Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2012 (Anul 24, nr. 6886-6910)

2012-09-01 / nr. 6886

începutul anului bisericesc ortodox Spre deosebire de anul civil, care se deschide pe 1 ianuarie, prima zi a celui bisericesc este 1 septembrie. Potrivit tradiției moștenite din Legea Veche, în zi a pornit creația lumii și în întâia zi de Răpciune Și-ar fi început Mântuitorul activitatea lumească, înainte de Hristos existau două sisteme de calculare a timpului unui an: unul al egiptenilor de 365 de zile, mai corect, dar nici el perfect, și altul al romanilor de 355 de zile, ceea ce genera, anual, o diferență de timp de zece zile între cele două numărători, și chiar între fiecare dintre ele și calendarul solar. După această constatare, simțindu-se nevoia de îndreptare a lor și de punere în acord cu calendarul ceresc, împăratul roman Iulius Cezar a adoptat, în anul 46 î.Hr. o nouă numărătoare. Vreme de 15 secole, ntreaga creștinătate s-a ghidat după acest "calendar iulian", și tot de el s-a servit și Sinodul I Ecumenic de la Niceea (325), la calcularea datei Paștilor. Continuare în pagina 2 Nr. 6886 - sâmbătă, 1 septembrie 2012 - 16 pagini -1,5 lei Căminele studențești par pregătite pentru noul an universitar Cei care nu mai prind locuri au și varianta închirierii, la prețuri destul de accesibile, a unui apartament în oraș în curând mii de tineri Vor căuta cea mai ieftină opțiune de cazare pentru perioada studenției. Cele mai multe cămine ale universităților din Timișoara sunt deja pregătite să-și primească oaspeții. Universitatea Politehnica are în patrimoniu 16 cămine, dintre care două sunt destinate cadrelor didactice și doctoranzilor. Daniel Dan, prorectorul universității, ne-a declarat că în ultimii zece ani toate căminele au fost renovate. Mai mult, acestea au fost și izolate termic, astfel încât costurile cu energia termică să fie cât mai mici. Continuare în pagina 3 Debut de toamnă cu zile fierbinți Primul weekend din această toamnă calendaristică se anunță a fi deosebit de călduros pentru locuitorii din vestul țării. Astăzi,la Timișoara, maxima zilei va fi de 35 de grade Celsius, iar minima, de 17. Căldura va putea fi însă mai ușor de suportat, datorită vântului care va sufla cu 20 kilometri pe oră. Ceva mai răcoare va fi la Reșița, unde, potrivit prognozei meteo, temperatura nu va depăși 27 de grade Celsius ziua și 15, noaptea. Mâine, termometrele vor indica aproximativ aceleași temperaturi în regiunea Banatului, dar vântul își va mai domoli din intensitate. Cerul va fi parțial acoperit de nori, iar pe zone restrânse este posibil să cadă ploi de scurtă durată. Temperaturile de peste zi se vor încadra între 25 și 33 de grade Celsius, iar cele de peste noapte,Intre 14 și 17 grade. Și pentru săptămâna viitoare, meteorologii prognozează temperaturi de vară. (G.l.) Stop poluării în Timișoara! Primarul Nicolae Robu pare să fi ajuns la concluzia că Timișoara este un oraș foarte poluat. în această idee, a fost demarată o acțiune de identificare a poluatorilor de pe raza municipiului, primele concluzii fiind că există o poluare severă. Robu nu a făcut nominalizări legate de numele firmelor care afectează sănătatea timișorenilor, precizând doar zonele în care poluarea este nepermisă: Soarelului, Girocului, Lipovei și Pădurea Verde. "Există unele firme care cred că își pot permite orice în schimbul locurilor de muncă pe care le-au creat. Le transmit un avertisment foarte serios, pentru că dacă nu încetează să polueze, trebuie să plece. Sunt convins că vom găsi alți investitori care vor crea locuri de muncă pentru timișoreni. Firmele care mai poluează vor rămâne fără autorizații de funcționare", a declarat Nicolae Robu. Primarul a mai precizat că, datorită spălării repetate a străzilor, nu s-a înregistrat nici o depășire a nivelului admisibil de praf. SILVIU FLORESCU 1 Titlurile zilei Robu ii are bani să își pună city-manager Alți doi polițiști șpăgari cercetați pentru luare de mită Bisericuța de lemn de pe coama dealului ! www.renasterea.ro | ■ [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] Pagina 2 <—i Casa "Efta Botoca", centrul cultural al Jebelului /. H