Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2015 (Anul 27, nr. 7666-7689)

2015-04-01 / nr. 7666

El BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drăgan Nr. 7666 - miercuri, 1 aprilie 2015 - 16 pagini - 2 lei Atenție, se taie cablurile! De peste doi ani, o hotărâre a Consiliului Local Timișoara, care ar trebui să fie lege pe plan local, este tratată în bătaie de joc de firmele de cablu. Mai precis, toate cablurile care cocoșează stâlpii de iluminat sau pe cei ai RATT ar fi trebuit să fie îngropate încă de la sfârșitul anului 2012. Aceasta nu s-a întâmplat, iar pem edilulșef al Timișoarei a anunțat că va impune amenzi repetate firmelor care nu respectă reglementările în vigoare, iar sancțiunile vor merge până la tăierea cablurilor, chiar dacă măsura îi va nemulțumi pe locuitorii care plătesc serviciile. Până la urmă, susține primarul, este problema firmelor de cablu să respecte legea, a primăriei să o impună, iar a cetățenilor să le ceară socoteală furnizorilor. în primăvara anului 2009 se părea că municipalitatea timișoreană dorește să facă ordine în oraș. La acea vreme, acum cinci ani, era adoptată HCL 194/2009, prin care se prevedea că toate rețelele supraterane existente pe domeniul public și privat al municipiului Timișoara vor fi îngropate, până cel târziu la data de 31.12.2012, iar acolo unde există canale tehnice vor fi utilizate acestea. Continuare în pagina 5 Funcționari ai primăriei, acuzați că își bat joc de reabilitarea Liceului "Lenau" ■ Firma care se ocupă de renovarea unității de învățământ a anunțat că mâine va sista lucrările ■ Constructorul își cere scuze elevilor și părinților pentru că nu vor putea începe noul an școlar în condiții normale, dar arată că a luat această decizie din cauza funcționarilor din primărie "care își bat joc sistematic de munca a 60 de oameni" ■ "Am făcut nenumărate sesizări (...), de fiecare dată ne-am lovit de indolență, pasivitate și nepăsare", susțin reprezentanții firmei constructoare Timișoara, capitala vinului Cea de-a XH-a ediție a Salonului Internațional de Vinuri are loc chiar în acest sfârșit de săptămână. De vineri până duminică, la Centrul Regional de Afaceri Timișoara (CRAFT), vor fi prezenți peste 300 de specialiști în domeniul vitivinicol, producători și distribuitori de vin, oenologi, somelieri, experți degustători și producătorii de accesorii pentru vin. Sunt așteptați, de asemenea, producători și distribuitori de utilaje pentru întreținerea viilor. Vizitatorii salonului vor avea șansa de a câștiga un premiu destul de consistent: greutatea proprie în cantitate de litri de vin! "Timișoara poate fi numită pe drept cuvânt capitala vinului, iar argumentul principal îl constituie cei 12 ani în care am organizat cu perseverență acest eveniment, datorat atât specialiștilor, cât și vizitatorilor care au achiziționat produsele exponanților", a declarat Lucia Pîrvu, expert degustător. SILVIU FLORESCU Telefonul cititorului Regiotrans revine pe șine Suspendată în urmă cu două săptămâni, ca urmare a dificultăților pe care societatea Regiotrans le-a întâmpinat în obținerea unui nou certificat de siguranță feroviară, circulația trenurilor de călători operate de această companie va fi reluată pe cea mai mare parte a traseelor deținute, în Regiunea Vest, este vorba despre rutele Timișoara Nord - Reșița Nord, Brad - Ineu - Arad, Timișoara - Lovrin - Nerău, Arad - Valcani, Arad - Nădlac, Timișoara Nord - Cruceni și, respectiv, Timișoara Nord - Lovrin - Cenad. Orarul de circulație va fi afișat la stații, fiind de precizat că numărul de trenuri puse în circulație va fi mai mic, întrucât certificatul emis de Autoritatea pentru Siguranță Feroviară din România menționează numai 35 dintre cele 99 de motoare operate anterior de Regiotrans. Pe rutele care au fost preluate temporar de CFR, timp de trei săptămâni se vor afla în circulație garnituri ale ambelor companii. ’ LAURENȚIU NISTORESCU Modificări în sistemul sanitar, în vigoare de astăzi Cerută în multe primării ale județului Cartier nou la Găvojdia Handbaliștii, la ultima apariție acasă în retur