Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2014 (Anul 26, nr. 7543-7567)

2014-11-26 / nr. 7564

2 Renașterea bănățeană Actualitate Defilare de Ziua Națională Cu ocazia Zilei Naționale a României, Prefectura și Consiliul Județean Timiș, Brigada 18 Infranterie "Banat" și instituțiile militarizate din zonă organizează un program special, care se va desfășura pe Bulevardul Revoluției, în fața Palatului Administrativ. Astfel, la ora 11, vor avea loc prezentarea raportului, salutarea drapelelor de luptă, trecerea în revistă a detașamentului de onoare și intonarea imnului național. Un grup de preoți de la Mitropolia Banatului va oficia, apoi, o slujbă de "Te Deum", urmată de alocuțiunile reprezentanților autorităților locale, între orele 11,30 și 12 va avea loc defilarea detașamentelor și a tehnicii de luptă ale Ministerului Apărării Naționale, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Justiției, Serviciului Român de Informații și Poliției Locale. Parada va fi urmată de câteva exerciții demonstrative de intervenție, iar ceremonialul de defilare va fi încheiat de formații artistice din județul Timiș. Repetiția generală pentru paradă va avea loc sâmbătă, 29 noiembrie, de la ora 9, în fața Palatului Administrativ. (D.D.) Premieră la Național Teatrul Național "Mihai Eminescu" din Timișoara (TNT) salută intrarea în sezonul hibernal cu o nouă premieră: spectacolul "Daddy", montat de regizoarea Mihaela Lichiardopol pe baza unui text semnat de Anne Habermehl, o tânără scriitoare din noul val de dramaturgi germani. Piesa spune, fără să judece și fără să dea verdicte, o poveste despre oameni, pur și simplu, cu emoțiile și derapajele pe care, într-un fel sau altul le are și le trăiește fiecare dintre noi, au precizat, în avanpremieră, reprezentanții TNT. Scenografia este semnată de Lucian Lichiardopol și Dorothea Iordănescu, iar coloana sonoră, de Adrian Marcian. Premiera este programată astăzi, de la ora 19, la sala Strugari a sediului TNT din Piața Victoriei. (L.N.) Sprijin pentru centrele educaționale ale Arhiepiscopiei Au funcționat, vreme de trei ani, cu finanțare europeană, iar de luna aceasta vor fi susținute de Biserică și de comunitate: este vorba despre cele cinci centre educaționale ale Arhiepiscopiei Ortodoxe a Timișoarei, a căror poveste continuă, într-o nouă etapă, în cei trei ani scurși de la înființarea lor în orașul de pe Bega, dar și la Lugoj, Făget, Deta și Sânnicolau Mare, instituțiile în cauză au făcut dovada reușitei proiectului "Rețea interregională de centre educaționale", iar cei 125 de beneficiari, elevi cu risc de abandon școlar, au primit consiliere educațională și susținere pe plan social pentru a evita rezultatele slabe la învățătură, participând, într-un cadru riguros organizat, la o serie de activități educative și recreative, derulate în aceste centre sub îndrumarea specialiștilor."Vom face tot ceea ce e posibil ca această rețea să funcționeze și să se dezvolte în continuare. Prevenirea abandonului școlar este o prioritate în județul nostru, fapt confirmat și de faptul că primăriile din Timișoara, Lugoj, Deta și Făget s-au alăturat proiectului, pentru a susține pe mai departe activitatea acestor centre. Rezultatele obținute până acum ne oferă încrederea că vom putea contribui în continuare la îmbunătățirea relației dintre familie, Biserică și școală, cei trei factori importanți ai societății. Nădăjduim că experiența deja dobândită constituie o bază solidă pentru acțiunile pe care Arhiepiscopia Timișoarei le va întreprinde în sprijinul tinerilor și copiilor, cei care reprezintă viitorul Bisericii noastre", a precizat părintele Romeo Dumitrașcu, inspector social al Arhiepiscopiei Timișoarei. Prin proiectul "Rețea interregională de centre educaționale", derulat de Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia în parteneriat cu Arhiepiscopia Timișoarei, au fost înființate 11 centre educaționale. In cele cinci din Timiș, câte 25 de copii din familii sărace sau în risc de abandon școlar beneficiază zilnic de o masă caldă și o gustare rece, de sprijin în efectuarea temelor și meditații, burse sociale, rechizite și materiale didactice. (C.D.T.) miercuri 26 noiembrie 2014 Te abonezi și câștigi! A patra și ultima extragere din luna octombrie pentru concursul "Săptămâna și televizorul" a avut loc ieri, la sediul redacției, și l-a desemnat câștigător pe abonatul Alexa Dinu Vladie, cu domiciliul în Timișoara, str. D. Jugănaru nr. 83/7. Fiind ultima extragere din această lună, au fost desemnați, tot prin tragere la sorți, și