Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2014 (Anul 26, nr. 7543-7567)

2014-11-01 / nr. 7543

n BANATEANA I Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drăgan Nr. 7543 - sâmbătă, 1 noiembrie 2014 - 16 pagini - 2 lei Soare cu dinți Meteorologii anunță pentru următoarele două zile o vreme frumoasă, dar destul de rece în zona Banatului. Cerul va fi preponderent senin, vântul nu ne va deranja, iar valorile termice se vor sima în jurul celor specifice perioadei, oricât ne-am fi dorit să fie mai cald. Totuși, iarna pare încă departe de bănățeni, chiar dacă vremea se poate schimba de la o zi la alta; în acest weekend, este posibil ca, la orele dimineții, în zonele joase, să se semnaleze ceață și burniță. Pentru astăzi, temperaturile minime vor fi cuprinse între 0 și 4 grade Celsius, iar cele maxime, între 9 și 13 grade. Mâine se anunță, la orele dimineții, între 2 și 6 grade, iar după-amiaza, 12 și chiar 15 grade. Temperaturile de mâine prefigurează o ușoară tendință de încălzire, care va deveni tot mai evidentă săptămâna viitoare și care ne va aduce o vreme plăcută și cu cer senin. (D.D.) I wwwjenasterea.ro Primarul Timișoarei invocă organizarea unor alegeri anticipate pentru consiliul local Gestionarea spațiilor verzi din Timișoara a constituit, încă o dată, mărul discordiei la ședința de ieri a consiliului local. In contextul în care reprezentanții DNA au descins, din nou, la primărie, la începutul acestei săptămâni, și s-au interesat inclusiv de contractele pentru spații verzi, executivul a supus aprobării aleșilor un act adițional la un contract referitor tocmai la acest subiect. Dezbaterile s-au prelungit pentru aproape două ore, pentru ca în final atmosfera să devină atât de tensionată, încât primarul a menționat necesitatea unor alegeri anticipate pentru consiliul local, susținând că aleșii de la PSD boicotează activitatea acestuia. Atacurile politice au continuat până la finalul ședinței. încă de la începutul ședinței, spațiile verzi și parcurile au fost aduse în atenția publică de către primarul Nicolae Robu, care a prezentat câteva cifre referitoare la sumele cheltuite pentru aceste servicii. Astfel, conform edilului, din august 2012 până în prezent s-au cheltuit 15,5 milioane de lei, iar în cei doi ani anteriori, 17,5 milioane, sumele fiind valabile pentru spațiile verzi altele decât cele din zona centrală. Pentru buricul târgului, de care a fost responsabilă societatea Horticultura, pentru trei ani, până în 2013, s-au cheltuit circa 8,5 milioane de lei, iar în 2013/2014, pentru că au fost solicitări mai mari, 11,4 milioane de lei. Continuare în pagina 3 Cazul achiziționării stației de filtrare a aerului ar putea ajunge la DNA Prezentăm în ediția de astăzi noi dezvăluiri cu privire la achiziționarea stației de filtrare a aerului Systemlife de către Primăria Municipiului Timișoara. Am solicitat municipalității să ne remită o copie a contractului încheiat între primărie și firma Dr. Office Group din Sfântu Gheorghe, câștigătoarea licitației pentru achiziționarea stației de filtrare și, răsfoind documentul, am mai găsit câteva detalii interesante. Continuare în pagina 5 Dovlecii de Halloween i-au concurat pe cei meniți... plăcintei în prag de noiembrie, dovlecii... se transformă. Cei mai mulți în umplutură de plăcintă sau felii aurite la cuptor, cu mireasmă de toamnă. Ceilalți în felinare de Halloween. Credem sau nu în sărbătoarea asta, cârtim căi de import și non-ortodoxă, aflăm că însuși Vaticanul o consideră diabolică, cert e că, dacă suntem comercianți, o îmbrățișăm. Pe spinarea încovoiată a mâței negre, pe vălurile de fantomă și pălăriile ascuțite de vrăjitoare scrie, limpede, profit. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei