Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2012 (Anul 24, nr. 6886-6910)

2012-09-15 / nr. 6898

Procesiune cu moaștele Sfântului Iosif cel Nou de la Partoș Sute de credincioși din întreg Banatul s-au adunat aseară la Catedrala Mitropolitană pentru a se închina la moaștele Sfântului losif cel Nou de la Partoș, în ajunul celui de-al doilea hram al lăcașului ortodox din centrul Timișoarei, prăznuit în fiecare an la 15 septembrie, încă dinainte de vecernie, biserica st plină, iar iconițele cu părintele duhovnicesc al Banatului și Acatistul Sfântului losif au avut mare trecere în rândul enoriașilor de toate vârstele care au ținut să participe la momentul, unic în an, când racla cu moaștele sfântului părăsește locul obișnuit din Catedrală și este purtată în procesiune în jurul acesteia din urmă. Creștinii au pășit evlavioși în urma prețioasei relicve, iar apoi s-au așezat la coadă ca să se închine în fața ei și să se roage ierarhului de la Partoș să le însenineze cugetele și viața, să-i apere de necazuri și să le fie grabnic ajutător. Nu puțini au fost cei care și-au propus să-și petreacă toată noaptea sub cupola bisericii, unind praznicul de ieri, înălțarea Sfintei Cruci, cu ziua Sfântului Iosifel Nou de la Partoș, sărbătorită astăzi. (C.D.T., foto A.P.) Euronavetismul timișean și paradoxurile sale Unul dintre marile mistere ale contemporaneității este, fără îndoială, numărul de cetățeni pe care-i are România. Adică a numărului de oameni care au cetățenia română, indiferent unde, de când și de ce locuiesc, indiferent dacă au sau nu, acte de identitate ori dacă au plătit vreodată impozit in contul acestei cetățenii. Aceasta nu este o problemă specific românească, o asemenea stare de fapt fiind rezultatul unei amplificări fără precedent a migrației economice din ultima generație - cel puțin pe continentul european, ale cărui mutații au reușit să transforme dezideratul democratic al liberei circulații într-o sursă de haos și de ineficiență socialeconomică. De altfel, eurocrații (așa cum li se spune elegant "miticilor de la Bruxelles") au dovedit că nu știu să gestioneze această situație, printre cele mai nevinovate - dar nu lipsite de implicații negative - manifestări ale incapacității lor numărându-se și recomandările privitoare la modul de organizare a recensămintelor naționale din statele Uniunii Europene. Continuare în pagina,2 Piața europeană va stopa creșterea prețului la alimente Seceta din acest an a afectat producția agricolă, una dintre cele mai slabe din ultimele perioade, fapt ce induce tot mai mult ideea că vom avea o criză alimentară. Cele mai slabe rezultate se înregistrează în privința porumbului, unde recolta va fi la nivelul a 30 la sută din cea a anului trecut, după cum arată situația actuală, când s-a recoltat circa 10 la sută din producție. Având însă în vedere că, în județul Timiș, cultura de porumb reprezintă o treime din suprafața totală, imaginea dezastrului din agricultură apare bine conturată. O producție ceva mai bună s-a semnalat la floarea-soarelui, unde s-a recoltat circa 90 la sută din producție, prețul de vânzare fiind apreciat ca destul de bun pentru agricultori, adică doi lei/kilogram; în schimb, nu a existat o recoltă bună de rapiță, din cauza înghețului din timpul iernii; în aceste condiții, creșterea din ultimele luni a prețului alimentelor este perfect justificată. Continuare în pagina 7 Investiții publice din județul Timiș, ținute pe loc de o lege anapoda Una dintre legile care au produs încurcături serioase, în special pentru autoritățile publice locale, este cea a pajiștilor. Legea 214/2011 a lovit, de exemplu, în consiliile locale care au solicitat plăți de agromediu sau pentru zonele defavorizate, iar în aceste cazuri APIA a fost nevoită să recupereze plățile din anii anteriori ca plăți necuvenite datorită întreruperii angajamentelor asumate, pe motiv că legislația prevede obligativitatea concesionării pajiștilor către organizațiile locale ale crescătorilor de animale. Continuare în pagina 7 Titlurile Dramaturgia timișoreană, la Festivalul Național de Teatru începe distribuirea formularelor pentru ajutoarele de încălzire Toamna își intră în drepturi I www .renasterea.ro CURSUL VALUTAR 43042 lei 3,4514 lei WM 196,9021 lei/gram ♦