Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2013 (Anul 25, nr. 7242-7264)

2013-11-04 / nr. 7242

BĂNĂȚEANĂ IDirector onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7242 - luni, 4 noiembrie 2013 - 16 pagini - 2 lei Poșta Română își bate joc de cetățeni Pretinsa reorganizare a Poștei Române a generat un haos fără precedent. Criza de poștași provoacă situații greu de imaginat într-un județ cu pretenții europene, fenomenul abătându-se chiar și asupra Timișoarei, oraș care se vede, chipurile, capitală culturală europeană. In mediul rural, debandada serviciilor poștale a atins cote alarmante, oamenii fiind, pur și simplu, privați de un drept pe care îl aveau de sute de ani. Practic, în multe localități timișene, civilizația s-a întors cu mulți ani în urmă, o dată cu bătaia de joc a guvernanților care au uitat de popor. Haosul instalat face ca bieții bătrâni să meargă distanțe bune după pensie, mamele să se deplaseze pentru alocație , copiii să fie trimiși la coadă după o scrisoare, pentru ca, la urmă, laolaltă să caute prin corespondența aruncată la grămadă. Un astfel caz ne-a fost semnalat de Daniel Ganea, din Biled, revoltat de umilința la care sunt supuși localnicii. Continuare in pagina 4 www .renaștereajo Timișoara a fost "uitată" prin ordin ministerial ■ Pe lista cu imobilele incluse in Programul național multianual privind creșterea performanței energetice la blocurile de locuințe, orașul de pe Bega figurează cu un singur bloc ■ Asta în timp ce Bucureștiul apare cu 500 de poziții, Vrancea cu 100, iar Clujul cu 35 . Până și orașul Sânnicolau Mare se regăsește pe listă cu 12 clădiri care vor beneficia de finanțare pentru reabilitare termică Urmașa cometei lui Vodă Duca ne vizitează Fără dubiu, vedeta astronomică a lunii noiembrie va fi cometa Ison, descoperită anul trecut printr-un observator din Federația Rusă, "pletoasa" urmând să ajungă în 28 noiembrie la o distanță de numai 1,1 milioane de kilometri de suprafața Soarelui. La 1 octombrie, cometa Ison a trecut pe lângă planeta Marte, iar în preajma Crăciunului se va afla la o distanță de circa 60 de milioane de kilometri de planeta noastră. Potrivit primelor estimări ale specialiștilor, cometa Ison este un fragment din marea cometă a anului 1680, cunoscută în istoria noastră drept cometa lui Vodă Duca. Pasionații de observații astronomice cu ochiul liber o vor putea vedea, în măsura în care condițiile meteorologice o vor permite, traversând marți, limita dintre constelațiile Leului și Fecioarei, pentru ca trei zile mai târziu să se afle în centrul acesteia din urmă, iar în 22 noiembrie să ajungă în constelația Balanței. Continuare în pagina 2 Autostrada a relansat unele comune timișene Situată la jumătatea primului tronson dat în exploatare din Autostrada Vestului - sectorul Timișoara-Arad - comuna timișeană Orțișoara a trebuit să aștepte mai bine de doi ani și jumătate de la inaugurarea oficială pentru a fi efectiv racordată la magistrala rutieră. Darea în folosință a descărcării Orțișoara-Seceani, petrecută la sfârșitul acestei veri, este chiar și acum doar parțială, pentru că drumul de legătură dintre centrul administrativ al comunei și nodul autostrăzii, în lungime de șapte kilometri, este în plin proces de modernizare, șantierul urmând să fie închis abia spre sfârșitul anului. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei Peste 2.000 de garaje vor fi dărâmate Pagina 7 Consuli, consilieri locali și silvicultori, formați la Colegiul Silvic "Casa Verde" Pagina 8 Misiune (aproape) imposibilă la Ploiești CURSUL V 3,2814 lei 4,4382 lei 138,6574 lei/gram Pagina 3 Persoanele nevoiașe au început să depună cereri pentru ajutoarele de încălzire