Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2012 (Anul 24, nr. 6963-6985)

2012-12-04 / nr. 6964

BANATEANA I Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drăgan Nr. 6964 - marți, 4 decembrie 2012 - 24 pagini - 2 lei Județul Timiș, în topul angajărilor în primele zece luni ale anului, 14.135 de timișeni și-au găsit serviciu, potrivit datelor Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă. Județul bănățean se clasează, astfel, pe locul al patrulea din țară după numărul angajărilor, după București, Suceava și Neamț. Din bilanțul perioadei scurse de la începutul anului reiese că pe piața timișeană a muncii au mai mulți sorți de izbândă bărbații, aceștia figurând cu 8.047 angajări, în timp ce doar 6.088 de femei au reușit să își găsească jobulî.Situația nu diferă, însă, de ceea ce se întâmplă în celelalte regiuni ale țării, pentru că la nivel național "scorul" angajărilor este de 171.491 la 112.531 în favoarea bărbaților. Tinerilor li se deschid mai larg porțile locurilor de muncă, iar bilanțul la nivelul județului Timiș confirmă acest lucru: 3.852 de noi angajați sub 25 de ani,4.277 vârste între 25 și 35 de ani, 3.394 între 35 și 45 de ani, 2.606 peste 45 de ani și doar 1.519 peste 50 de ani. In mediul urban din județul Timiș, agenția specializată a contabilizat 8.455 de angajări, iar în zonele rurale, 5.680. TUDOR MIHAI LENGHER Grandoare și mult noroi . Clădirea noii Piețe Josefin a fost recepționată ieri, pentru a doua oară . După tăierea panglicii inaugurale, comercianții au admirat spațiile ultramoderne și s-au întors apoi să-și vândă marfa în mocirlă Noul amplasament al Pieței Josefin, care ocupă spațiul în care cu ceva vreme în urmă se vindeau animale vii, a fost recepționat pentru a doua oară, ieri, după tăierea de rigoare a panglicii inaugurale, de către primarul Nicolae Robu, asistat de directorul SC Piețe, Victor Ștefan. Municipalitatea a finanțat din încasările proprii investiția, a cărei valoare totală se ridică la 15 milioane de lei. Este vorba despre o clădire cu o suprafață desfășurată de aproape 7.000 de metri pătrați, cu cinci niveluri, dintre care doar subsolul, unde sunt amplasate magaziile rezervate comercianților, nu este deschis publicului. Continuare în pagina 5 Asteroidul Toutatis a început să ne dea târcoale Cel mai important eveniment astronomic din această ultimă lună a anului 2012 va fi, fără îndoială, trercerea pe lângă planeta noastră a asteroidului Toutatis, un "bolovan stelar" cu diametrul de circa patru kilometri. Acesta se va afla, în 12 decembrie, la cea mai mică apropiere de Terra: 0,046 unități astronomice, adică de aproximativ 17 ori mai departe decât orbita Lunii - care, în treacăt fie spus, are un diametru de peste o mie de ori mai mare decât Toutatis. Acest asteroid, care aparține clasei "Apollo" și pe care numeroase teorii paraștiințifice îl leagă de ideea sfârșitului catastrofic al civilizației umane, ca urmare a ciocnirii cu planeta noastră, a mai trecut prin apropierea Terrei, chiar la distanțe mult mai mici decât cea de acum, în 29 septembrie 2004 (când s-a aflat la o depărtare de "numai" patru ori mai mult decât Luna) și, mai recent, în 9 noiembrie 2008. Continuare in pagina 2 Taximetriștii timișoreni au mărit tarifele Dacă divergențe au fost și, probabil, vor mai fi încă în sânul breslei taximetriștilor, cei aflați la volanul mașinilor galbene cu cupolă sunt cel puțin de acord în unanimitate cu privire la un lucru: tarifele sunt prea mici, 1,69 de lei pe kilometru fiind insuficient pentru ca de pe urma unei zile de muncă să te poți înapoia la familie cu ceva mai acătării la teșcherea. Consensul a fost general, rămânând de hotărât cu cât va diferi noua sumă care va ieși din buzunarul clientului pentru a intra în cel al taximetristului. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei Grădinița din Mașloc se redeschide www renasterea.ro CURSUL VALUTAR 3,4666 lei 4,5191 lei 191,4352 lei/gram Supliment de cultură în Interiorul ziarului 1