Renaşterea Bănăţeană, mai 2015 (Anul 27, nr. 7690-7714)

2015-05-02 / nr. 7690

CI BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Josif Constantin Dragán Nr. 7690 - sâmbătă, 2 mai 2015 - 16 pagini - 2 lei Greva generală a fost doar la țară Greva generală a sindicatelor din administrația publică locală a fost numai pe jumătate reușită, în condițiile în care protestul a fost susținut doar de angajații din mediul rural. Chiar dacă majoritatea primăriilor timișene s-au aflat în grevă, nu același lucru se poate spune și despre instituțiile Primăriei Timișoara și ale Consiliului Județean Timiș, precum și despre direcțiile și unitățile subordonate acestora. Cu toate că unii dintre sindicaliștii timișoreni au semnat pentru protest (puțini la număr) activitatea instituțională nu a avut de suferit. Tiberiu Negrei, vicepreședintele la nivel național al Federației Naționale a Sindicatelor din Administrație (FNSA), a declarat că nu au existat presiuni ale primarilor care să împiedice desfășurarea acțiunilor sindicale. Dimpotrivă, în unele localități, protestul a fost chiar încurajat de edili. Continuare în pagina 3 "Proletara" zi de 1 Mai, sărbătorită în modul cel mai democratic Chiar dacă nu toată lumea știe exact ce se sărbătorește la 1 Mai, de la ieșirile tradiționale în aer liber nu există scuză. Cu mai mult entuziasm decât în alți ani, datorită vremii prielnice - nici prea caldă, dar nici prea rece - timișorenii au dat năvală la locurile cu iarbă verde pentru a organiza adevărate petreceri câmpenești. Au sfârâit grătarele, iar fumul s-a ridicat în nori groși, ca o ofrandă improprie adusă naturii înverzite. Aglomerația și muzica ascultată la volum cât mai puternic au fost nelipsite de la petrecerea de 1 Mai, iar oamenii au ieșit din case, bucuroși de aerul curat, cu autoturisme, cu bagaje, cu copii și cu căței. Veselia a fost la ordinea zilei, semn că tradiția Armindenului nu s-a pierdut, deși datează, așa cum se spune, încă de pe vremea dacilor. Continuare în pagina 2 Soluție de compromis pentru fermieri După trei săptămâni de când Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a demarat campania de primire, din partea fermierilor, a solicitărilor de plăți pe unitatea de suprafață și pe cap de animal din acest an cererile sunt unice pentru cultivatorii de pământ și crescătorii de animale .Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale modifică regula jocului. Procesul intrase în impas din cauză că registrele agricole de la primării nu sunt actualizate, iar ministrul de resort Daniel Constantin a emis un ordin care reglementează o soluție de compromis, rămânând de văzut dacă măcar aceasta va trece examenul realității faptice. Telefonul cititorului Continuare în pagina 4 O zi cu nori, alta cu soare Cerul va fi acoperit de nori în întreg Banatul, în prima zi de weekend. De-abia mâine se va însenina, astfel că iubitorii soarelui se vor putea bucura de o frumoasă zi de primăvară autentică. în Timișoara, temperaturile vor urca, astăzi, până la 18 grade Celsius, la Lugoj maxima zilei se va situa în jurul valorii de 16 grade, iar la Reșița, 15 grade Celsius; în cursul nopții, în cele trei municipii, temperaturile se vor situa în intervalul 7- 14 grade Celsius. Ziua de mâine va aduce, pe lângă soare, și valori mai mari ale temperaturii, respectiv 22-23 de grade Celsius. Vântul va sufla slab spre moderat, în special în zonele colinare ale Banatului, unde se pot semnala și pusee temporare. (M.M.) care ne puteți sesiza problemele am încerca să vă fim de folos! Titlurile zilei Derby de Banat, într-o ligă precum un perpetuum mobile www .renașterea jo Soarele răsare la 6,22 și apune la 20,43. CURSUL VALUTAR 3,9528 lei 4,4198 lei ;• 152,8980 lei/gr