Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2012 (Anul 24, nr. 6938-6961)

2012-11-08 / nr. 6944

□BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6944 - joi, 8 noiembrie 2012 - 16 pagini - 2 lei Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil Astăzi, creștinii ortodocși prăznuiesc Soborul Sfinților Arhangheli Mihail și Gavriil. Conform tradiției, Mihail este protectorul oștilor cerești și cel dintâi din ceata Sfinților Arhangheli, iar icoanele îl înfățișează în straie de soldat purtând o sabie de foc, cu vârful îndreptat spre pământ; rolul său este acela de a păzi legea lui Dumnezeu și de a birui puterea vrăjmașilor. Tot Sfântul Arhanghel Mihail conduce sufletele morților spre poarta Raiului. El poartă uneori cheile Raiului, este un înfocat luptător împotriva diavolului și veghează la căpătâiul bolnavilor, dacă acestora le este sortit să moară, sau în dreptul picioarelor lor, dacă le este hărăzit să mai trăiască. Sfântul rvinil este arhanghelul darurilor și este purtătorul veștilor bune, iar în reprezentările iconografice apare purtând o floare de crin. El a vestit sfinților Ioachim și Ana venirea pe lume a Fecioarei Maria, Maica Domnului , și tot el i-a spus preotului Zaharia că va avea un fiu, pe loan Botezătorul. Continuare în pagina 2 Fermierilor le-a ajuns cuțitul la os ■ Cei care lucrează în agricultură sunt afectați în special de creșterea prețurilor la motorină, semințe și îngrășăminte ■ Nemulțumirea lor a fost vehement exprimată în cadrul unui miting desfășurat ieri în Capitală, eveniment din care nu au lipsit ciocnirile cu forțele de ordine Costurile din campania agricolă de toamnă au crescut galopant chiar și dacă le raportăm la primăvara acestui an, nemaivorbind de ceea ce s-a întâmplat în 2011 pe vremea asta. Combustibilul pentru lucrările mecanizate, semințele și îngrășămintele chimice, adică exact ceea ce reprezintă cheltuielile de bază ale cultivatorului, au înregistrat creșteri de prețuri apreciabile. Mai exact, scumpiri de cinci până la zece bani pentru litrul de motorină, în funcție de furnizor, în timp ce sămânța de grâu se vinde acum cu 2,20 până la trei lei, după ce în precedenta campanie de înființare a culturilor putea fi cumpărată cu 1,60 lei, maximum 2,50 lei pe kilogram. Continuare în pagina 3 Autostrada Timișoara - Lugoj merge mai departe Veștile despre programele cu finanțare europeană aflate în derulare în România nu sunt dintre cele mai bune, unele dintre acestea fiind practic oprite de la 1 iulie a.c., între ele aflându-se și Programul Operațional Sectorial (POS) Transport. După ce ne-am lăudat cu prima porțiune a autostrăzii Timișoara - Lugoj, cu lungimea de 9,5 kilometri, care a fost finalizată cu șase luni mai devreme de termenul stabilit, exista riscul ca următorul tronson să fie amânat până la un termen nedefinit. Continuare în pagina 5 Bănățenii au probleme cu oasele Dintre cele 155 de persoane care s-au testat, la Timișoara, pentru depistarea osteoporozei, 58 au fost identificate cu modificări ale mineralizării osoase, așadar cu risc major de a suferi de această maladie. Examinările au avut loc în cadrul unei campanii naționale derulate în mai mult de 20 de orașe din țară în intervalul 24 septembrie -22 octombrie, iar rezultatele s-au arătat îngrijorătoare, în condițiile în care, din totalul de 2.837 de testați, mai mult de jumătate (1.557) s-au dovedit a fi afectați de această boală a oaselor, lipsită de simptome, dar care crește riscul de fracturi repetate, cele mai grave fiind rupturile de șold. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei Inspectoratul școlar iși caută casă împușcături sub clare de lună Pagina 7 Pagina. De anul viitor, elevii din Pădureni vor învăța și în regim "after school" I www renastereajD