Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2013 (Anul 25, nr. 7188-7212)

2013-09-02 / nr. 7188

BANATEANA I Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drăgan Nr. 7188 - luni, 2 septembrie 2013 - 16 pagini - 2 lei Alocări nerambursabile pentru IMM-urile din Regiunea Vest în cadrul ediției din acest an a Programului pentru stimularea înființării și dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii tineri, lansată în 22 aprilie prin deschiderea aplicației pentru înregistrarea online a planurilor de afaceri, 87 de întreprinzători din Regiunea Vest și-au trimis dosarele pentru evaluare, iar 81 au reușit să încheie contracte. Valoarea totală a sumei contractate în cadrul acestui program, anul acesta, a fost de 3,640 milioane de lei. Până în această lună, în cadrul programului s-au efectuat plăți către beneficiarii din Regiunea Vest în cuantum de 434.000 de lei și au fost create 40 de locuri de muncă noi. Continuare în pagina 3 www .renaștereajo Locuințe, restaurante, hoteluri și alte construcții, în loc de amenajări pentru irigații Un control dispus de Ministerul Agriculturii a găsit în Timiș nereguli flagrante Filiala județeană Timiș a Administrației Naționale de îmbunătățiri Funciare a fost ținta unui control dispus de conducerea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale. "A reieșit că organizațiile utilizatorilor de apă pentru irigații nu au asigurat gestionarea, exploatarea, întreținerea și repararea infrastructurii de irigații în conformitate cu prevederile Legii nr. 138/2004 a îmbunătățirilor Funciare, republicată cu modificările și completările ulterioare, și cu normele metodologice de aplicare ale acestei legi, modificate, aprobate prin H.G. nr. 1872/2005. Continuare în pagina 2 în Caraș-Severin, locurile de muncă libere pot fi numărate pe degete Timișul, cu cele 536 de locuri de muncă vacante afișate de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), are doar trei județe înaintea sa, în ceea ce privește oferta de joburi-Cluj, cu 1.395 de locuri, Iași, cu 802 și Brașov,cu 670 precum și Capitala, cu 619. Dacă mai adăugăm și faptul că cea mai redusă rată a șomajului din întreaga țară tot în Timiș se regăsește, neam putea grăbi să afirmăm că Banaturi fruncea la cererea de forță de muncă. Numai că lucrurile nu stau deloc așa, pentru că județul Caraș- Severin ocupa, la sfârșitul săptămânii trecute, ultimul loc în topul pe județe al joburilor oferite de angajatori, cu doar zece locuri anunțate oficial de către angajatori agenției specializate. Potrivit datelor rezultate din declarațiile agenților economici privind locurile de muncă vacante, în evidențele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) erau înregistrate 11.507 locuri de muncă la nivel național. Continuare în pagina 5 Bani pentru fermieri Fermierii crescători de oi sau de capre au posibilitatea obținerii de împrumuturi bancare pe baza adeverințelor emise de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA). Este vorba despre adeverințele destinate beneficiarilor plăților naționale directe complementare în sectorul zootehnic, la speciile ovine și caprine, care le pot servi beneficiarilor pentru obținerea de credite, pentru finanțarea activităților curente, de la băncile care au încheiat convenții cu APIA. Continuare în pagina 4