Renaşterea Bănăţeană, februarie 2013 (Anul 25, nr. 7011-7034)

2013-02-01 / nr. 7011

□BANATEANA I Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7011 - vineri, 1 februarie 2013-16 pagini+programe TV+supliment cu anunțuri gratuite - 2 lei Noul Cod fiscal intră astăzi în vigoare Astăzi intră în vigoare noul Cod fiscal. Modificările sunt numeroase și au fost introduse prin părțile esențiale, astfel că vizează o serie de impozite și taxe datorate de numeroși contribuabili: impozitul pe venit, pe profit, accize, TVA, CAS și, nu în ultimul rând, revizuirea semnificativă a sistemului de impozitare a veniturilor din activități agricole. Una dintre cele mai importante modificări ale Codului Fiscal are în vedere impozitarea microîntreprinderilor. Limita cifrei de afaceri pentru care o firmă intră în sistemul microîntreprinderilor coboară de la 100.000 de euro la 65.000 euro, iar pentru anul acesta sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microîntreprinderilor (începând de astăzi) și persoanele juridice române plătitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2012 îndeplineau condițiile prevăzute de acest sistem de impunere. Nu mai există, pentru bcroîntreprinderi, opțiunea de a plăti impozit pe profit, fiind obligatorie, în schimb, achitarea unui impozit de trei la sută din veniturile impozabile realizate, chiar dacă firma respectivă este în pierdere. Continuare în pagina 4 Curtea de Conturi acuză: Banii publici sunt risipiți de aleși și de funcționari Declarațiile de ieri ale președintelui Curții de Conturi a României, Nicolae Văcăroiu, aduc la lumină ceea ce oamenii intuiau deja (poate doar parlamentarii au nevoie să li se repete). Lucrurile sunt simple: banul public nu a fost nici pe departe cheltuit cu grijă, dimpotrivă, a fost risipit, astfel încât prejudiciul total la autoritățile centrale și locale în perioada 2008-2012 se ridică la peste 900 de milioane de euro. Neglijența sau chiar reaua credință au fost remarcate atât la bugetul de stat, cât și la cele locale. Rapoarte ale Curții de Conturi legate de modul în care s-au cheltuit banii în Timiș au mai fost făcute publice în perioada la care se referea președintele instituției, dar ecourile nu s-au prea văzut. Fostei administrații a Timișoarei i s-au făcut, de mai multe ori, diverse imputări cu privire la modul în care cheltuiește banii de la buget. Continuare în pagina 4 Sărbătoare... cu savoare Cârnații bănățeni s-au bătut pentru premii la Lugoj Uscați, tăiați în felii aproape străvezii și bine condimentați sau cu miez moale, marmorat, și mireasmă de afumătură, rozalii sau, dimpotrivă, în nuanțe brun-roșiatice, cu umplutura frământată temeinic cu sare și boia, asezonați cu buchețele de conopidă, gogoșari murați și castraveți acri, tari cât să-i tai doar cu cuțite bine ascuțite sau aproape cruzi, din carne de porc, de mistreț sau amestec, ținuți prin spaițuri până-s gata să poposească pe mese-ntinse, așa au arătat cârnații intrați în cursa pentru premiile celei mai îndrăgite competiții de gen din întreg Banatul, organizată ieri, la Lugoj, de echipa publicației Banater Zeitung, păstrătoare a unei tradiții ce datează din... 1972. Continuare în pagina 10 Timișenii au cele mai multe economii în bănci La nivel european însă, românii sunt codași la economisire Doar 52 la sută dintre români au un ban pus deo parte, procent care plasează țara noastră pe poziția de codașă a Europei în ceea ce privește economisirea, după cum arată un studiu întocmit recent, de compania de cercetare de piață TNS, în timp ce la noi aproape jumătate din populație nu reușește să economisească deloc, în Europa, în medie, ponderea cetățenilor aflați în această situație este de numai o treime. Continuare în pagina 7 Titlurile zilei La Clinica ORL se reiau operațiile de implant cohlear Șef nou uns oficial la Poliția de Frontieră Ovidiu Petre, noul căpitan 1 Pagina 10* Urâtele intrări în Timișoara vor fi cosmetizate Pagina 3 I www .renaștereajo