Renaşterea Bănăţeană, august 2013 (Anul 25, nr. 7162-7187)

2013-08-01 / nr. 7162

Postul Adormirii Maicii Domnului Credincioșii ortodocși au intrat în postul de două săptămâni al Sfintei Marii, cea mai mare sărbătoare a lunii august. Postul Adormirii Maicii Domnului, al Sfintei Marii sau al Sântămăriei, cum i se mai spune în popor, a început să fie o tradiție în secolul al V- lea, când s-a dezvoltat cultul Preacuratei Fecioare. Dacă însă durata lui era diferită pentru creștini, căci cei din Antiohia posteau o zi, pe 6 august, în vreme ce la Ierusalim acest post ținea opt zile, iar alți credincioși posteau toată luna lui Gustav sau chiar în septembrie, uniformizarea în această privință a avut loc abia în secolul al XII-lea,când, la sinodul local din Constantinopol (1166), condus de patriarhul ecumenic Luca Crysoverghis, s-au stabilit datele de început și de final ale acestui interval care se încheie pe 15 august, ziua prăznuirii Adormirii Maicii Domnului. Continuare în pagina 2 wwwjenasterea.ro Nr. 7162 - joi, 1 august 2013 - 16 pagini - 2 lei Proprietarii care își reabilitează locuința sunt... "pedepsiți" de lege! Nu constituie nici un secret faptul că fondul locativ timișean, ca de altfel din întreaga țară, este unul dintre cei mai mari consumatori de resurse energetice, starea proastă a clădirilor, incoerența guvernamentală și, nu în ultimul rând, nivelul scăzut al veniturilor populației contribuind fiecare la pe cât de trista, pe atât de costisitoarea realitate. Nu-i vorbă, ici-colo, locatarii pun mână de la mână și reușesc, cum necum, să încropească sumele necesare reabilitării imobilului în care locuiesc. Multe blocuri cu apartamente în care tesufoci vara sau durdai iarna își prezintă însă în continuare trecătorilor "obrazul" zidat de crăpături lungi și adânci, sau chiar o față ciupită de vărsat de la bucățile, lipsă din tencuială. Continuare în pagina 3 Un nou zid pe obrazul pensionarilor Vârstnicii care și-au încheiat deja socotelile cu câmpul muncii ar putea ajunge să-și rupă din pensie pentru a plăti biletele de autobuz pentru rutele extraurbane, șoferii strâmbând din nou din nas la facilitățile de care pensionarii beneficiază, în speță cele șase călătorii gratuite la care au, anual, dreptul. Totul a pornit de la recenta decizie de diminuare a bugetului Ministerului Transporturilor cu 950 de milioane de lei, situație în care celor din Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) le este din ce în ce mai clar că nu există șanse ca datoriile restante pe care Ministerul Transporturilor le are față de firme să fie achitate. Drept urmare, membrii FORT iau din nou în calcul anularea transportului gratuit sau la tarife reduse pentru pensionari și categoriile sociale defavorizate. Ce-i drept, FORT a atras în nenumărate rânduri atenția asupra faptului că datoriile Ministerului Transporturilor se acumulează, iar bugetul este din ce în ce mai redus. Continuare în pagina 4 Aleșii locali au pus căruța înaintea cailor Dornici să fie în deplin acord cu tendințele europene în materie de circulație, să pară ecologiști sau cine știe cum s-ar mai fi dorinci, consilierii locali timișoreni nu au fost în stare să voteze o propunere de bun-simț, aceea de a limita, măcar câteva ore pe zi, circulația bicicletelor prin Piața Victoriei și pe strada Alba Iulia. După ce, cu câțiva ani în urmă, au dat dovadă de un alt tip de viziune, parcurgerea pe bicicletă a centrului orașului fiind de-a dreptul pândită și aspru sancționată de polițiștii pe atunci comunitari, acum, aleșii noștri au căzut în partea cealaltă. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei 1 Pagina Parcul Copiilor va avea, în sfârșit, o cofetărie Soția unui șef de la inspectoratul școlar, prinsă copiind la titularizare Alo, mai e cineva în opoziție? Pagina 6 Locul unde se împarte România Pagina 5 Pagina 3 Timișoara Lugoj