Renaşterea Bănăţeană, iunie 2014 (Anul 26, nr. 7414-7437)

2014-06-25 / nr. 7433

□BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 7433 - miercuri, 25 iunie 2014 - 16 pagini - 2 lei Sărbătoarea Sânzienelor, împletită cu Ziua lei Flori galbene și zi românești, din borangic gingaș împestrițat cu cusături mărunte, extraordinar de frumoase, au împodobit ieri Catedrala Mitropolitană. Vechea sărbătoare a Sânzienelor și cea nouă, Ziua Universală a Iei, marcată pentru a doua oară în istorie, au adunat tineretul ortodox din Timișoara sub cupola bisericii, unde, la liturghia oficiată cu prilejul Nașterii Sfântului Ioan Botezătorul, o parte din enoriași au venit îmbrăcați precum bunicii si străbunicii lor, în port popular. In fața altarului, de-a stânga și de-a dreapta, participanții la îndătinata slujbă din zi de praznic au putut vedea cămăși bărbătești albe, tradiționale, și spinări îmbrăcate în ilice de aba, dar și ii din diverse zone etnofolclorice, catrânțe bănățene, poale, ii cu mâneci ample, fote țesute în casă și marame de borangic. Continuase în pagina 7 www .renaștereajo Ieri, la Timișoara, au fost inaugurate, în premieră, câteva... băltoace Primarul Timișoarei, Nicolae Robu, a crezut ieri că va inaugura o investiție dusă la bun sfârșit pe strada Orșova, unde municipalitatea a investit 637.000 de lei în asfaltarea a 830 de metri atât pe strada propriuzisă și în zona de blocuri adiacentă, cât și în amenajarea a 150 de locuri de parcare. Numai că, ajuns la fața locului, edilului-șef al Timișoarei i-a sărit din prima în ochi calitatea proastă a asfaltării, pusă în evidență de ploaia din noaptea precedentă, care a creat numeroase și expresive bălți în materialul proaspăt turnat. Evident dezamăgit de ratarea happy-endului unei investiții mai puțin obișnuite căci până de curând municipalitatea nu s-a omorât cu firea în modernizarea spațiilor dintre blocuri în zone mărginașe precum cea a străzii Orșova (învecinată cu Calea Torontalului, în apropierea ieșirii din oraș) - Robu promite sancțiuni. Continuare în pagina 3 Multe premii la "Renașterea bănățeană"! "Renașterea bănățeană" continuă să acorde premii importante cititorilor care se abonează la ziar. Abonații din luna iulie 2014 au șansa de a câștiga televizoare, telefoane mobile, aspiratoare și premii în bani. Chitanțele trebuie trimise pe adresa redacției, câștigătorii urmând a fi desemnați prin tragere la sorți. Prețul abonamentului pentru luna iulie 2014 este de 22 de lei, plus taxa poștală. Și în continuare vă puteți abona direct la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet, plătind doar 22 de lei/lună. Abonamentele pe luna iulie 2014 se pot face până joi, 26 iunie, la oficii și la factorii poștali, și până luni, 30 iunie, la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet (actuala Ithaka Press). Se pot contracta abonamente și prin distribuitorii Timpress și Rodipet, aspiratoare Un alt avantaj pentru abonați / față de vânzarea cu bucata economisip, lunar, 28 de lei (14 numere de ziar) telefoane mobile televizoare Titlurile zilei Cămine pentru oameni mici și pentru oameni mari... Aproape 200 de copii din Timiș au susținut proba la limba maternă-Cazul "Poli", la Comisia de Disciplină a FRF La Giarmata, strategia planului investițional multianual dă roade 11/24 nut