Renaşterea Bănăţeană, august 2012 (Anul 24, nr. 6860-6885)

2012-08-01 / nr. 6860

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 6860 - miercuri, 1 august 2012 -16 pagini - pariéi Directorii bugetari au intrat în analiză Campania de numire în funcții a unor noi șefi la serviciile deconcentrate din județul Timiș nu a fost încheiată. La unele dintre ele, noii șefi au fost instalați deja, alții sunt pe cale de a prelua posturile, iar în multe alte cazuri se discută. Sunt certitudini schimbările de la: Direcția Silvică, unde a fost instalat director Nicușor Țîțu; Autoritatea Română Rutieră Timiș, avându-l ca nou director pe loan Mateescu; Registrul Auto Român Timiș, unde a fost numit Cosmin Costa; Direcția Regională de Drumuri și Poduri, cu loan Ambruș director general; Administrația Bazinală de Apă Banat, cu Ionel Vlaicu, director general; Agenția Națională de îmbunățiri Funciare, unde rămâne director Adrian Pan; Casa de Pensii Timiș, cu loan Căprariu în funcție; Direcția pentru Sănătate Publică Timiș, unde Horia Vermeșan va rămâne director, și CFR Infrastructură, cu noul director Mircea Benec. Continuare în pagina 3 Două proiecte "Michelangelo" în capitala Banatului Zona podului Michelangelo, împreună cu intersecția din imediata apropiere constituie unul din punctele nevralgice ale traficului din Timișoara. Din cauza căilor de acces prea înguste pentru intensitatea actuală a circulației, la podul Michelangelo, legătura dintre partea de sud și cea de nord a orașului de pe Bega este gâtuită, iar traficul se desfășoară cu dificultate, în special la orele de vârf. Dacă proiectele inițiate de primăria timișoreană vor merge bine, este posibil ca, în aproximativ doi ani, zona să suporte o transformare totală, iar timpul pierdut de șoferi să fie mult scurtat. Primul proiect, cel prin care se prevede construirea unui pasaj subteran între bulevardele Vasile Pârvan și Pestalozzi, a primit deja finanțare și se află în faza de licitație, cu toate că există unele dificultăți și e posibil ca timpul de realizare, estimat inițial până la sfârșitul anului viitor, să se prelungească. Continuare în pagina 2 Primarul Timișoarei apelează la marile companii Nicolae Robu le cere să se implice în viața comunității, sprijinind educația, cultura și sportul Primarul Timișoarei, Nicolae Robu, a făcut ieri un apel la marile companii din oraș și la mediul privat, în general, să se implice în viața comunității. De exemplu, a spus primarul, ar putea să preia câte o grădiniță și să investească în amenajarea și dotarea acesteia. Firmele își vor face reclamă, iar copiii și părinții lor (în cazul de mai sus) vor ști cine le-a creat condițiile de care se bucură. Companiile au resurse, consideră primarul Robu, să investească în domenii precum educația, sănătatea, sportul sau cultura, iar Timișoara are suficiente instituții care ar putea beneficia și ar avea nevoie de sprijin din partea sectorului privat. (D.D.) Se lărgesc termenele de solicitare a finanțărilor întreprinzătorii din mediul rural vor putea cere, din august, bani nerambursabili pentru microîntreprinderi și pentru împăduriri Pentru două dintre categoriile de investiții care pot beneficia de finanțări nerambursabile, solicitanții i au la dispoziție mai mult timp pentru depunerea cererilor. Pentru măsura 123,referitoare la creșterea valorii adăugate a produselor agricole și forestiere, precum și pentru schema de ajutor de stat N578/2009, privind stimularea dezvoltării regionale prin realizarea de investiții pentru procesarea produselor agricole și forestiere în vederea obținerii de produse neagricole, sesiunile de preluare a solicitărilor, de către Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit (APDRP), aveau inițial punctul terminus data de 31 iulie, însă termenul-limită a fost prelugit până marți, 14 august, la ora 12. Continuare în pagina a Titlurile zilei Pagina Devansare cu rectificare pe Autostrada Vestului Terenurile de sub clădiri vor putea fi cumpărate Pagina 7 Primari acuzați pentru risipirea banilor publici ! wwwrenasterea.ro ! Eveniment academic 4