Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2014 (Anul 26, nr. 7568-7591)

2014-12-02 / nr. 7568

an AAVA AI Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán IS # u% Pk I m: I« Nr. 7568-marți, 2 decembrie 2014-24 pagini-2 lei Feerie de lumină în Mica Vienă Deschiderea oficială a celei de-a 8-a ediții a Târgului de Crăciun din Timișoara a fost marcată de un program festiv, care a atras în Piața Victoriei o mulțime de oameni. Pe scena din fața Operei a urcat, pentru început, fanfara "Timișoara Big Band", care a înveselit atmosfera. La ora 17,30, primarul Nicolae Robu a aprins iluminatul festiv în piață, nu înainte de a ține un scurt discurs despre Ziua Națională și de a-i îndemna pe timișoreni să caute ceea ce ne unește și să lase deoparte ceea ce ne dezbină. în premieră, în acest an, în centrul orașului a fost instalată o perdea de lumini, care conține nu mai puțin de 60.000 de leduri. De altfel, în toată Timișoara au fost instalate 500.000 de corpuri de iluminat, pentru a întregi aerul feeric, de sărbătoare, în continuarea programului, primarul Nicolae Robu s-a prins în Hora Unirii alături de oamenii din piață, iar militarii și-au încheiat "misiunea" de Ziua Națională cu o retragere cu torțe pe traseul: strada Mărășești - sediul Brigăzii 18 Infanterie "Banat" - Piața Victoriei - Catedrala Mitropolitană - Primăria Timișoara - Palatul Administrativ. Continuare în pagina 2 Mii de timișoreni au salutat cu căldură tricolorul românesc și parada militară Ziua Națională a românilor și-a găsit cadența de copii, pe care i-au purtat în... cârcă sau i-au urcat potrivită și la Timișoara, unde atmosfera de sărbătoare pe garduri pentru a vedea mai bine. Tricolorul României a dominat încă de la primele ore ale dimineții. Mir a fost arborat cu mândrie, ieri, de timișoreni, în toate de locuitori ai orașului de pe Bega au ieșit devreme variantele: de la cocarde discrete puse la piept, la din case, pentru a participa la evenimentele organizate steaguri micuțe purtate în special de copii, de la drapele de autorități, un viu interes stârnindu-i parada militară atașate special la ferestrele autoturismelor, la fulare, din fața Palatului Administrativ. Oameni de toate drapele mari fluturate în vânt și chiar salopete în roșu, vârstele au fost prezenți pe întreg traseul, însoțiți galben și albastru. Continuare în paging 2 Spitalul din Jebel, o... închisoare fără gardieni Prin specificul său, Spitalul de Psihiatrie din Jebel poate fi comparat cu o închisoare, păstrând anumite limite. Asemănarea derivă din faptul că, într-o mare majoritate, la Jebel sunt interanți pacienți care au săvârșit fapte penale, dar, din cauză că nu au discernământ, nu execută o pedeapsă privativă de libertate în închisoare, ci sunt internați în acest spital. Dată fiind situația de față, ar fi de așteptat ca și măsurile de siguranță să se apropie de cele existente într-o închisoare, unde deținuții sunt supravegheați de gardieni, pentru a evita tentativele de evadare. Din păcate, la Jebel nu putem vorbi de așa ceva, spitalul fiind departe de ceea ce înseamnă o adevărată fortăreață. Practic, măsurile de securitate de la Jebel nu diferă prea mult de cele existente la orice altă unitate spitalicească, unde nu avem de-a face cu pacienți periculoși. Pare ciudat, dar există doar un portar și un paznic pe timp de noapte, care cu greu fac față situațiilor inedite care apar. Continuare în pagina 4 Stimulente și salarii după merit pentru personalul medical Un proiect de lege inițiat de Ministerul Sănătății privind statutul personalului medical ar putea fi depus in luna aceasta la Parlament pentru aprobare, potrivit prof. univ. dr. Dorel Săndesc. "Dorim să încurajăm, să dăm posibilitatea legală autorităților locale să ofere stimulente materiale și financiare medicilor și personalului medical pentru a rezolva unele probleme de sănătate publică ale comunității. Continuare în pagina 3 Titlurile zilei www .renaștereajo