Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2012 (Anul 24, nr. 6938-6961)

2012-11-01 / nr. 6938

CIBANATEANA I Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 6938 - joi, 1 noiembrie 2012 - 16 pagini - 2 lei Ziua Morților Potrivit calendarului liturgic al Bisericii Romano-Catolice, astăzi este Ziua tuturor sfinților, iar cea de mâine a tuturor morților, a cărei celebrare începe în dupăamiaza primei zile din luna noiembrie. Tradiția este veche, căci, în Evul Mediu, credincioșii, după Sfânta Liturghie, petreceau toată noaptea de 1 spre 2 noiembrie în cimitir, rugându-se pentru sufletele răposaților, fapt ce stă la originea sărbătorii din prima zi de Brumar. Introdusă mai târziu în calendar, ea a dus, în timp, la instituirea unui obicei întâlnit și astăzi, acela ca romano-catolicii să meargă la cimitir, să aprindă lumânări, să ducă buchete și coronițe de flori și să se roage pentru odihna celor dragi dispăruți, fiind săvârșită și o slujbă de vecernie. Clericii romano-catolici apreciază că în 2 noiembrie fiecare dintre ei are dreptul să oficieze trei liturghii: una pentru eroți răposați, rude și cei apropiați, una pentru sufletele celor care șiau dat viața în cele două conflagrații mondiale (introdusă de Papa Benedict al XV-lea), iar a treia pentru sufletele credincioșilor care au aparținut de parohia respectivă. Continuare în pagina 2 Sute de elevi din județul Timiș dârdâie de frig în sălile de clasă Peste 700 de elevi din județul Timiș învață în frig. Ieri dimineață, mercurul termometrului indica minus un grad Celsius, în aceste condiții, câteva sute de copii fiind nevoiți să îndure gerul din clase. Orele au trecut cu greu, iar hainele groase cu care s-au îmbrăcat micuții au rezolvat doar parțial problema frigului care intră în oase. Vina este doar a edililor locali, cei care trebuiau să se asigure ca acum, la început de noiembrie, centralele termice să fie instalate și gata de funcționare. La Școala generală din Birda, unde învață în jur de 120 de copii, ieri, când am intrat în unitatea de învățământ, elevii erau în pauză și se pregăteau de Halloween. Coridorul școlii era pavoazat cu desene specifice acestei sărbători, iar elevii roiau în jurul profesoarei. Temperatura era ca și afară. In cancelarie, o profesoară se încălzea lângă un reșou ca vai de el, vechi de mai bine de 20 de ani: "Eu predau și la Periam, iar acolo e la fel. Continuare în pagina 7 Alegerile parlamentare sunt tot mai aproape... In data de 9 decembrie, la urnele de la cele 596 de secții de votare din județul Timiș vor fi așteptați 608.373 de alegători, dintre care 285.194 în Timișoara. După depunerea candidaturilor, care a avut ca termen data de 30 octombrie, constatarea rămânerii definitive a candidaturilor va avea loc până la 7 noiembrie. Semnele electorale ale partidelor și alianțelor politice participante la scrutin vor fi transmise Prefecturii Timiș de către Biroul Electoral Central până la 6 noiembrie, iar completarea birourilor electorale cu reprezentanții partidelor are ca termen data de 9 noiembrie. Deocamdată, nu se cunoaște ordinea în care vor apărea candidații pe buletinele de vot, aceasta urmând să fie stabilită prin tragere la sorți de președintele Biroului Electoral Central, în prezența câte unui reprezentant din partea fiecărui partid sau alianță politică, în 10 noiembrie. (D.D.) Noile reglementări pentru reabilitarea termică a locuințelor Guvernul a aprobat, în ultima sa ședință din octombrie, un proiect de ordonanță de urgență propus de Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului pentru modificarea OG nr. 18/2009 privind creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe. Conform declarației ministrului Eduard Hellvig, România a obținut acordul Comisiei Europene de a finanța proiectele de reabilitare termică a blocurilor din fonduri europene. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei Bibliotecă virtuală pentru elevii din Timiș Bani pentru funcționarea spitalelor "Iarba" verde de acasă i-a adus după zăbrele Pagina 10 Demnitarii desființează si tot ei reînființează www .renasterea.ro CURSUL VALUTAR 4,5358 lei 3,4873 lei 192,7190 lei/gram