Renaşterea Bănăţeană, martie 2012 (Anul 24, nr. 6739-6760)

2012-03-07 / nr. 6739

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6739 - miercuri, 7 martie 2012 - 16 pagini - 1,5 lei Un timișean, în fruntea Consiliului Național de Etică Un timișean a devenit primul președinte al Consiliului Național de Etică din cadrul Ministerului Educației. El se numește Cosmin Gheorghe și este directorul Colegiului Tehnic „V. Braniște" din Lugoj. Are 34 de ani și este absolvent al Facultății de Litere, Filozofie și Istorie (specializarea Filozofie) din cadrul Universității de Vest din Timișoara, începând de anul viitor, dascălii care comit abuzuri emoționale asupra elevilor sau a colegilor, precum și directorii care hărțuiesc profesori vor fi judecați de o comisie de etică. Profesorii din învățământul preuniversitar vor avea propriul cod de etică. Cine nu va respecta codul va fi chemat în fața unei emisii de etică, alcătuită din profesori, părinți, reprezentanți ai ONG-urilor și un jurist. Comisia nu se substituie instanțelor judecătorești, ci urmărește să soluționeze cazuri ce nu sunt de natură penală. Continuare în pagina 3 Zeci de clădiri timișorene pun în pericol viața trecătorilor Constatarea că numeroase clădiri din Timișoara reprezintă, pur și simplu, un pericol pentru trecătorii nevinovați care se află în preajma lor nu este una recentă. Problema a fost pusă, de numeroase ori, în cârca administrației publice, mai ales că orașul are circa 14.000 de clădiri istorice, acestea având, în mare parte, nevoie de lucrări serioase de reabilitare. Răspunderea este, în această situație, limitată de lege, întrucât, chiar dacă ar dispune de fondurile necesare pentru a interveni, municipalitatea nu are voie să folosească banii publici pentru renovarea unor proprietăți particulare. Totuși, ceea ce se poate întreprinde este să-i tragă de mânecă pe cei care dețin astfel de imobile - pericol public și să le aducă aminte că sunt responsabili pentru ceea ce li se poate întâmpla trecătorilor. Nu mai puțin de 70 de notificări au fost înmânate de poliția locală, luna trecută, asociațiilor de proprietari ale căror clădiri prezintă un veritabil pericol de accidente pentru cei din jur. Acestea se află în mai multe zone ale orașului, inclusiv în cea centrală. Continuare în pagina 2 Noi negocieri pentru parcări în Timișoara Povestea parcărilor subterane și etajate din Timișoara are ceva vechime. Dar tot o simplă poveste a rămas, deoarece singura investiție într-o parcare respectabilă, sub pământ, este și la ora actuală în stadiu de... groapă. O groapă din vecinătatea Pieței "Timișoara 700" în care s-a turnat ceva beton și căreia i se vor face în perioada următoare finisajele, astfel că va deveni parcare cel mai probabil la începutul lunii mai, potrivit afirmației lui Liviu Barbu, directorul SG Administrarea Domeniului Public SA. Continuare în pagina 4 Compensarea datoriilor e singura soluție pentru Colterm Suma neîncasată de la stat este mai mare decât obligațiile bănești achitate Compania timișoreană de termoficare Colterm încearcă să iasă din încurcătura în care a băgat-o Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), instituție care anul trecut i-a pus poprire pe conturile bancare și sechestru asigurător pe toate bunurile mobile și imobile, din cauza neachitării unor obligații către bugetul de stat care însumau 44,245 milioane de lei, la momentul deciziei respective. Continuare în pagina 6 Titlurile zilei Fiul unui avocat timișorean, șantajat de trei tineri se lasă cu buzunarele primarilor ! www renașterea jxT| Pomul de Mai de la Otelec "crește" încă din iarnă Avocat și client, amendați pentru abuz procesual ’