cei zece câștigători ai premiilor de câte 100 de lei fiecare: Elisabeta Ianoș - Timișoara, str. Labirint nr. 14A, ap. 17; Iulian Pîrlog - Timișoara, Str. Fragilor nr. 1; Olimpia Kiss - sat Checea nr. 322; Florica Badea - Deta, Str. Libertății nr. 4, ap. 7; Vasile Bocancea - sat Nițchidorf nr. 147; Gabriela Pușcașu - sat Carani, corn. Sânandrei; Cornel Baba - sat Alioș, corn. Mașloc; Florentin Sârbu - Timișoara, str. Jókai Mor nr. 39; Nicolae Colac - Timișoara, str. Iancu Flondor nr. C2/13; Petru Marcu - Timișoara, bd. Dâmbovița nr. 32 A. Ridicarea premiilor se face luni, de la ora 10, personal, pe baza cărții de identitate. Atenție, premiul se poate ridica în termen de 10 de zile de la data apariției acestui anunț! Rugăm participanții la concurs să-și scrie complet și citeț numele și adresa pe plic și să menționeze în exteriorul acestuia lunile pentru care este valabil abonamentul. Vă rugăm, de asemenea, să nu introduceți alte acte oficiale sau înscrisuri personale în plicuri. Următoarea extragere va avea loc marți, 9 decembrie, la ora 13. (L.N.) Retrospectivă Paul Neagu la Palatul Baroc Pentru a marca împlinirea unui deceniu de la trecerea în eternitate a marelui artist plastic Paul Neagu, Fundația Interart Triade și asociația "Paul Neagu Estate RO" vor organiza, în colaborare cu Muzeul de Artă Timișoara și Muzeul de Artă Cluj-Napoca, la Palatul Baroc din Piața Unirii, o serie de evenimente menite să readucă în atența publicului opera celui mai important sculptor român de la Brâncuși încoace. Acestea se vor desfășura în perioada 30 noiembrie 2014 - 25 ianuarie 2015, vernisajul expoziției retrospective "Paul Neagu - Opera ca o hermeneutică vizuală" (care cuprinde peste 70 de lucrări ale artistului) fiind programat duminică, de la ora 12, în oficierea criticilor de artă prof. dr. Ileana Pintilie și dr. Sorin Costina. Cu acest prilej va fi lansat și albumul de artă omonim. Suita manifestărilor consacrate artistului Paul Neagu va continua cu expozițiile "Obiecte regenerative" și "Muchii infinite - Colecția Mircea Pinte", care vor fi găzduite de Galeria Jecza din Timișoara și, respectiv, Muzeul de Artă Cluj-Napoca. Născut în 1938 la București și decedat în 2004 la Londra, Paul Neagu s-a afirmat ca o personalitate de tip renascentist, cu preocupări creatoare în sculptură, pictură, desen, grafică, eseistică și poezie, dar și în arhitectură, filozofie și fizică cuantică. Lucrări de referință din creația sa sunt prezente în colecțiile permanente ale unor prestigioase instituții muzeale internaționale, precum Muzeul de Artă Contemporană al Scoției, British Museum, Tate Gallery, dar și Muzeul de Artă Timișoara, oraș în care, prin ultima dorință, artistul a cerut să fie înhumat în metropola bănățeană, memoria lui Paul Neagu este păstrată și prin cel mai important monument dedicat martirilor din Decembrie 1989, intitulat "Crucificarea" și aflat în fața Catedralei Mitropolitane. (L.N.) Telemaratonul Speranței, în sprijinul copiilor distrofici în perioada 5-6 decembrie, la Casa Tineretului va avea loc cea de-a XXI-a ediție a Telemaratonului Speranței, o amplă și tradițională manifestare cu caracter umanitar organizată de Fundația "Laurențiu Ciucur" în scopul colectării de fonduri pentru copiii și tinerii suferinzi de distrofie musculară și neuromusculară progresivă. Vineri, 5 decembrie, între orele 18 și 21, și sâmbătă, între 12 - 24, timișorenii sunt așteptați la Telemaraton. Acesta va fi transmis de Televiziunea "Europa Nova" și va cuprinde, printre altele, și spectacolul "Noi suntem prietenii voștri", susținut de formații și grupuri artistice din școlile și liceele orașului. Fondurile strânse de-a lungul celor două zile vor fi destinate cadourilor oferite de sărbători beneficiarilor proiectului, organizării ediției din 2015 a Taberei de distrofie musculară, dar și consolidării fondului special de ajutorare a familiilor din care fac parte copiii și tinerii suferinzi, familii ajunse în situații social-economice deosebit de dificile. De asemenea, o parte din bani vor fi utilizați pentru revizia aparatelor de la sediul Fundației "Laurențiu Ciucur", dar și pentru achiziționarea de medicamente și proteze. Telemaratonul Speranței este o acțiune prin intermediul căreia se promovează deopotrivă comunicarea, contactul și schimbul de informații despre distrofie, dar și sensibilizarea comunității medicale cu privire la atitudinea față de copiii cu boli neuromusculare, prin cunoașterea și acceptarea particularităților pe care le presupune această categorie de pacienți. (C.D.T.)