Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-03 / nr. 6986

BANATEANA Nr. 6986 - joi, 3 ianuarie 2013 - 16 pagini - 2 lei Semne scumpe anulare! După voia bună a chefurilor prilejuite de șirul de sărbători ale iernii, românii vor avea parte și de un duș rece din cauza scumpirilor la mai multe produse. Chiar de la 1 ianuarie 2013, prețul energiei electrice a devenit cu 10 la sută mai mare, incluzând recunoașterea unor costuri mai mari de producție de către Autoritatea Națională de Reglementare în domeniulergiei (ANRE) și suplimentarea „jdtorului acordat de stat producătorilor de energie regenerabilă. Deprecierea leului față de euro va influența suplimentar creșterea prețurilor la majoritatea produselor. Accizele sunt taxe speciale de consum care se datorează bugetului de stat pentru unele produse provenite din producția internă sau din import: bere, vinuri, băuturi fermentate, produse intermediare, alcool etilic, tutun prelucrat, produse energetice, energie electrică. Accizele pe 2013 vor fi calculate la un curs de 4,5223 lei/euro, anunțat de Banca Centrală Europeană (BCE)încă de la 1 octombrie 2012, mai mare cu 5,16 la sută față de cursul din urmă cu un an, de 43001 lei/euro, folosit la calculul accizelor nul 2012. Continuare în pagina 4 "Rebulion" pe cinste în Piața Victoriei Cu vin fiert și cu muzica celor de la Cargo! Așa au pășit în noul an miile de timișoreni care au ales săși petreacă Revelionul în Piața Victoriei. Spațiul dintre Opera Română și Catedrala Mitropolitană a fost plin mai ales de tineri, nelipsind, însă, nici familii cu prichindei ori timișoreni care și-au trecut deja pe răboj câteva zeci de Revelioane. Acest prim "Rebulion", după cum l-au numit cu umor câțiva hâtri din piață, adaptând "Vanghelionul" Sectorului 5 al Capitalei la realitatea locală, a diferit întrucâtva de petrecerile puse la cale de fosta administrație, deoarece participanții au decis cine să-i însoțească muzical în noul an. Cargo, Alexandra Ungureanu - Crush, Narcotic Sound , Christian D, Nico, Lavinia, Like Chocolate și DJ Georgescu - Lara au fost opțiunile incluse în cadrul sondajului inițiat pe site-ul instituției de către Primăria Timișoara, majoritatea respondenților preferându-i pe Adi Băraru Co. Continuare în pagina 2 Șomajul timișean, între concluzii și previziuni La începutul acestei ierni, aproape o jumătate de milion de români n-aveau de unde primi un stat de plată, șomajul ajungând, la finele lunii noiembrie, la cota de 5,4 la sută din totalul populației apte de muncă. Continuare în pagina 3 Cardul de sănătate transformă medicii în funcționari Medicii de familie sunt nemulțumiți de faptul că vor fi nevoiți să distribuie cardurile naționale de sănătate. Potrivit reprezentanților Societății Naționale de Medicină a Familiei și ai Federației Naționale a Patronatelor Medicilor de Familie, legislația actuală, adoptată în 1 septembrie, pune în mod halucinant distribuția, verificarea și validarea cardurilor de asigurat în sarcina doctorilor, în loc ca aceste activități să fie efectuate de angajații caselor de asigurări, la ghișeele de relații cu publicul. "Hotărârea de Guvern nr. 900 din 1 septembrie 2012 contravine intereselor cetățenilor întrucât prin procedurile legate de card, pe care ar trebui să le îndeplinească medicii de familie, pacienții vor fi programați la intervale mari de timp. Acest lucru se va întâmpla din cauza faptului că timpul alocat cârdului va fi în detrimentul consultației medicale. Reamintim și pe această cale decidenților că medicul de familie nu este un funcționar al casei de asigurări. Acesta, ca și alți medici din ambulatoriul de specialitate sau din spital, este un furnizor de servicii " medicale", afirmă membrii organizațiilor amintite, subliniind că accesibilitatea și calitatea serviciilor medicale oferite pacienților vor avea de suferit din cauza corvezilor administrative impuse de distribuirea cârdurilor naționale de sănătate. (C.D.T.) ML> Titlurile zilei 1 Pagina 2 W Târgul de Crăciun, pe ultima sută de metri Taberele din Timiș au avut căutare și în vacanța ________de iarnă___ Pagina 6 ^ Fumatul, un viciu pus la colț de Comisia Europeană... Pagina Centrele urbane de la "drumul mare" nu fac față traficului rutier www .renaștereajo