Renaşterea Bănăţeană, iunie 2013 (Anul 25, nr. 7111-7134)

2013-06-25 / nr. 7130

PRANATEANA Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7130 - marți, 25 iunie 2013 - 16 pagini - 2 lei Cartofii din piețele timișene, cei mai ieftini din țară în schimb, merele continuă să fie printre cele mai scumpe produse în cea mai mare parte a anului, prețurile produselor din piețele agroalimentare din Timiș sunt sensibil mai ridicate decât în alte părți ale țării și, adesea, la multe legume, fructe sau produse de origine animală, sunt mai mari chiar și decât în București. în prima parte a acestei luni, însă, situația s-a mai îmbunătățit pentru clienții timișeni ai piețelor, dar s-a înrăutățit pentru cei din alte județe, după cum reiese din monitorizarea realizată de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale în perioada 1-15 iunie. Continuare în pagina 5 Postul Sfinților Apostoli Petru și Pavel Pentru creștinii ortodocși, această săptămână este marcată prin Postul Sfinților Apostoli, care precedă sărbătoarea comună a Sfinților Apostoli Petru și Pavel, prăznuită în 29 iunie. Despre vechimea acestui post mărturisesc, în veacul al IV-lea, Constituțiile Apostolice, iar relatări ulterioare despre această rânduială apar la Sfântul Atanasie cel Mare, la Teodoret, episcopul Cirului și la Leon cel Mare, care se referă la ea ca la Postul de vară sau al Cincizecimii. Instituit mai întâi în cercurile monahale și extins ulterior în rândul mirenilor, el se deosebește de celelalte, care au o durată fixă, prin faptul că se desfășoară pe parcursul unui număr variabil de zile, întrucât începutul lui, fixat aproximativ în secolul al VI-lea, este în funcție de data învierii lui Hristos. Sărbătoarea pe care o prefațează este una cu dată fixă - 29 iunie, postul cuprinzând și această zi în anii în care Sfinții Apostoli Petru și Pavel cad miercurea sau vinerea, caz în care creștinii au doar dezlegare la pește sau la undelemn, însă în 2013 praznicul este celebrat sâmbătă, după post. Continuare în pagina 4 www .renașterea .ro Titlurile zilei isi Pagina 2 Liceul Teoretic "David Voniga" așteaptă tânăra generație de giroceni Pagina 3 . Tragedie românească în Muntenegru Azi începe evaluarea națională Sofer prins în trafic după ce a fugit de la locul accidentului Caravana străbate România! Prinr lp tp în Hara Vă așteptăm pentru sesiunea de autografe, pe 30 iunie, în farmacia CRTțJENH Piața Unirii, orele 12-13, și pe 1 iulie, în farmacia CRTJENK Gh. Lazăr 42 (lângă florărie), orele 12-13, și în farmacia CFHJENH Piața Victoriei (Operei) orele 15 -16 în Piața Unirii, orele 18.30, la spectacol VINO ÎN ECHIPA AUTOLIV LUGOJ! Autoliv AUTOLIV - lider mondial pe piața produselor destinate siguranței auto, angajează în Lugoj: • operator linie • tehnician mentenanță • financiar trainee Oferim pachet complex de beneficii! Te așteptăm cu un curriculum vitae la sediul AUTOLIV România SRL din Str. Tapiei nr 61, Lugoj sau ne poți trimite un e-mail la dr.rom autoliv.com. Doar persoanele selectate vor fi programate la interviu. Tîndrom 7/223,4179 lei 4,5209 lei 141,9024 lei/gram