Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2013 (Anul 25, nr. 7265-7288)

2013-12-02 / nr. 7265

□ BĂNĂȚEAN/ Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7265 - luni, 2 decembrie 2013 - 16 pagini - 2 lei S-a deschis Târgul de Crăciun A șaptea ediție a Târgului de Crăciun din Timișoara a fost deschisă, în mod oficial, ieri seară, după ce primarul Nicolae Robu a aprins luminile de sărbătoare din centrul orașului. Neoficial, comercianții au început vânzările mai devreme în cursul zilei, de un mare succes bucurându-se produsele alimentare de sezon - mezeluri, cârnați, mititei, fripturi, pește prăjit - toate bine stropite cu vin fiert, numai bun pentru a atenua efectul temperaturilor scăzute. Târgul de Crăciun va fi deschis până în 5 ianuarie 2014, iar la ediția din acest an pot fi vizitate 95 de căsuțe amplasate în Piața Victoriei, pe strada Mărășești și în parcarea Modex. Continuare în pagina 2 www .renaștereajo Mii de timișoreni au luat parte la festivitățile de Ziua Națională Cu steaguri sau cocarde tricolore,ținându-și copiii în brațe, mii de timișoreni de toate vârstele au ținut să fie de față la festivitățile organizate ieri, cu ocazia Zilei Naționale a României, dar și la partea mai puțin oficială, în atmosfera animată din centrul orașului. Parada din fața Palatului Administrativ, care a inclus atât defilarea reprezentanților tuturor instituțiilor militarizate din oraș, cât și tehnica militară din dotare, a atras, încă de dimineață, foarte multă lume. Indiferent de cât de aspru sau de plin de neîmpliniri le este traiul, de cât de mult și-ar dori un alt fel de viață, la nivelul occidentalilor spre care privesc cu oarecare invidie, măcar o zi pe an, la 1 Decembrie, timișorenii s-au arătat mândri că sunt români și au petrecut cu plăcere de ziua lor, în programul zilei de 1 Decembrie la Timișoara s-au aflat nu doar discursurile oficialităților, slujba religioasă și parada militară. în acest an, mai multe formații folclorice din județul Timiș au completat defilarea de pe Bulevardul Revoluției. Continuare în pagina 2 Ce trebuie știut despre anvelopele de iarnă Iarna s-a grăbit nițel, iar ninsorile n-au mai așteptat luna decembrie pentru a-i pune la cheltuială pe șoferii obligați de legislație să-și doteze mașina cu anvelope adecvate. După cum conducătorii auto știu deja, Ordonanța de guvern nr. 5/2011 nu impune să avem pneuri de iarnă dacă pe șosea nu s-a depus un strat de zăpadă și nici nu condiționează schimbarea cauciucurilor de un anumit interval de timp. Reglementările, care au împlinit deja doi ani, țin cont strict de starea carosabilului, respectiv dacă asfaltul este sau nu acoperit de zăpadă, gheață sau polei. Continuare în pagina 3 înmatriculările de firme scad în țară, dar sporesc în Timiș O creștere cu aproape șapte la sută a înmatriculărilor de operatori economici a fost contabilizată de județul Timiș după primele zece luni ale anului, în comparație cu același interval calendaristic din 2012. Creșterea e remarcabilă mai ales în contextul în care, la nivelul țării, apariția de noi firme a pus un pic frână, fiind vorba despre o scădere cu aproape o jumătate de punct procentual. In Timiș, după ce în primele luni ale anului precedent se înmatriculau 4.197 de firme, în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2013 s-au efectuat 4.482 de asemenea operațiuni. Cele mai multe noi societăți timișene cărora li s-a eliberat actul de naștere sunt SRL-uri, nu mai puțin de 2.652, în timp ce numărul persoanelor fizice autorizate a fost de 1.342. De asemenea, în județ au apărut, după zece luni scurse de la începutul anului, 466 de întreprinderi individuale, 20 de întreprinderi familiale, o societate pe acțiuni și o societate în comandită pe acțiuni. Creșteri la înmatriculările de operatori economici au reușit și județele învecinate cu Timișul. Continuare în pagina 3 Titlurile zilei Pagina Secretarul Primăriei Timișoara, în conflict de interese de natură penală Colegiul Tehnic "Henri Coandă", o școală aproape de elevi Pagina . Sărbătoare la Lugoj Pagina "Astrele" au lucrat în favoarea... Astrei Pagina CURSUL VALUTAR