Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2012 (Anul 24, nr. 6761-6781)

2012-04-02 / nr. 6761

Timișoara, în topul chiriilor de lux O sumedenie de chirii sunt de ordinul miilor de euro, într-o perioadă în care domeniul imobiliar e la pământ! Este o realitate surprinzătoare că, în plină criză, mai mult de 15 la sută din ofertele de închiriere de apartamente din cele mai mari orașe ale țării vizează segmentul de vârf, astfel că peste 1.100 din proprietarii de apartamente de închiriat din întreaga țară cer peste 1.000 de euro pe lună. Chiriile cele mai mari le întâlnim, așa cum e și normal, în București, unde oferta cea mai costisitoare e de nu mai puțin de 6.800 de euro lunar, pentru un penthouse cu o suprafață impresionantă, de 450 de metri pătrați, din Herăstrău. Suma echivalează cu peste 14 salarii medii bivite din România și e cerută pentru patru camere, cu vedere spre Parcul Herăstrău,în imediata aprecidare a restaurantelor și cafenelelor zonă. Pe locul al doilea în topul celor mai scumpe apartamente scoase la închiriat se află un apartament din Dorobanți, cu o suprafață de 309 mp, la care se adaugă 44 mp de terase. Continuare în pagina 4 Arderea miriștei pârlește și plata pe suprafață Arderea miriștilor e "sportul" preferat al multor fermieri, în această perioadă a anului, însă pompierii nu sunt defel fericiți. Numai în județul Timiș, intervențiile la miriști aprinse au fost de ordinul sutelor, de la topirea zăpezii încoace. Este bine de știut că, de acum, pe cei care aprind resturile vegetale de pe terenuri arabile și pășuni îi paște mai mult decât o amendă pe linie de mediu, deoarece Inspectoratul pentru Situații de Urgență și Garda de Mediu și-au găsit un nou aliat în lupta împotriva incendierii miriștilor: Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), care și-a trimis deja inspectorii pe teren, pentru a identifica mai întâi parcelele pârjolite și, ulterior, pe fermierii vinovați. Continuare în pagina 3 Nr. 6761 - luni, 2 aprilie 2012 - 16 pagini - 1,5 lei Brandul turistic al Banatului a murit încă din fașă Regiune multietnică și multiculturală, bogată în tradiții, cu o istorie interesantă, vestigii așijderea, cadru natural atractiv și variat, produse culinare într-o mare diversitate, stațiuni balneare, un patrimoniu arhitectural de cea mai bună factură, fie că vorbim de așezăminte laice sau religioase. Banatul le are pe toate acestea, mai puțin un brand turistic sub care să fie promovat și vândut, în urmă cu un deceniu, ideea creării unui brand adecvat a creat o oarecare efervescență și, așa cum era normal, mai multe entități active în domeniul turismului bănățean - agenții, hoteluri, restaurante - s-au înhămat la o asemenea muncă. Un pas promițător a fost fondarea Asociației pentru Turism Banat. Organizația a pornit bine la drum, a reușit să organizeze câteva târguri regionale de turism, a participat cu stand propriu la târguri naționale și internaționale, a editat broșuri, hărți turistice și alte materiale de promovare. Numai că branduirea nu i-a ieșit, deși crease la un moment dat chiar un logo. Continuare în pagina 2 Meșteșugarii pot deveni... meșteri la accesarea finanțărilor nerambursabile Meșteșugarii din mediul rural vor putea învăța gratuit, de la consultanți, experți financiari, ingineri, arhitecți etc., totul despre întocmirea proiectelor prin care pot pune mâna pe sume considerabile de bani nerambursabili. Sprijinul le este oferit de către Unitatea de Sprijin a Rețelei Naționale de Dezvoltare Rurală, care așteaptă până în data de 5 aprilie propuneri de proiecte de finanțare, de la meșteri individuali sau grupați în cooperative. Aproximativ 40 de întreprinzători vor fi, astfel, selectați pentru participarea la un seminar de training, care se va desfășura în perioada 17-20 aprilie, la Miercurea Ciuc. Doar costul transportului nu este acoperit de organizatori, dar beneficiarii nu trebuie să scoată bani din buzunar nici pentru cursuri, nici pentru cazare și masă. Pregătirea va fi focalizată pe întocmirea proiectelor pe măsura 322 din cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală, aceasta referindu-se la crearea și dezvoltarea de microîntreprinderi. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei Bere specială într-un decor special Vântul și soarele vor produce energie la Orțișoara BCT, din nou peste Asesoft Ora Pământului, în Mica Vienă www .renașterea to ^CURSUL VALUTAR J 4,3791 lei 3,2805 lei$ . 175,3292 lei/gram Timeoara