Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2012 (Anul 24, nr. 6911-6937)

2012-10-01 / nr. 6911

Femeile de serviciu, paznici ta școli Asigurarea protecției unităților școlare, a siguranței elevilor și a personalului didactic în anul școlar 2012 - 2013 a fost una dintre temele dezbătute la sfârșitul săptămânii trecute, la colegiul prefectural Timiș. Prevenirea delincvenței juvenile este una dintre prioritățile reprezentanților Inspectoratului Județean de Poliție Timiș, în acest sens, pentru asigurarea unui climat de siguranță, dar și pentru evitarea infracționalității în rândul tinerilor, atât polițiștii de proximitate, cât și cei de la posturile comunale vor patrula în preajma unităților de învățământ, atunci când elevii vin și pleacă de la școală. Prefectura, împreună cu inspectoratul de poliție, inspectoratul de jandarmi și autoritățile locale, se vor implica elaborarea unui plan-cadru petru asigurarea protecției elevilor și cadrelor didactice. Acest plan va fi analizat trimestrial. S-a pus accentul și pe importanța activității de prevenție în rândul tinerilor. Continuase în pagina 4 Nr. 6911 - luni, 1 octombrie 2012 -16 pagini -1,5 lei /v ' In pat cu serviciile secrete ▼ Ofițerii de la STS vor supraveghea cazările turiștilor ▼ Managerii unităților hoteliere sunt suspicioși vizavi de gestionarea sistemului de către o structură militară La sfârșitul acestui an va fi introdus un sistem prin care se dorește contorizarea exactă a clientelei structurilor de cazare. Prin Sistemul integrat de evidență a turiștilor (SIET) va fi posibilă înregistrarea în timp real a turiștilor cazați în hoteluri și pensiuni, acesta urmând să devină funcțional din decembrie, conform Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului. Până aici, toate bune și frumoase, numai că implementarea unui astfel de sistem ridică semne de întrebare în ceea ce privește respectarea intimității clienților hotelurilor și pensiunilor. Continuase In pagina 2 Un angajat model Adina Vid este unul dintre angajații cu care poșta timișoreană se poate mândri. De câteva luni bune, ea susține în mod solitar activitatea poștei din comuna Pesac, cu toate că ar trebui să mai existe încă doi angajați. Din diferite motive, cei doi factori poștali nu mai lucrează, așa că responsabilitatea distribuirii pensiilor, scrisorilor și ziarelor a rămas pe umerii unei singure persoane. Adina Vid este oficiant poștal, dar, din respect pentru locuitorii comunei, se achită, momentan, și de sarcinile care ar reveni factorilor poștali. Munca este atât de stresantă, încât oficiantei nu-i mai rămâne timp nici să meargă acasă, în Sânpetru Mare, unde locuiește. Așa că a trebuit să improvizeze un dormitor în sediul poștei, pentru a veni în întâmpinarea solicitărilor locuitorilor din Pesac. Cazul său a atras atenția ziarului "Renașterea bănățeană", care a decis să-i ofere Adinei Vid o bicicletă. "Nu-mi vine să cred, nu mă așteptam la o asemenea surpriză! Ar fi trebuit, mai degrabă, poșta să se gândească la situația în care mă aflu eu, nu «Renașterea bănățeană». Vă mulțumesc din suflet", a declarat, plină de emoție, oficianta din Pesac. SILVIU FLORESCU Luna Orionidelor Cunoscută în tradiția populară românească și sub denumirile "Ciobanul" sau "Vânătorul", constelația Orion, cea mai vizibilă din apropierea ecuatorului ceresc, a fascinat toate mitologiile lumii - astfel, egiptenii localizând aici întruchiparea divinității supreme Osiris, grecii antici identificând-o cu eroul Hercules, chinezii văzând în ea personificarea strămoșului mitic al dinastiei Shang, iar traco-dacii, pe zeul imortalității Dionysos. Cu această constelație este asociat și cel mai important eveniment astronomic al lunii octombrie: curentul Orionidelor, o ploaie de meteori de intensitate medie, care aduce în atmosfera terestră între 20 și 30 de bolovani spațiali pe oră. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei Exportul timisean, oglinda unei performanțe economice în stagnare Pagina Satul care doar a fost www jrenasterea.ro