Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2014 (Anul 26, nr. 7289-7313)

2014-01-03 / nr. 7289

BĂNĂȚEANĂ \Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7289 - vineri, 3 ianuarie 2014 - 16 pagini + programe TV - 2 lei impozite staționare Nici una dintre administrațiile locale ale celor zece municipii din Regiunea Vest nu va apela, anul acesta, la măsuri de majorare a taxelor și impozitelor locale, potrivit declarațiilor făcute de edilii-șefi ai acestora. Lucrurile vor sta asemănător și în cazul taxelor locale speciale, unele de mic impact pentru populație urmând a fi ușor ajustate - așa cum este cazul cu impozitul pentru locurile de parcare plătite în municipiul Reșița. Administrațiile municipale din vestul țării au adoptat această atitudine de staționare fiscală, pe fondul ajustării, de la 1 ianuarie, a mai multor categorii de prețuri reglementate, cel mai însemnat fiind al gazului natural, care s-a scumpit cu un procent pentru populație și cu doi la sută pentru consumatorii industriali. Creșteri de prețuri s-au înregistrat și la produse petroliere, țigări, cafea și alcool, în paralel urmând a fi resimțite și efectele unor majorări de sarcini fiscale la anumite categorii de societăți comerciale, așa cum este cazul cu impozitul pentru construcțiile industriale speciale. Continuare în pagina 3 [ www .renașterea xo ] Când primarul nu-i acasă, cu Revelion zgârcit se lasă! • La petrecerea din Piața Victoriei au venit doar în jur de o mie de timișoreni . Show-ul a fost destul de modest, iar focul de artificii s-a... ascuns după clădirile din centru La fel ca în fiecare an, timișorenii amatori de distracție sub cerul liber în noaptea dintre ani au putut să participe la spectacolul organizat de municipalitate în centrul orașului. Vremea a fost destul de plăcută, fără precipitații ori ceață și cu temperaturi care abia au coborît spre zero grade Celsius, astfel că peste o mie de oameni au venit în Piața Victoriei, bine îmbrăcați și înarmați cu sticle, pahare și artificii, pentru a fi alături de prieteni, la sosirea Anului Nou. Primăria a fost destul de strânsă la pungă în privința organizării spectacolului, iar cei care au pus la cale focul de artificii nu au fost foarte inspirați. Din păcate, edilul-șef Nicolae Robu a avut... ghinion că nu s-a putut afla nici la acest Revelion alături de timișorenii lui dragi. Chiar și în aceste condiții parcimonioase, cei care au dorit să se distreze în centru au putut să o facă, având în dotare cel mai de seamă ingredient, și anume buna-dispoziție. Continuare în pagina 2 Sărbători legale în 2014 Potrivit reglementărilor în vigoare, anul 2014 va cuprinde, pe teritoriul țării noastre, 12 zile cu statut de sărbători legale, primele două dintre acestea,și 2 ianuarie, fiind deja consumate. Dintre cele 12 zile libere, nouă cad în cursul săptămânii, iar celelalte trei - prima zi de Paști (20 aprilie), prima zi de Rusalii (8 iunie) și ziua Sfântului Andrei, ocrotitorul României (30 noiembrie) - sunt duminica; în ordinea calendaristică, zilele efectiv libere din cursul acestui an sunt următoarele: luni, 21 aprilie - a doua zi de Paști/ învierea Domnului (pentru credincioșii ortodocși); joi, 1 mai - Ziua Internațională a Muncii; luni, 9 iunie - a doua zi de Rusalii; vineri, 15 august - Adormirea Maicii Domnului (Sfânta Maria Mare); luni, 1 decembrie - Ziua Națională a României; joi și vineri, 25 și 26 decembrie - prima și a doua zi de Crăciun/Nașterea Domnului. Continuare în pagina 4 Tranzitul autovehiculelor grele, taxat cu 200 de lei începând cu acest an, autovehiculele sau ansamblul de vehicule de transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone, care tranzitează Timișoara pe traseul str. Gheorghe Adam (de la intersecția cu Calea Dorobanților) - str. Avram Imbroane - str. Aristide Demetriade - str. Divizia 9 Cavalerie - Str. Amurgului și retur, vor plăti o taxă în valoare de 200 de lei/tranzitare. Continuare în pagina 3