Renaşterea Bănăţeană, august 2014 (Anul 26, nr. 7465-7489)

2014-08-05 / nr. 7468

13 BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7468 - marți, 5 august 2014 - 24 pagini - 2 lei Pericolul a trecut, însă doar pe termen scurt Râurile a căror revărsare a provocat, săptămâna trecută, distrugeri serioase într-o serie de localități bănățene au început să revină, încetul cu încetul, în matca firească. Codul portocaliu instituit duminică de Institutul Național de Hidrologie și Gospodărirea Apelor, referitor la creșterile de debite și niveluri pe râurile Moravița, Bârzava și Caraș, cu depășiri ale cotelor de apărare ca urmare a propagării viiturilor formate anterior și a scurgerilor importante pe versanți, torenți și pâraie, a fost schimbat ieri în galben. Cu toate acestea, cei de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență Banat nu au stat nici ieri cu mâinile în sân, acționând la Gătaia, Denta și Rovinița pentru normalizarea situației după inundațiile care au afectat săptămâna trecută numeroase gospodării. Continuare în pagina 5 Subalternii lui Robu vor și... roabe • Primăria Timișoara își va cumpăra unelte de 35.000 de lei • Proiectul cu "pisica moartă" s-a făcut auzit abia la a doua strigare Așa cum s-au înțeles vinerea trecută, aleșii locali timișoreni s-au reunit ieri într-o ședință extraordinară, pentru a rezolva problemele stringente ale urbei înainte de decolarea spre Spania a avionului care l-a dus pe primarul Nicolae Robu în vacanță. întrunirea s-a consumat într-o formulă ceva mai restrânsă, cu doar 19 consilieri, iar atmosfera generală a semănat, pe alocuri, cu un dialog al surzilor, într-o asemenea măsură încât a fost nevoie ca un proiect de hotărâre respins inițial să mai fie votat o dată, pentru ca lucrurile să iasă bine. Principala problemă dezbătută a fost rectificarea bugetară, efectuată în condițiile în care, conform primarului, încasările la buget pe lunile iunie și iulie nu s-au ridicat la nivelul așteptărilor. Continuare în pagina 3 jjvwnre nașterea lor Producția de grâu, la limita necesarului Ploile abundente din ultima perioadă au influențat considerabil producția de grâu. La nivel național, aceasta este cu aproximativ 30 la sută mai mică decât anul trecut, mai exact cu 1.000 de kilograme la hectar; în plus, și calitatea este sub standardele cerute, grâul recoltat după ploaie fiind net inferior. Producția scăzută poate fi privită ca o mică dramă pentru fermieri, având în vedere că, la nivel național, sunt însămânțate cu păioase circa 2,87 milioane de hectare. Continuare în pagina 3 Structura noului an școlar a fost aprobată nici o deosebire între anul școlar 2013-2014 și cel care va lua startul luna viitoare, pe elevi așteptându-i tot 177 de zile de cursuri, compensate cu 34 de zile libere, fără cele din vacanța de vară. Calendarul școlar aprobat printr-un ordin al ministrului educației și publicat deja în Monitorul Oficial structurează anul de învățământ 2014-2015 în 36 de săptămâni de cursuri, excepție făcând clasele terminale din învățământul liceal. Pentru acestea din urmă, anul școlar are 37 de săptămâni (33 de săptămâni de cursuri, la care se adaugă cele patru alocate desfășurării examenului național de bacalaureat). Continuare în pagina 4 Titlurile zilei Ziua Comunei Satchinez, o sărbătoare devenită tradițională încă 22 de kilometri din Autostrada Vestului sunt gata 3,3030 lei Arsi J CURSUL VALUTAR 4,4336 lei 137,3511 lei/gram Supliment de cultură PARALELA 45 în interiorul ziarului