Renaşterea Bănăţeană, august 2013 (Anul 25, nr. 7162-7187)

2013-08-05 / nr. 7165

Zilele Timișoarei, trăite la mare intensitate în pofida faptului că vremea caniculară a mai redus din apetitul timișorenilor pentru evenimentele cultural-recreative, manifestările pregătite de administrația locală pentru a sărbători aniversarea a 94 de ani de la revenirea Timișoarei la patria-mamă - data de 3 august 1919 fiind ridicată la rang de zi oficială a metropolei bănățene - s-au bucurat de un public destul de numeros, care a apreciat, în mod vizibil, preocuparea organizatorilor pentru adaptarea programului la toate gusturile". Astfel, dacă Piața Victoriei a fost consacrată cu precădere manifestărilor de interes pentru tineri, concertele ținând capul de afiș, strada Mărășești a devenit, de-a lungul weekendului, un bulevard al copilăriei, în vreme ce Teatrul de Vară din Parcul Rozelor a găzduit mai ales generațiile iubitoare de folclor, iar Casa Artelor, o suită de evenimente ale culturii profesioniste. Continuare în pagina 2 I www.renașterea.ro] Cetatea Timișoarei va fi... asediată de buldozere și târnăcoape Un nou șantier va începe, în câteva săptămâni, la Timișoara, alăturându-se astfel celor de la Michelangelo, Piața Bălcescu, strada Torac și altele de prin oraș. De această dată este vorba despre întreg centrul istoric al urbei de pe Bega, care include zona Cetate, începând de la Piața Libertății, Piața "Sfântu Gheorghe" și terminând cu Piața Unirii. Câteva străzi din acest perimetru vor deveni pietonale. Proiectul de reabilitare a Cartierului Cetate are o valoare de aproape 70 de milioane de lei, din care o mare parte va fi finanțată din fonduri europene. Lucrările ar fi trebuit să înceapă anul trecut, în luna iunie, dar au tot fost amânate. La ora actuală, procedurile de licitație sunt în curs de finalizare. Până când timișorenii și turiștii care ne vizitează vor putea admira, într-o plimbare pe jos, întregul centru istoric (renovat!) se preconizează că vor trece puțin mai mult de doi ani. Continuare în pagina 3 Aglomerație la vămile din vestul țării Sute de mașini iau zilnic cu asalt vămile din vestul țării, lucrătorii de la frontiera cu Ungaria trebuind să facă față unui trafic aproape dublu decât cel obișnuit. La Cenad, Nădlac ori Vărsând, numărul persoanelor care vin în România a început să crească încă de la la jumătatea săptămânii trecute, valorile de trafic fiind cu 10 - 15 la sută mai mari, în ultimele 48 de ore, însă, s-a ajuns la o creștere a traficului cu peste 50 la sută prin punctele de trecere a frontierei din județele Timiș și Arad. Explicația este foarte simplă: în Occident, august este lună de concedii, iar românii care muncesc peste hotare, îndeosebi în Italia, profită pentru a se întoarce acasă, la familii și rude. Autostrăzile peninsulare sunt și ele pline de mașinile celor care, porniți de la Roma, Milano ori Torino, vor să se întoarcă, fie și pentru scurtă vreme, acasă. Continuare în pagina 5 Hidratarea oferită de sucurile carbogazoase, doar un mit Ne topește arșița și tânjim după puțină răcoare... La tonetele cu înghețată, sucuri și apă minerală se fac cozi lungi, iar timișorenii se grăbesc să se hidrateze cu băuturi reci, în sticle aburite, numai bune de potolit setea mistuitoare. Mereu la îndemână, oferta de carbogazoase ne face cu ochiul, chiar dacă știm că lichidele ispititoare ascund pericole pentru sănătate. Potrivit medicilor, multe dintre ele încurajează creșterea în greutate. O singură cană de suc poate fi echivalentul a 15- 20 de lingurițe de zahăr, transformându-se într-o adevărată... bombă cu efect întârziat dacă o asociem cu inactivitatea și o dietă precară. "Grăsimea acumulată în urma consumului unei varietăți de răcoritoare sintetice poate accelera dezvoltarea bolilor cardiovasculare și a diabetului zaharat de tip 2", avertizează specialiștii. Un studiu recent relevă faptul că un aport crescut și regulat de sucuri acidulate poate fi asociat cu un risc mărit de accident vascular cerebral. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei Adevărul trasează singur timpul "Consens minimal" pentru Regiunea Vest? Săptămână caniculară ACS Poli vrea un atacant portughez CURSUL VALUTAR 3,3562 lei I * w* / 138,6754 lei/g ram Pagina Timis om I vi Pagina 3