Renaşterea Bănăţeană, iunie 2013 (Anul 25, nr. 7111-7134)

2013-06-01 / nr. 7111

BANATEANA Nr. 7111 - sâmbătă, 1 iunie 2013 - 16 pagini - 2 lei Vreme ploioasă în weekend Potrivit prognozei meteo, bănățenii vor avea parte de un sfârșit de săptămână ploios. Astăzi, în zona Timișoarei, este de așteptat ca instabilitatea atmosferică să aducă mai multe reprize de ploaie, îndeosebi în a doua parte a zilei și în cursul nopții. Vântul va sufla cu intensitate, iar maxima zilei se va situa în jur de 21 de grade Celsius. Și în restul județului, valorile termice se vor apropia de 20 de grade, iar ploile vor fi prezente în aproape întreaga câmpie vestică, în anumite regiuni, este posibil să cadă grindina sau să se semnaleze descărcări electrice. Noaptea, temperaturile vor coborî sub zece grade. Valori mai scăzute se vor înregistra în zonele de deal și de munte, unde maxima de peste zi se va situa în jur de 16 grade Celsius. Mâine, va persista aceeași instabilitate atmosferică. Temperaturile vor fi asemănătoare cu cele de ieri, iar pe arii extinse din Banat va continua să plouă. Pentru săptămâna viitoare, meteorologii anticipează o răcire accentuată a vremii. (G.I.) 1 www .renașterea jo j Banatul lipsește de pe lista oficială a manifestărilor tradiționale românești La 22 se ridică numărul evenimentelor care figurează pe lista oficială a sărbătorilor tradiționale românești. Este o listă pe care ne permitem s-o numim oficială deoarece o regăsim la secțiunea turism, pe siteul Ministerului Economiei. Ei bine, Banatul strălucește prin absență de pe calendarul sărbătorilor tradiționale promovate de minister, iar pentru acest fapt chiar ne e greu să arătăm cu degetul într-o singură direcție. Din capul locului ne întrebăm oarecum se face că exact provincia care a dat ministrul care se ocupă de turism - ne referim la Maria Grapini - nu beneficiază de o minimă atenție din partea instituției guvernamentale. Chiar dacă nu este cea mai pitorească regiune din patrie, Banatul are, totuși, rugi și diverse alte datini, manifestări folclorice, realizări culinare și destule atracții care ar fi putut fi folosite ca pretext pentru organizarea unor evenimente care să atragă turiști. Probabil că ar merita urecheate în primul rând autoritățile din județele Timiș și Caraș-Severin pentru că Banatul e pe nicăieri când vine vorba de sărbători tradiționale care să fie luate în seamă de diriguitorii turismului. Continuare în pagina 2 v începe reabilitarea termică a blocurilor A fost finalizat proiectul pentru obținerea sumei de zece milioane de euro de către Primăria Timișoara, în vederea reabilitării termice a blocurilor de pe principalele artere. Pentru început, nu vor fi însă anvelopate toate imobilele de pe căile rutiere importante, o cauză constituind-o și refuzul unor asociații de proprietari de a participa la acest proiect. Regula de finanțare este "primul venit, primul servit", urmând a începe licitația pentru fiecare proiect. Primarul Nicolae Robu a anunțat că blocurile vor avea culori pastelate, stabilite de către municipalitate. Primarul speră ca primele imobile să fie finalizate anul viitor, urmând a intra spre finanțare și altele. în privința asociațiilor care au refuzat programul de eficientizare energetică pe bani europeni, există riscul ca municipalitatea să recurgă la tăierea subvențiilor, după cum a declarat Nicolae Robu. SILVIU FLORESCU Renta viageră reînvie într-o formă nouă Subvenția mărită cu 20 la sută, pe care ar urma să o încaseze, de anul viitor, agricultorii care își arendează suprafețele agricole nelucrate, este considerată o măsură benefică de către Nicolae Oprea, secretarul Asociației Producătorilor de Cereale și Plante Tehnice Timiș. Continuare în pagina 3 Program ambițios de investiții în comuna Boldur Bănățenii mușcați de căpușe au ajuns la "Infecțioase"