Renaşterea Bănăţeană, iulie 2012 (Anul 24, nr. 6834-6859)

2012-07-02 / nr. 6834

DRANATEANA I Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 6834 - luni, 2 iulie 2012 - 16 pagini - 1,5 lei Salariile bănățenilor cresc cu peste 200 de lei Din ghiocul Comisiei Naționale de Prognoză (CNP) ies vești bune pentru timișeni, în următorii trei ani angajații vor avea salarii cu 203 lei mai mari, ajungându-se în 2015 la un nivel mediu de 1.811 lei. Nu este, însă, nici pe departe cea mai mare creștere salarială din țară, de aceasta beneficiind angajații instituțiilor și firmelor din Capitală. Salariul mediu net lunar din București va crește până în 2015 la 2.561 lei, cu 313 lei mai mult față de nivelul de 2248 lei estimat pentru 2012. Totodată, diferența dintre veniturile din Capitală și restul țării se va adânci. Profețiile CNP au de ce să-i bucure și pe vecinii noștri din Arad, județ unde se va înregistra cea mai mare Teștere salarială în afara Bcureștiului. Arădenii vor simți, în medie, un plus de 229 de lei în portofel în ziua de plată, leafa ajungând la 1.665 de lei. Continuare în pagina 5 www .renaștereajo Fascinație aeronautică deasupra Lacului Surduc Avioane, ambarcațiuni, motoparapante și baloane cu aer cald au făcut spectacol în văzul a mii de privitori Cu ochii ațintiți în înaltul cerului sau atenți la apa Surducului. Așa au stat ieri mii de timișoreni, mulți cât să umple registrul populației dintr-un orășel precum Jimbolia ori Sânnicolau Mare, asta dacă nu cumva s-au numărat printre protagoniștii celui mai mare spectacol aviatic și, totodată, nautic din România. Salturile cu parașuta, acrobațiile aeriene, cele de schi nautic au făcut deliciul mulțimii toropite de cădură, care, cu apa lacului aproape, a trebuit să rabde ore bune pentru a face o baie. Scăldatul a fost interzis pe durata show-ului, de veghe stând cei de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență Banat. Continuare în pagina 2 Schimbare de șefie la Inspectoratul Școlar Timiș După ce a pus pe jar zeci de elevi din întreaga țară cu bramburirea subiectului de gramatică de la evaluarea națională, Liviu Pop și-a făcut timp, așa, cu bagajele la ușa biroului ministerial cum este dumnealui, să se iscălească în josul ordinului de eliberare din funcție a șefului Inspectoratului Școlar Județean Timiș, Marin Popescu, în locul său fiind numit Cornel Petroman (foto), directorul Liceului Pedagogic. Că această decizie a fost luată raman în ajun de constituire a comisiilor ce vor participa la examenul de bacalaureat nu mai poate mira pe nimeni, Liviu Pop dovedind că preocupările domniei sale depășesc modesta sferă a unora dintre cele mai importante examene din învățământ - evaluarea națională și bacalaureatul , ministrul interimar aplecându-se, în schimb, asupra unor chestiuni mai înalte, cum ar fi, bunăoară, desființarea comisiei care urma să verifice teza de doctorat a premierului Victor Ponta. Continuare in pagina 3 Medicii nu vor mai fi bugetari, iar spitalele vor deveni autonome Noul proiect de lege a sănătății prevede autonomia managerială și financiară a spitalelor, dar și faptul că medicii nu vor mai fi bugetari. Noul act normativ, a cărui structură este supusă dezbaterii publice până în luna septembrie a acestui an, stipulează ca personalul medical să lucreze pe baza unui contract cu spitalul, dar nu conform legii salarizării, ci conform Codului Muncii. Continuare in pagina 4 Titlurile zilei în doi ani, cheltuirea a 30 de miliarde de lei a stat în pixul directorilor de instituții Tariful de la parcarea Piața 700, mai scump decât lângă Operă Friptură de prepeliță, papricaș de căprioară, gulaș de cerb... Peluza Sud: "Nu mulțumim!"