Renaşterea Bănăţeană, februarie 2012 (Anul 24, nr. 6709-6733)

2012-02-01 / nr. 6709

BANATEANA I Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 6709 - miercuri, 1 februarie 2012 - 16 pagini - 1,5 lei Tarife mai mici la Telpark Consilierii locali timișoreni au votat, ieri, proiectul de hotărâre prin care tarifele Telpark, precum și regulamentul de parcare sunt aduse în limite mai rezonabile. Noile tarife sunt mai mari decât cele din 2011, dar sunt departe de cele aprobate de aleși în noiembrie 2011, când li s-a pus în mare un regulament Telpark cu o formulă "magică" , prin care un abonament general anual ajungea să coste 1.000 de lei. De astăzi, timișorenii vor plăti 450 de lei pentru un abonament general anual și 43 de lei pentru unul general lunar. O oră de parcare va costa 1,5 lei pe toate străzile din oraș și trei lei în parcările cu barieră, iar un tichet universal - 10 lei pe zi, în zonele din imediata apropiere a piețelor parcarea va fi limitată la două ore. Conform unui amendament propus de consilierul Silviu Sarafolean și însușit de colegii săi, inspectorii de teren ai societății Administrarea Domeniului Public vor purta uni Tie. Pentru persoanele care au „...stat abonamente Telpark la tarifele anterioare, iar în perioada de abonare există și zile din luna februarie, directorul ADP, Liviu Barbu, a promis că va găsi o soluție de echilibrare. (D.D.) Banii timișenilor, împărțiți după culoarea politică a primarilor Punctul cel mai controversat de pe ordinea de zi a primei ședințe în plen a Consiliului Județean Timiș din foarte electoralul an 2012 a fost cel legat de împărțirea banilor pentru echilibrarea bugetelor locale. Prefațat de reacții mai mult sau mai puțin politice, modul de împărțire a banilor a fost comentat, pe de o parte, că fiind absolut nedrept pentru dezvoltarea localităților din județ, dar și, pe de altă parte, ca o compensare a plusurilor venite pentru primarii puterii de la bugetul central, în timp ce adepții primei atitudini se temeau, la un moment dat, că vom apuca pe calea bucureștenizării prin premiera din acest an la alocarea banilor, majoritarii din consiliul județean atrăgeau atenția că, dacă se mai aude multă gălăgie, nemulțumiții nu vor mai vedea nici un sfanț. Continuare in pagina 3 Un timișorean de 20 de ani a spart serverele de la NASA și Pentagon Un tânăr de 20 de ani din Timișoara a ajuns în vizorul procurorilor DIICOT, după ce a spart serverele de la NASA. Procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism - Structura Centrală efectuează cercetări față de Răzvan Manole Cernăianu sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de acces fără drept la sisteme informatice, prin încălcarea măsurilor de securitate și în scopul obținerii de date informatice, transfer neautorizat de date dintr-un sistem informatic și perturbarea gravă a funcționării unui sistem informatic. Anchetatorii spun că tânărul a lansat atacuri informatice și a accesat, fără drept, mai multe servere aparținând armatei Statelor Unite ale Americii - Pentagon și NASA, în scopul obținerii de date confidențiale, pe care le-a copiat și transferat în mod neautorizat în propriul sistem informatic. Datele astfel obținute le-a făcut publice prin intermediul unui blog personal și al unui site. Continuare în pagina 7 Administrația timișoreană s-a supărat pe inspectoratul școlar Consilierii locali timișoreni, la unison cu primarul și viceprimarii, s-au arătat, ieri, supărați pe Inspectoratul Școlar Timiș, din cauza modului în care se realizează comasarea școlilor. Primarul Gheorghe Ciuhandu a declarat că, de trei săptămâni, trei sferturi din timpul audiențelor este ocupat de contestații din partea părinților nemulțumiți. "Nu mi se pare corect din partea inspectoratului, care de ani de zile a girat această situație, care a generat mizerii. Există spații excedentare, iar în altă parte se plătesc chirii foarte mari. Acești domni trebuie să înțeleagă că, după ce și-au făcut zeci de ani mendrele în învățământul timișorean, nu pot pasa dintr-odată o grămadă de probleme consiliului local! Inspectorul școlar general acuză consiliul local că pe noi nu ne interesează. Timp de 40 de ani nu au făcut nimic, iar acum arată cu degetul la primărie", a spus primarul. Consilierul Traian Stoia (foto) a explicat că, în Timișoara, comasările trebuie lcute după criterii clare, astfel încât toată populația școlară să facă ore dimineața și să aibă o viață normală, iar cheltuielile primăriei să fie cât mai mici și strict necesare. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei Turism aproape inexistent în zonele umede din Banat Oamenii străzii găzduiți la Urgențe au spart pereții Vremea tine cu cultivatorii de cereale Contoarele Aquatim vor putea fi citite din birou I www .renaștereajo CURSUL VALUTAR 3,2919 lei 4,3433 lei 183,9433 lei/gram