Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2012 (Anul 24, nr. 6686-6708)

2012-01-05 / nr. 6686

Investiții masive în piețele timișorene După finalizarea Pieței "Badea f Lean", eforturile administrației feței SA Timișoara se îndreaptă spre reamenajarea Pieței Iosefin. Termenul de finalizare a fost prelungit cu o lună, din cauza înlocuirilor care au trebuit făcute la sistemul care asigura energia electrică pentru întreaga zonă. Astfel, lucrările nu vor mai fi gata în iulie, ci în august. Se speră ca, după finalizare, "Iosefin" să fie cea mai aspectuoasă piață a Timișoarei, cu aer condiționat, lift și fastfood. Parterul este rezervat legumelor fructelor, peștelui și florilor, la etajul I se va comercializa carne, lactate și brînzeturi, iar la etajul II vor fi spații diverse, printre care și cele de fast-food. în prezent, în "Tosefin" funcționează o singură a, restul comercianților mutându-se în Piața Bălcescu. Continuare in pagina 4 I www .renaștereajo j în zona Michelangelo se vor îngropa 70 de milioane de lei Dacă promisiunile autorităților locale vor fi respectate, mult-așteptatul pasaj subteran va fi dat în folosință peste un an și jumătate La sfârșitul lunii decembrie 2011, ministrul dezvoltării, Elena Udrea, și primarul Timișoarei, Gheorghe Ciuhandu, au semnat contractul de finanțare pentru proiectul de amenajare a unui complex rutier în zona Michelangelo, cunoscută drept una dintre cele mai aglomerate din oraș și constituind unul din punctele de blocaj în traficul rutier. Valoarea totală a proiectului este de aproape 70 de milioane de lei, din care contribuția Uniunii Europene se ridică la 98 la sută, iar cea a Primăriei Timișoara este de doi la sută. Proiectul are o perioadă de realizare de 18 luni de la semnarea contractului de finanțare, astfel că peste un an și jumătate ar trebui să străbatem bulevardul Vasile Pârvan spre artera Corneliu Coposu printr-un pasaj subteran cu lungimea totală de 583 de metri, în același timp, va fi reabilitat și Podul Michelangelo. Continuare in pagina 3 Subvenții sub zodia lui... 666 Producătorii agricoli vor beneficia de subvenții sporite pentru creșterea animalelor. Astfel, guvernul a aprobat două hotărâri prin care se alocă peste un miliard de lei pentru plățile naționale directe complementare în sectorul zootehnic. Pentru ovine și caprine, subvenția acordată este de 40 de lei pe cap de animal, suma totală ridicându-se la 336,5 milioane lei. Cuantumul plății pentru specia bovinelor este de 410 lei pe cap de animal, în limita sumei de... 666 milioane lei. Față de 2010, numărul ovinelor și caprinelor este mai mare cu 800.000, iar al bovinelor a crescut cu 200.000. Prevăzători și harnici De două zile, chioșcurile RATI sunt asaltate de pensionarii care doresc să își reînnoiască abonamentele de călătorie, pentru acest an. Cu toate că mai pot circula în această lună cu vechile abonamente, iar până la sfârșitul lui ianuarie au timp destul pentru reînnoire, pensionarii din Timișoara vor să își rezolve această problemă din primele zile ale anului. Așa se face că la cele 16 chioșcuri RATT, unde se pot reînnoi abonamentele, sunt cozi ca pe vremuri la... portocale. Anul trecut, RATT a eliberat circa 40 de mii de abonamente pentru pensionarii din Timișoara, spune Cosmin Bradu, purtător de cuvânt al Regiei Autonome de Transport Timișoara. Cozile formate de pensionari la chioșcurile RATT vor mai persista pentru câteva zile. Reamintim că cele 16 chișcuri ale regiei, unde pot fi reînnoite abonamentele, sunt deschise de luni până vineri, între orele 6-21,30. ANCA TOMA Titlurile zilei