Renaşterea Bănăţeană, iunie 2012 (Anul 24, nr. 6809-6833)

2012-06-11 / nr. 6817

□BANAȚEANAIDirector onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 6817 - marți, 12 iunie 2012 - 24 pagini - 1,5 lei Rezultatele finale ale alegerilor din Timișoara Biroul Electoral Municipal Timișoara a dat publicității rezultatele finale pentru alegerile locale din 10 iunie, numărătoarea voturilor fiind încheiată. Pentru funcția de primar și-au exprimat votul în mod valabil 111.374 de timișoreni, iar Nicolae Robu a câștigat cu 55.422 de voturi (49,76 la sută), urmat la distanță de Adrian Orza, cu 26.049 de voturi (23,38 la sută). Pe locul al treilea s-a clasat candidatul PPDD,Ilie Bertea,cu 10.159 de voturi (9,12 la sută), pentru ca Gheorghe Nediți (PD-L) să fie al patrulea în preferințele timișorenilor, cu 9.220 de voturi (8,27 la sută). Pe următoarele locuri se află ceilalți candidați: Francisc Szabó (UDMR) - 2.730 de voturi, Ioan Coriolan Gârboni (independent) - 1.890 de voturi, Ion Răducanu (UNPR) - ’ 889 de voturi, Rodica Vlad (PER) 1.157 de voturi, Grigore Trif (PRM) - 998 de voturi, Claudiu Butuza (AUT) - 436 de voturi. Continuare în pagina 3 wwwwjenastereajo Timișul, lovit din nou de furia apelor seri, la ora 10, la Prefectura Timiș, s-a întrunit comandamentul pentru situații de urgență, condus de prefectul Eugen Dogariu, ca urmare a avertizării hidrologice primite de la Institutul Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor. Conform avertizării, având în vedere situația hidrometeorologică și prognoza meteorologică pentru următoarele 24 de ore, a fost instituit, în județul Timiș, cod roșu pe râul Bega, în sectorul Făget - Balinț, și cod portocaliu pe același râu, în sectorul Balinț - Chizătău. Conform acestor avertizări, până astăzi, la ora 10, se pot produce scurgeri importante pe versanți, torenți, pâraie, râuri necadastrate (viituri rapide), cu efect de inundații locale și se pot atinge cotele de apărare pe unele râuri. Au fost avertizate primăriile localităților din zonele afectate de cele două coduri și s-a cerut comitetelor locale pentru situații de urgență să ia toate măsurile în vederea evitării oricărui pericol. Prefectul Eugen Dogariu s-a deplasat, împreună cu reprezentanți ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență și ai Direcției Bazinale de Apă Banat, în zonele aflate sub avertizări. în noaptea de duminică spre luni, viitura formată pe Bega a inundat câteva gospodării, iar 54 de locuitori din Pietroasa, Margina și Curtea au fost evacuați. Zeci de pompieri au intervenit în zonele afectate, în satul Cutina, din comuna Balinț, râul Bega a fost blocat din cauza unui "dop" format din gunoaie și bușteni. Locuitorii din 27 de localități au rămas fără curent electric, iar un bărbat din comuna Margina a fost dat dispărut. Apele au afectat drumul care leagă Pietroasa de satul Fărășești, astfel încât localitatea a rămas izolată. Continuare în pagina 2 FIFA o poate trimite pe Poli în liga a cincea! Plecat la Ceahlăul tot într-o funcție de conducere, Gheorghe Chivorchian rămâne cu urechile ciulite la ce se întâmplă cu Poli, clubul care l-a plătit regește și fără întârzieri salariale, așa cum nu s-a întâmplat în cazul fotbaliștilor alb-violeți. De la distanță, acesta întărește ideea că gruparea timișoreană riscă depunctarea și chiar retrogradarea dacă nuși achită urgent datoriile de aproape două milioane de euro. "Există un mare pericol ca Poli să înceapă sezonul viitor în liga a cincea. Poate se găsește totuși un investitor care să nu mai fie mințit și păcălit... Locul lui Poli este în prima ligă și în Europa. Poli există, n-a dispărut, însă din păcate a rămas în liga a doua. Din informațiile mele, dacă nu se vor găsi soluții, începând cu data de 20 iunie echipa va fi depunctată. Am obținut de la FIFA trei derogări până acum, de fiecare dată când am apelat la acest for am găsit clemență. FIFA a dat însă un ultimatum clubului și din 20 iunie va pune în aplicare măsura depunctării", a spus Chivorehian. DARIUS PETRU Din cauza alegerilor Bacalaureatul a început cu o întârziere de trei ore Prima sesiune a examenului de bacalaureat 2012 a început ieri, cu evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba și literatura română (proba A), ce se va desfășura până mâine. "Aproximativ 77 la sută dintre absolvenții promoțiilor 2011-2012 s-au înscris pentru susținerea probei orale la limba română din cadrul examenului de bacalaureat", a declarat Liviu Pop, ministrul educației. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei în interiorul ziarului