Renaşterea Bănăţeană, mai 2013 (Anul 25, nr. 7087-7109)

2013-05-16 / nr. 7097

DBANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7097 - joi, 16 mai 2013-16 pagini - 2 lei Caravana "Gaudeamus" a poposit la Timișoara Profesioniști ai cărții, editori, tipografi, ilustratori, distribuitori de carte, librari, dar și autori, critici literari și traducători, cu toții le dau întâlnire timișorenilor de toate vârstele, invitându-i la un spectacol (aproape) continuu al cărții. Târgul "Gaudeamus". Schimbând cunoscuta locație din centrul orașului cu un spațiu cel puțin la fel de frecventat - incinta "Iulius Mail" - organizatorii speră că această a 19-a ediție a Caravanei "Gaudeamus", desfășurată sub deviza "Carte de învățătură", va reprezenta, în cele din urmă, pentru mic și mare, un învăț cu cartea. Iar volumele vor fi pe săturate, cărți pentru toate vârstele și gusturile, de la ficțiune contemporană până la poezie și de la studii academice la manuale de limbi străine, fără să mai amintim de numeroasele surprize editoriale care îi așteaptă pe cititori la această adevărată sărbătoare a lecturii. Continuare în pagina 3 I www jenasterea jo I Rabla 2013 - cu frâna de mână trasă, dar cu cheia în contact Cu toate că, potrivit anterioarelor declarații ministeriale, data de 15 mai urma să fie prima zi de distribuire a tichetelor valorice din mult-așteptata ediție 2013 a Programului de stimulare a înnoirii parcului auto național, "Rabla" a plecat în acest an cu frâna de mână trasă. Ieri a fost deschisă sesiunea de depunere și validare a dosarelor colectorilor și dealerilor auto, care inițial fuseseră anunțați că se pot înscrie în program din 22 aprilie, și care acum mai au exact o săptămână la dispoziție pentru depunerea dosarelor de validare la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), termenul-limită fiind 23 mai. Desigur, voucherele vor ajunge abia după aceea, iar sutele de șoferi timișeni mai au nevoie de un bob zăbavă până a-și așeza mașinile la de-acum tradiționalele cozi de vechituri pe patru roți. Lista producătorilor, importatorilor de autoturisme și distribuitorilor autorizați să participe în anul 2013 la Programul "Rabla", precum și cea a operatorilor economici autorizați să desfășoare activități de colectare și tratare a vehiculelor scoase din uz (REMAT-uri) va fi publicată pe site-ul AFM. Continuare în pagina 5 ELBA, un brand timișorean pentru care viitorul a început deja o investiție de circa 30 de milioane de euro, două hale industriale întinse pe două hectare fiecare, dotări de ultima oră, așa cum, fie și neavizat fiind, îți imaginezi că ar trebui să arate o întreprindere a mileniului III și un brand timișorean, unul dintre puținele rămase, care se încăpățânează să demonstreze că seriozitatea, munca și o gospodărire judicioasă a banului, de la care ar putea lua exemplu mulți dintre edilii locali, reprezintă singura rețetă a succesului economic. Continuare în pagina 5 11 prefecți, în 21 de ani La Prefectura Timiș a fost sărbătorită ieri ziua instituției, manifestare anuală, ce îi reunește pe înalții funcționari din administrația locală, care au ocupat, de-a lungul timpului, funcțiile de prefect și subprefect de Timiș. Eugen Dogariu, actualul prefect, a fost gazda înaintașilor săi în fotoliul de reprezentant al guvernului în teritoriu. Au fost prezenți astfel Dumitru Ganț, Dan V. Poenaru, Liviu Barbu, Horia Ciocârlie, Ovidiu Drăgănescu și Mircea Băcală, precum și foștii subprefecți Emil Mateescu, Zoltán Marossy, Vasile Tărdaru, Viorel Coifan, Gheorghe Ciobanu, Codruța Botez, Alexandru Chirilă și Călin Dobra. Fiecare a primit cadou, la 21 de ani de existență a Prefecturii Timiș, câte o plachetă și câte un portret în creion. O galerie de 11 asemenea portrete, câți prefecți a avut județul în 21 de ani, a fost inaugurată ieri chiar în holul instituției. Continuare în pagina 3 Titlurile zilei Colegiul Național "Ana Aslan", o fabrică de medici si asistente Liceenii, consiliați de studenți străini se cam suspina in... Piața Plângerii Asfaltul electoral se lasă așteptat de cinci luni pe strada Ana Ipătescu