mare experiență, inclusiv în cupele europene, și nu ne rămâne decât să sperăm că el va fi măcar la fel de bun ca Sarovici. Am semnat cu el un contract valabil până la finalul sezonului și vom avea astfel șase jucători străini apți de joc, plus Sarovici, care sperăm să revină în două luni", a explicat Vermeșan. Nikola Jovanovici are 30 de ani, evoluează pe postul de pivot și a început sezonul în prima ligă greacă, la Kavala, iar înainte a jucat în Germania și Polonia, bifând de-a lungul anilor prezențe și în puternica întrecere europeană ULEB Cup. în altă ordine de idei, BC Timișoara a pierdut, miercuri seară, meciul disputat la sala "Constantin Jude" contra grupării israeliene Gabi Gilboa, scor 76-83. Punctele gazdelor au fost marcate de Siriscevici (24), Archie (16), Popescu (14), Jovanovici (10), Păltinișanu (6), Dragoș (3) și Cuici (3). "Nu avem un obiectiv, ci dorim să cristalizăm cât mai mult această nouă echipă. Sigur că ne-am dorit victoria cu israelienii de la Gala Gilboa, însă experiența acestora a contat mai mult și am fost învinși. Ne dorim să încheiem anul pe primul loc în Divizia A, acolo unde suntem acum, și să luptăm din ce în ce mai bine și în cupele europene" a mai spus Adrian Vermeșan. D. PETRU "Cupa de iarnă", gata de start Sala "Constantin Jude" va găzdui, duminică, primele meciuri ale celei de-a 17-a ediții a "Cupei de iarnă Dinu Instal" la fotbal în sală, competiție rezervată echipelor din Liga a IV-a Timiș. în acest weekend sunt programate partidele din faza grupelor, pentru ca la sfârșitul săptămânii viitoare să aibă loc jocurile din fazele eliminatorii. Deținătoarea trofeului este Unirea Cemeteaz. La întrecerea din acest an participă 15 echipe, care au fost grupate în cinci grupe. In sferturi vor accede câștigătoarele, precum și trei formații de pe locul secund cu linii de clasament mai bune decât al celorlalte două echipe care încheie imediat în urma liderilor de grupă. Deși au avut drept de participare, CSM Lugoj, Juventus Pișchia și Progresul Gătaia nu s-au înscris la startul competiției. D. PETRU Marian Pană, antrenor la Mioveni Tehnicianul Marian Pană a ajuns, ieri, la un acord privind un contract pe un an și jumătate cu gruparea Dacia Mioveni, după ce primise acordul echipei FC Farul, cu care se afla sub contract, de a negocia cu o altă formație. "Am semnat pe un sezon și jumătate, având ca prim obiectiv salvarea de la retrogradare. Faptul că am venit la o formație din Liga 1, având și perspectiva de a rămâne și din campionatul viitor dacă echipa va retrograda, pentru a promova din nou, m-a determinat să accept acest post. Am primit unele asigurări din partea conducerii că lotul va fi întărit cu câțiva jucători. La Farul nu mai existau perspective, cel puțin pentru acest campionat", a declarat Marian Pană. Primul meci al lui Pană ca antrenor la Mioveni va avea loc, astăzi, la Cluj-Napoca, unde argeșenii vor întâlni pe CFR, în etapa a XVI-a a Ligii I. Echipa CS Mioveni a rămas pentru a cincea oară în cele 15 etape disputate până acum fără antrenor, după ce Mihai Stoica și-a reziliat, joi, contractul cu gruparea argeșeană după numai o etapă în care a fost "principal". Stoica, fost secund la Mioveni, a ajuns să conducă echipa argeșeană după ce Mihai Stoichiță a plecat în Cipru. "Am reziliat contractul de comun acord în această dimineață. Mihai Stoica dorea să știe dacă fi antrenor principal și în returul campionatului, iar noi nu i-am putut garanta acest lucru în acest moment. Atunci el a zis că mai bine pleacă acum ca să aibă timp să-și caute alt angajament la altă echipă din timp. Așa că am reziliat contractul. Poate e mai bine așa și pentru noi, și pentru el", a declarat președintele Consiliului Director al CS Mioveni, Dumitru Olteanu. Stoica este al cincilea antrenor care părăsește banca Mioveniului, după Ionuț Popa (etapele 1- 4), Ilie Stan (etapele 5-6),Constantin Stancu (etapa 8), Mihai Stoichiță (etapele 9-13), cu mențiunea că în etapa a șaptea, echipa a fost condusă de directorul general al clubului, Răzvan Tunaru. Până în prezent, CS Mioveni, ocupanta ultimului loc în Liga I, a acumulat doar 8 puncte, trei cu Ilie Stan (4-2 cu Gaz Metan Mediaș), trei cu Tunaru (2-1 cu Sportul) și două cu Stoichiță (0-0 la Galați cu Oțelul și 0-0 cu Petrolul). Nadal și Monaco deschid finala Cupei Davis Jucătorul Rafael Nadal, locul 2 ATP, îl va întâlni, astăzi, pe Juan Monaco, locul 26 ATP, în primul meci al finalei Cupei Davis, care se va disputa, la Sevilla, între Spania și Argentina. Programul complet al finalei este următorul astăzi: Rafael Nadal - Juan Monaco, David Ferrer (locul 5 ATP) - Juan Martin Del Potro (locul 11 ATP); mâine: Feliciano Lopez/ Fernando Verdasco - David Nalbandian/Eduardo Schwank; duminică: Rafael Nadal - Juan Martin Del Potro, David Ferrer - Juan Monaco.