Renaşterea Bănăţeană, iulie 2014 (Anul 26, nr. 7438-7464)

2014-07-22 / nr. 7456

2 Renașterea bănățeană Actualizate Emoții mari pentru cei peste 1.000 de dascăli care au susținut ieri examenul scris de titularizare în județul Timiș. Probele s-au desfășurat în cele patru centre de examen stabilite de reprezentanții inspectoratului școlar județean, și anume la Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară, la Colegiul Tehnic "Henri Coandă", la Colegiul Economic "F.S. Nitti" și la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă "P.P. Neveanu". Mulți candidați au ajuns în săli încă de la prima oră, având posibilitatea de a fi prezenți în sala de concurs cel mai devreme la ora 8 și cel mai târziu la ora 9, înainte de comunicarea subiectelor de concurs. După primirea subiectelor de către candidați, durata de redactare a lucrărilor a fost de patru ore, timp ce poate fi depășit cu una sau două ore doar în cazul candidaților cu deficiențe vizuale grave. Aproape 5.000 de posturi și catedre pe perioadă nedeterminată Pentru concursul de titularizare în învățământul preuniversitar din acest an sunt disponibile la nivel național 4.761 de posturi didactice/ catedre vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată (2.699 în mediul urban și 2.062 în mediul rural). Un număr mare de candidați s-a înregistrat la specializări precum educatoare/profesori pentru învățământ preșcolar (4.985), învățători/ profesori pentru învățământ primar (3.963), limba și literatura română (3.083), educație fizică (2.676) și limba și literatura engleză (2.254). Cele mai multe locuri vacante sunt pentru posturile didactice de educatoare/profesori pentru învățământ preșcolar (1165), învățători/profesori pentru învățământ primar (867), educație muzicală specializată (344), 61 de concurenți , timișeni s-au retras . In județul Timiș sunt titularizabile 103 posturi, dintre care 82 în mediul urban și 21 în mediul rural, și netitularizabile 1.723 de posturi și fracțiuni de posturi (876 în mediul urban și 847 în mediul rural). Dintre cei 1.163 de dascăli din Timiș care s-au înscris să susțină proba scrisă a examenului de titularizare, 1.013 au fost prezenți. Patru s-au retras din motive medicale, iar alți 57 din motive personale. Cele mai căutate posturi . In Timiș, cele mai căutate posturi sunt cele de educatori. Pentru acestea s-au înscris 198 de candidați, care au la dispoziție 19 posturi în limba română, 23 în limba germană,șase în limba maghiară, unul în ucraineană și unul în învățământul special. Concurență mare este și în rândul profesorilor de istorie. Sunt înscriși 39 de candidați, dar nu există nici un post titularizabil disponibil, ci doar catedre și fracțiuni de catedră pentru suplinitori. Nu există posturi titularizabile nici pentru profesorii de arte vizuale, disciplină la care sunt înscriși 28 de candidați. Minimum nota 7 Pentru angajare pe o perioadă nedeterminată (titularizare), candidații trebuie să obțină minimum nota 7 (șapte) atât la proba scrisă, cât și la proba practică/inspecția specială la clasă în profilul postului. Pentru angajarea pe perioada determinată (suplinire), candidații trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât și la proba practica/irspecția specială în profilul postului. Rezultatele examenului de titularizare vor fi afișate vineri, 25 iulie, în 25 și 26 iulie, profesorii pot depune contestații, iar rezultatele finale ale examenului de titularizare vor fi afișate în 30 iulie. SIMONA VASI Peste o mie de candidați la examenul de titularizare din Timiș marți, 22 iulie 2014 Vreme instabilă până mâine seară Meteorologii au avertizat că până mâine seară la ora 22, în toate județele țării vor fi ploi torențiale, intensificări ale vântului ce pot lua aspect de vijelie și căderi de grindină. Potrivit informării transmise de Administrația Națională de Meteorologie, vor fi intervale de timp cu instabilitate atmosferică accentuată în Banat și Crișana, dar și în Oltenia, Maramureș, cea mai mare parte a Transilvaniei și a Moldovei și în vestul Munteniei. "în aceste regiuni vor fi averse ce vor avea și caracter torențial, descărcări electrice, intensificări ale vântului ce pot lua aspect de vijelie și căderi de grindină. Cantitățile de apă vor depăși local 20 de litri pe metru pătrat și izolat 30 - 40 de litri pe metru pătrat, se arată în informarea ANM. Hram la mănăstirile Românești și Dobrești Două sunt mănăstirile timișene care, de praznicul Sfântului Ilie, și-au sărbătorit hramul, deschizându-și porțile pentru credincioșii ortodocși din întreg județul. La așezământul monahal de la Românești, slujbele religioase au început încă de sâmbătă, când s-a oficiat vecernia mare cu litie, și au continuat duminică prin Sfânta Liturghie arhierească săvârșită de PS Părinte Paisie Lugojanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Timișoarei, care a transmis obștii monahale și credincioșilor prezenți binecuvântarea și dragostea părintească a înaltpreasfințitului Părinte Nicolae, Mitropolitul Banatului, și a oficiat, alături de soborul slujitorilor, o slujbă de pomenire pentru frații, monahii și ctitorii trecuți care se odihnesc în cimitirul mănăstirii. Ziua Sfântului Proroc Die Tesviteanul a prilejuit și sărbătorirea unuia dintre cele trei hramuri ale Mănăstirii Dobrești, programul religios începând de sâmbătă seara, când sa slujit vecernia mare cu litie, și continuând în duminica praznicului cu Sfânta și Dumnezeiasca Liturghie, oficiată de delegatul Centrului eparhial, părintele Cristian Constantin, consilier economic al Arhiepiscopiei Timișoarei, alături de un sobor de preoți și diaconi de la mai multe parohii și mănăstiri din eparhie, în frunte cu protos. Matei Buliga, starețul așezământului. La sărbătoare au luat parte și clerici din alte eparhii din țară, precum și numeroși credincioși din localitate și din parohiile învecinate. La finalul slujbei, a fost rostită o rugăciune de mulțumire cu prilejul zilei de naștere a Preafericitului Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, ctitorul așezământului de la Dobrești. (C.D.T.) Meșterul Manole și Dorel fac trotuarul în Timișoara Urmare din pagina 1 Timișoara a fost împărțită în șase sectoare, în fiecare câștigând firma care a oferit prețul cel mai mic, iar acordul a fost încheiat pe o perioadă de patru ani. Locuitorilor li s-a promis că se va lucra pe front larg, pe străzi situate în toate zonele din oraș. La mijlocul verii, situația nu se prezintă așa cum promiteau factorii de decizie și cum sperau timișorenii; în primul rând, lucrările de îngropare a cablurilor aeriene au stricat și trotuarele care erau bune, iar cei care au deschis șantierul nu se grăbesc să le readucă la forma inițială. Astfel de situații pot fi întâlnite în zonele Circumvalațiunii, Lipovei, Soarelui, Girocului și altele; în al doilea rând, străzile care aveau pe margini mai mult gropi decât trotuare au rămas la fel. Strada Gheorghe Lazăr, de exemplu, pe porțiunea dintre Piața 700 și Calea Circumvalațiunii, deși este foarte circulată, nu a fost încă atinsă de mâinile dibace ale celor care toarnă asfalt. Iar povestea poate să continue, într-un joc nesfârșit, în care unii repară, alții vin după ei și strică, iar cetățenii simpli se gândesc că, în curând, cea mai bună soluție de a circula prin Timișoara va fi cu elicopterul. DANIELA DAMIAN