Renaşterea Bănăţeană, iulie 2013 (Anul 25, nr. 7135-7160)

2013-07-22 / nr. 7153

□BANAȚEANAIDirector onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7152 - sâmbătă, 20 iulie 2013 - 16 pagini - 2 lei Sfântul Prooroc Ilie Tesviteanul Sfântul și marele Profet Ilie, considerat de tradiția creștină ca fiind un înger întrupat, care a primit de la Dumnezeu puterea de a deschide și închide cerurile, era de origine din localitatea Tesvi din Galaad. Se spune că la nașterea sa, tatăl său a văzut oameni îmbrăcați în alb învelindu-i în scutece de foc și, dându-i numele, i-au dat să mănânce o flacără. Pe vremea când Ahab a urcat pe tronul regatului din nord, iar lipsa de pioșenie și depravarea predecesorilor săi ajunsese la culme, regele, încurajat de soția sa, respingătoarea Izabel, a pornit să-i persecute pe preoți și pe toți oamenii rămași credincioși lui Dumnezeu, cerându-le să se închine idolilor Baal și Astarte. Continuare în pagina 2 Scandal în lumea finanțelor din vestul țării Centrul regiunii fiscale ar urma să fie mutat la Deva ■ Finanțiștii din Timișoara amenință cu blocarea activității ■ Prin această mutare ar fi afectați atât contribuabilii, cât și angajații din Timișoara, care riscă importante disponibilizări ■ Translatarea centrului fiscal al regiunii la Deva urmează să fie oficializată în ședința guvernului de săptămâna viitoare ■ Liderii politici locali vor face demersuri pentru a bloca această nedreptate care s-ar face județului Timiș www .renaștereaji o vreme predominant însorită Pentru acest sfârșit de săptămână, meteorologii indică o vreme predominant însorită în regiunea vestică a țării. Astăzi, la Timișoara și la Sânnicolau Mare, se va înregistra o maximă de 32 de grade Celsius. La Jimbolia vor fi în jur de 30 de grade Celsius, la Lugoj, 34, la Reșița, 28; în anumite regiuni, este posibil să își facă apariția și câțiva nori, însă probabilitatea de a cădea precipitații este extrem de redusă. Valorile termice vor crește și în cursul nopții, comparativ cu cele din zilele trecute, încadrându-se între 16 și 19 grade. Nu același lucru se va întâmpla însă în nopțile următoare, când temperaturile vor ajunge din nou în jurul valorii de 13 grade Celsius. Mâine, temperaturile vor fi ceva mai mici. La Timișoara, se vor înregistra 27 de grade Celsius, la Jimbolia și Sânnicolau Mare, 28, la Lugoj, 29, iar la Reșița, 24. Pentru săptămâna viitoare, în zona Banatului sunt prognozate valori maxime cuprinse între 27 și 31 de grade Celsius. Cerul va fi mai mult însorit ziua, iar noaptea, pe alocuri, vor cădea ploi de scurtă durată. (G.l.) Suferința oamenilor este tratată cu sictir birocratic Semenii aflați în suferință sunt priviți de statul nostru — care, de altfel, nu-i prietenos nici cu ceilalți cetățeni ai săi ca niște paria ai societății. Ca și cum nu le-ar fi de ajuns că soarta a fost crudă cu ei, necăjiții cu handicapuri ce îi obligă la cheltuieli serioase pentru proteze, cărucioare, medicamente scumpe, unii dintre ei având nevoie permanent și de îngrijitori, sunt tratați ca și cum ar fi o pacoste pe capul instituțiilor publice. Sichivul birocratic capătă chiar forme absurde, pentru că absolut toate persoanele cu handicap sunt chemate la verificări anuale, unde o comisie, care de multe ori nu conține specialiști pentru cazurile care i se înfățișează, decide dacă deficiența fizică persistă sau a trecut. Oameni fără mâini sau picioare, de pildă, sunt obligați anual să se prezinte la reexaminare, pentru a-și păstra indemnizațiile mizere. Evidența nu înseamnă nimic pentru cei care au croit legislația. La fel, suferinzii cronici, care au la mână acte doveditoare, semnate și parafate de medici specialiști și prin care adeveresc imposibilitatea vindecării beteșugului, trec prin aceleași reexaminări. Continuare în pagina 6 Titlurile zilei Vasile Blaga a criticat aspru, de la Timișoara, guvernarea Ponta , afilia yj Spor al înmatriculărilor de firme timișene MKSmtS, B luate cu parfum de Banat Cât de mult am suferit... dar ne-am întors! CURSUL VALUTAR