Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2014 (Anul 26, nr. 7364-7387)

2014-04-01 / nr. 7364

□BĂNĂȚEANĂ IDirector anorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7364 - marți, 1 aprilie 2014 - 24 pagini - 2 lei Investițiile din Iosefin au ajuns la final Lăsat cam în voia soartei în perioada de după revoluție, cartierul Iosefin, unul dintre cele mai vechi din Timișoara, a avut parte, în ultimii ani, de câteva investiții serioase, care încep să-și arate roadele. Mai întâi, a fost refăcut fostul Bulevard al Tinereții, apoi Podul de la Maria, acestea fiind urmate de refacerea străzii Iancu Văcărescu din fonduri europene, în două etape, precum și de construirea unei noi Piețe Iosefin. La ora actuală, Pe strada Iancu Văcărescu se poate circula din nou, de la un capăt la celălalt. Lucrările de reabilitare a porțiunii dintre Bd. Regele Carol I și Spl. T. Vladimirescu, începute anul trecut la 1 iunie, au fost finalizate, iar artera are piste pentru biciclete, spații de parcare și mobilier stradal. Singura rămasă cam stingheră este fântâna, care a fost terminată, dar nu are, deocamdată, apă. "Fauna" comercială a fost rărită semnificativ, cel puțin în porțiunea de lângă autogară. Continuare în pagina 3 SS f " ” « f "~n /www jrenasterea.roî De 1 aprilie, guvernul a pregătit o glumă proastă Atac la traiul românilor de zi cu zi • Prin introducerea noii accize pe fiecare litru de carburant auto, azi se declanșează tăvălugul scumpirilor • Iar aceasta nu este singura veste proastă De la viciu la confortul termic și,culinar, de la mobilitate la mâncarea din farfurie, (aproape) tot și toate se scumpesc/s-au scumpit de astăzi, întâmplător, e 1 aprilie, adică Ziua Păcălelilor, a farselor și poznelor făcute sub deviza "Nu te supăra, frate!". Așadar, nu vă supărați, fraților, că benzina este ca-n Austria de scumpă, că fumatul a ajuns să-ți înjumătățească nu numai "calitatea" clinică a radiografiei pulmonare, ci și venitul lunar, că nu mai știi cu ce să te încălzești ca să-ți iasă mai ieftin și că mâncarea, dacă vrei să plătești același preț pentru coșul zilnic, va ocupa tot mai puțin loc în farfurie. Acestea sunt efectele păcălelii guvernamentale de 1 aprilie, aleșii pregătindu-ne o glumă, pe cât de proastă, pe atât de reală: scumpirea traiului de zi cu zi. Continuare în pagina 4 Impozitul forfetar ne încurcă socotelile Apropierea Paștelui începe să producă agitație pe piața cărnii de miel. Comercianții se pregătesc să vină cu produse suficiente pentru a acoperi cererea de pe piață, în timp ce consumatorii culeg informații despre prețul mieilor în acest an. Deocamdată, un kilogram de miel în carcasă se vinde cu 25 lei-28 lei, în timp ce mieii vii se comercializează cu 11 lei -13 lei/kilogram. Având în vedere experiențele din anii anteriori, e posibil ca prețul să mai urce ușor, în ultima săptămână înainte de Paști. Continuare în pagina 5 Ratăm eclipsele, dar vedem o ploaie de stele Două eclipse, una totală de Lună (în 15 aprilie) și cealaltă inelară de Soare (în 29 aprilie), se vor produce în această lună, însă nici una dintre ele nu va fi vizibilă de pe teritoriul României. Astronomii și ceilalți observatori pasionați ai boltei cerești din țara noastră nu vor fi însă cu totul lipsiți de bucuria urmăririi unor fenomene astrale spectaculoase, întrucât tot acum, în perioada 22-23 aprilie, își va face simțită prezența principala "ploaie de stele" a primăverii: curentul meteoric al Lyridelor. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei Lupta cu mlaștina și alte supărări CURSUL VALUTAR 3,2304 lei 4,4553 lei 134,6268 lei/gram Supliment de cultură PARALELA 45 La orizontul istoriei, Basarabia i "Vagabondul", 125 de ani de la naștere în interiorul ziarului