Renaşterea Bănăţeană, iunie 2012 (Anul 24, nr. 6809-6833)

2012-06-10 / nr. 6816

2 Renașterea bănățeană Actualitate luni, 7 7 iunie 2012 Campania electorală văzută de un turist Am votat! Și? Au ieșit cei pe tizăm că simpla apartenență la care i-am ales și... viața merge partidele aflate pe val nu întotdeauna înainte. Cu ce am rămas în urma înseamnă mare lucru. Uneori poți campaniei electorale? Cu două idei contradictorii. Primară (deja) foștii edili locali, în calitate de candidați, au avut așa realizări încât nici Făt- Frumos nu i-ar putea egala. A doua, care vine din partea celorlalți pretendenți la fotoliile locale, respectiv aceea că nimic nu au făcut predecesorii lor, iar ei, de vor fi aleși (unii chiar au fost), vor face și vor drege, mai ceva... decât (același) Făt- Frumos. Câțiva dintre candidați, care, spre cinstea lor, nu prea au fost administratori publici până la data alegerilor, ori de au fost, au reprezentat cu totul alte doctrine și partide, se lăudau cum vor tăia ei capetele balaurului, zmeului ori ale mafiei locale, desigur dacă vor fi aleși. Cum alegerile au trecut,frumos din partea noastră ar fi să-i felicităm pe învingători și să-i consolăm pe învinși, ceea ce și facem, cu "Codul bunelor maniere" în față, deși în politică... Acum, gata, să revenim cu picioarele pe pământ și să le spunem aleșilor că principala lor sarcină va fi aceea de a face rost de bani, fără de care nu vor avea cu ce să se laude de vor mai candida din nou. Ca să facă rost de bani, trebuie ori să încurajeze investitorii să se oprească în localitățile lor, ori să facă proiecte și să convingă guvernul și autoritățile de implementare a proiectelor din fonduri europene că ale lor trebuie finanțate mai întâi. Ca să aibă succes e bine să fie din partidul (partidele) de la putere. Dacă nu sunt, pot migra de urgență. Trebuie însă să-i aver fi primar care dă din an în Paști pe la primărie, în rest merge la pescuit ori își vede de propriile afaceri, și guvernul îi face toată treaba și nici măcar nu-i cere să semneze, în final... ca primarul. Cum vedeți, din aceleași motive (ce țin de "Codul bunelor maniere"!) tăcem mult în privința șpăgii, corupției, comisionului, banilor care trebuie rezurnați celor ce te finanțează, ori care merg și în buzunarele aleșilor, partidelor din care fac parte etc. Vedeți cât de bogată și de complicată e administrația, politica, și democrația românească originală în care trăim! Gata cu aleșii, să adresăm câteva cuvinte alegătorilor, beneficiari ai muncii neobosite, în folosul comunităților, a primilor. Vom spune mai ales despre campania vizuală rurală, care a fost la înălțime, mai ales prin insolit, în primul rând, până și ultima localitate a județului a fost umplută de bannere peste strada principală, dar nici copacii nu au scăpat. Toate stațiile de autobuze au devenit afișiere, ba chiar și unele ferestre ale caselor, nu mai vorbim de vitrinele magazinelor și căminele culturale. A existat o preferință pentru lipirea afișelor electorale pe uluci, pe utilaje agricole și, mai ales pentru ruine. O campanie inedită și-a făcut-o primarul aflat în funcție la Fârdea și în satele aparținătoare, portretul său electoral nelipsind aproape de pe ferestre sau porțile de intrare ale fiecărei case. Insolitul însă depășește granițele neobișnuitului. La Becicherecu Mic, în ferestrele unei case cu stegulețe patriotice (tricolor și al UE) alături de portretele unor candidați locali s-a aflat și cel lui Nicolae Robu, candidat în capitala județului la funcția de primar. Afișajul de campanie (fie el și ilegal) a fost atât de prezent, inclusiv în cartierul meu, în care un tânăr candidat ("de pică") își îndemna, de pe câțiva stâlpi de curent, "romii lui" să-l voteze. Spre deliciul postelectoral ale alegătorilor am inserat în cuprinsul acestui material câteva astfel de imagini, care mai de care mai haioasă. MARCEL SĂMÂNȚĂ Zmeie electorale la Dudeștii Vechi Dublu portret de candidat în par și mașină electorală cu fundal forestier secular, la Nădrag Portret de candidat , anunț imobiliar, de-a valma Așteptare electorală pasionată, în același Nădrag Portrete electorale... la pământ (Șandra) Susținere electorală la Becicherecu Mic pentru candidatul de Timișoara Nicolae Robu Promisiuni electorale de rale de genul "Dacă ne votați pe noi, așa va arăta tot satul, ba și județul" (Valcani)