Renaşterea Bănăţeană, iunie 2013 (Anul 25, nr. 7111-7134)

2013-06-11 / nr. 7119

CIBANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 7119 - marți, 11 iunie 2013 - 16 pagini - 2 lei Copii exploatați Mâine, în întreaga lume este marcată Ziua mondială împotriva exploatării prin muncă a copilului, instituită în anul 2002 de Organizația Internațională a Muncii Geneva în scopul de a atrage atenția lumii întregi asupra necesității de a eradica suprasolicitarea celor mici prin activități peste puterile lor, de natură să le afecteze sănătatea fizică și psihică, dar și să favorizeze fenomenul abandonului școlar. Potrivit statisticilor, peste 350.000 de copii din România, care nu au depășit vărsta de 14 ani, sunt afectați de sărăcie, iar 70.000 sunt nevoiți să muncească în loc să învețe, doar un sfert dintre tinerii din mediul rural ajungând să urmeze liceul. Fără a beneficia de educație, acești copii sunt privați de șansa de a-și construi un viitor. Normalitatea lor este standardul de viață scăzut și munca de la vârste fragede, cu consecințe grave asupra dezvoltării lor ulterioare. Continuare în pagina 2 w www .renasterea.ro Centura de sud a Timișoarei, o promisiune mereu amânată Șoselele românești sunt o poveste greu de înghițit pentru orice țară civilizată. Când nu sunt pline de cratere apărute imediat după darea în folosință, cum a fost cazul autostrăzii Timișoara - Arad, atunci sunt enorm de scumpe sau chiar inexistente. Ceea ce se construiește la alții ieftin și eficient, la noi costă dublu, după cum s-a văzut în cazul Bechtel. Când nu sunt nici proaste, nici scumpe, atunci durează decenii până când apar. Cam așa sună, până în anul 2013, și povestea centurii de ocolire a Timișoarei. Practic, pentru a avea un inel complet, am avea nevoie de circa 50 de kilometri de șosea, care ar face din Timișoara o urbe mai curată, mai aerisită, cu drumuri mai puțin chinuite de tiruri, cu trafic mai lejer. Nu pare un capăt de țară, nu-i așa? Și, totuși, este. Pentru că în foarte mulți ani, guvernele României nu au știut decât să promită, iar rezultatul constă în... 12,5 kilometri de centură funcționali de la începutul anului 2010, la care s-a lucrat șapte ani! Continuare in pagina 7 Aglomerație mare la unele grădinițe din Timișoara Vineri s-a încheiat perioada de înscriere la grădiniță a copiilor din județul Timiș. Potrivit datelor Inspectoratului Școlar Județean Timiș, au fost depuse 2.227 de cereri de înscriere. Numărul locurilor libere în Timiș, la grupa mică, este de 2.304. Cele mai multe solicitări de înscriere s-au înregistrat la grădinița cu program prelungit nr. 11, de pe strada Versului, unde au fost 117 cereri, iar numărul locurilor este de 62, la grădinița cu program prelungit nr. 20, din zona Lipovei, cu 102 cereri la 60 de locuri, la grădinița cu program prelungit nr. 22, de pe str Semenic, cu 94 de solicitări la 75 de locuri. Continuare in pagina 2 Leul a recâștigat o parte din terenul pierdut După deprecierea foarte puternică de la sfârșitul săptămânii trecute, când în ultima zi bancară leul pierdea 7,72 de bani în fața euro, iar cursul oficial al acestei monede s-a oprit la 4,5535 lei, moneda noastră națională a reușit să recâștige o parte din terenul pierdut. Ieri, euro a scăzut, în raport cu leul, cu 3,11 bani, fiind cotat oficial la 4,5224 lei. Moneda românească s-a apreciat, de asemenea, și față de dolarul american și francul elvețian, ale căror cursuri de referință au coborât ieri de la 3,4402 la 3,4191 lei/dolar, respectiv de la 3,7052 la 3,6508 lei/franc. Explicația dată de dealeri acestei ușoare revigorări a leului constă în vânzările de obligațiuni emise de Ministerul Finanțelor și în cumpărările de valută, de către jucătorii străini de pe piața monetară autohtonă. (T.M.L.) Pagina 2 "Rabla" timișeană și-a epuizat, pe tăcute, primele vouchere Primarul din Otelec, trimis în judecată de DNA Bacalaureat fără incidente Satele vecine Dunării, fără asigurare în calea viiturii la Tî> 7?.A as?- A VI A | VI X/3 •- > > V y i < « kV ’ JC .» Timcom Reabilitarea zonei Cetate întârziată cu cel puțin șase luni * ragma o