Renaşterea Bănăţeană, februarie 2014 (Anul 26, nr. 7315-7337)

2014-02-03 / nr. 7315

a BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drăgan Nr. 7315 - luni, 3 februarie 2014 -16 pagini - 2 lei Fără adeverință de la Fsc pentru rețete compensate Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Timiș face un apel către medicii de familie să nu mai solicite pensionarilor cu venituri de până în 700 de lei adeverință de la Agenția Națională de Adminstrare Fiscală (ANAF) în vederea eliberării rețetelor compensate cu 90 la sută față de prețul de referință. "Potrivit normelor metodologice de aplicare a contractului-cadru, art. 102,alin. (3), pensionarii trebuie să prezinte medicului de famile ultimul talon de pensie, actul de identitate , precum și o declarație ] [e propria răspundere din care să rezulte faptul că realizează venituri numai din pensii de până la 700 lei pe lună, iar medicul va consemna în fișa lor medicală, în registrul de consultații, numărul talonului și cuaidtomul pensiei și va anexa la fișă declarația dată pe propria răspundere de către pacienții în cauză", a precizat Mariana Marcu, purtătoarea de cuvânt a Casei de Asigurări de Sănătate Timiș. Continuare în pagina 5 I www.renasterea.ro Pentru prima oară la Timișoara, o instituție sanitară nu va fi retrocedată Istoria spitalelor din Timișoara este plină de retrocedări, făcute mai mult sau mai puțin către urmașii vechilor proprietari. Rând pe rând, au dispărut din patrimoniul instituțiilor sanitare clinici întregi și alte clădiri: sediile direcției de sănătate publică, situate pe str. Beethoven și pe bd. 16 Decembrie,, Clinica de Oncologie de pe bd. Mihai Viteazul, Maternitatea Odobescu, Secția de Pneumologie și Secția de Chirurgie pediatrică ale Spitalului de Copii, Clinica de Psihiatrie de pe str. Văcărescu și altele. Printre clădirile revendicate se afla și Clinica de Balneofizioterapie, însă pentru aceasta Primăria Timișoara a avut câștig de cauză, fiind marcată chiar o premieră în acest sens, parafa "definitivă și irevocabilă" venind de la cea mai înaltă instanță din România. Continuare în pagina 4 în Timiș, la două firme nou-apărute avem una închisă Cu aproape cinci procente a crescut numărul înmatriculărilor de firme timișene în registrul comerțului, în 2013, comparativ cu anul anterior. Mai exact, în perioada 1 ianuare - 31 decembrie, în Timiș s-au înmatriculat 5.175 de operatori economici, după ce în anul precedent se înregistrau 4.930. Plusul timișean la capitolul firmelor noi contrazice mersul ostilităților la nivel național, unde asistăm la un regres ușor al înmatriculărilor, cu 0,63 la sută, 60.292 anul trecut, față de 61.542 în 2012. Numai că, în același timp, Timișul nu constituie una dintre excepții în ceea ce privește desființările de firme. Numărul de radieri de firme din Timiș a fost, în 2013, de 2.610, cu 13,33 la sută mai mare decât în anul anterior, când se consemnau 2.303. Una peste alta, iată că raportul între firmele noi și cele desființate este, în Timiș, de doi la unu, iar tendința de creștere a numărului radierilor din registrul comerțului arată că mediul de afaceri continuă să resimtă dificultăți serioase, în ciuda creșterii economice care a luat viteză în a doua jumătate a anului trecut. TUDOR MIHAI LENGHER Cum a intrat leul la apă și Timișul în Zona Euro Că românul, atunci când rămâne fără bani, umblă la chimir și mai schimbă o sută de mărci a rămas la fel de valabil și acum, chiar dacă între timp bancnotele verzi cu însemnul "100 Euro" le-au luat locul celor albastre cu imaginea Clarei Schumann. Bănățenii s-au obișnuit repede cu noua monedă, iar economiile, atâtea câte se mai pot ele face, se păstrează mai abrtir în valuta europeană decât în neaoșii lei. Mai mult decât atât, Timișul pare a fi intrat primul în Zona Euro, fiind singurul județ din țară unde depozitele în euro (sau chiar în dolari) le depășesc pe cele în moneda națională. Așa rezultă din socoteala BNR, care a anunțat că valoarea economiilor lăsate de timișeni să facă pui în bănci se ridică la peste trei miliarde de lei, dintre care 1,87 miliarde de lei în valută și numai 1,51 miliarde de lei în moneda națională, în restul țării mentalitățile par a fi altele. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei Liceul în care razele soarelui cad altfel Școli și grădinițe lăsate de izbeliște Codul penal a mai golit celulele de la "Popa Șapcă" Incompetența autorităților centrale frânează absorbția fondurilor europene Pagina 3 Thmmtt ES -9/4