Renaşterea Bănăţeană, mai 2015 (Anul 27, nr. 7690-7714)

2015-05-16 / nr. 7702

Actualitate sâmbătă, 16 mai 2015 Președintele României, primit de Papa Francisc la Vatican Președintele Klaus Iohannis a fost primit, ieri, la Vatican, de Sactitatea Sa Papa Francisc, șeful statului dăruindu-i Suveranului Pontif o gravură cu orașul în care a fost primar, Sibiu, și o monedă de aur. Iohannis a ajuns la ora 11,25 la Vatican, fiind întâmpinat de Garda Elvețiană. Gravura oferită cadou de șeful statului Papei Francisc este realizată de Ștefan Orth, iar moneda de aur simbolizează 2000 de ani de creștinism. Și Papa Francisc i-a oferit cadouri președintelui României, o imagine cu îngerul Păcii învingând moartea și un text apostolic. Președintele Klaus Iohannis a declarat că a adresat și o invitație Papei Francisc să viziteze România, și că speră ca aceasta să aibă loc în 2018, arătând că a avut o discuție anterioară și cu Patriarhul Bisericii Ortodoxe, Preafericitul Daniel. Șeful statului a ținut să precizeze că "dorința noastră este să se realizeze o astfel de vizită, în 2018, care este un an deosebit de important pentru noi, pentru că vom sărbători 100 de ani de existență a României moderne". Potrivit președintelui Klaus Iohannis, România are, prin istoria și cultura sa, vocația unei relații speciale cu Sfântul Scaun, și dorința este de a aprofunda în continuare această colaborare excelentă, care s-a dezvoltat armonios în ultimii 25 de ani. Traian Stoia, garantat de Nicolae Robu Postul de viceprimar deținut de PSD Timiș nu mai este în pericol. Traian Stoia poate să stea liniștit, cel puțin după asigurările date de primarul Nicolae Robu. "Nu cred că m-a mai auzit cineva că aș fi nemulțumit de domnul Stoia. Așadar, nu văd de ce s-ar pune problema schimbării viceprimarului",a spus Robu; în schimb, liberalii nu cedează la Consiliul Județean Timiș, unde încă încearcă să formeze o majoritate. Lucrurile s-au schimbat după ce Marian Vasile a pierdut procesul la Curtea de Apel Timișoara. PNL trebuie să schimbe, acum, doi vicepreședinți, nu doar unul, cum era înainte. Deși sarcina devine mult mai grea, Nicolae Robu nu dezarmează: "Jocul politic nu s-a încheiat, iar lucrurile sunt într-o continuă dinamică. Sperăm să constituim o majoritate favorabilă nouă, astfel încât să putem avea ambii vicepreședinți". SILVIU FLORESCU Liviu Dragnea, condamnat la un an de închisoare cu suspendare Ministrul Dezvoltării și Administrației, Liviu Dragnea, a fost condamnat la un an de închisoare cu suspendare,în dosarul privind fraude la referendumul din 2012, pentru demiterea președintelui Traian Băsescu, decizia luată ieri de instanța supremă nefiind însă definitivă. Instanța a dispus ca lui Liviu Dragnea să îi fie suspendată executarea pedepsei pentru un termen de încercare de trei ani. Prin aceeași decizie, alți peste 20 de inculpați au fost achitați. De asemenea, Instanța le-a condamnat pe Adriana Vespe și Daniela Vlăduț la doi ani de închisoare cu suspendare. Decizia de ieri nu este definitivă, putând fi contestată la Completul de cinci judecători al instanței supreme. Sentința în dosarul în care ministrul Liviu Dragnea și alți peste 70 de oameni sunt acuzați pentru fraude la referendumul din 2012 a fost pronunțată după un an și jumătate de la începerea judecării cauzei. înalta Curte de Casație și Justiție a încheiat în 22 aprilie discuțiile în dosar. A demisionat din funcțiile de ministru și de președinte executiv al PSD Liviu Dragnea a anunțat, după aflarea sentinței, că a demisionat din postul de ministru al Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, iar luni, în ședința Biroului Permanent al Partidului Social Democrat, își va depune mandatul de președinte executiv al partidului. El a precizat că se consideră în continuare nevinovat, dar că a luat act de decizia instanței, neștiind însă care va fi motivarea deciziei. El a mai afirmat că nu știe cum mai poate fi organizată o campanie electorală dacă prezența la vot este considerată de către o instanță drept folos necuvenit și a apreciat că decizia în cazul său reprezintă un precedent periculos pentru oricine dorește să facă o campanie indiferent la ce nivel, local, județean sau național. Liviu Dragnea a adăugat că până luni se va gândi la o modalitate de a ajuta partidul, precizând că va munci în continuare pentru PSD, însă dintr-o altă postură. Persoana care va ocupa postul de ministru al Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, rămas vacant după demisia lui Liviu Dragnea, va fi nominalizată după discuții cu președintele Klaus Iohannis, a anunțat premierul Victor Ponta. Renașterea bănățeană 3 Marian Vasile pierde funcția de "vice" al CJT Decizie surprinzătoare a Curții de Apel Timișoara, a fost admis recursul promulgat de Consiliul Județean Timiș și de fostul vicepreședinte al CJT Florian Zanfir împotriva actualului vicepreședinte Marian Vasile. Acesta din urmă fusese îndepărtat din funcție anul trecut, printr-o hotărâre a consilierilor. Vasile a contestat decizia în instanță și, într-o primă fază, a avut câștig de cauză. De aceea, la începutul anului, a fost repus în funcție, îndepărtându-l pe Zanfir. CJT și Florian Zanfir au făcut recurs și au câștigat, decizia fiind definitivă. în aceste condiții, Zanfir redevine vicepreședinte. Marian Vasile va trebui să plătească către CJT cheltuieli de judecată în valoare de 100 de lei, în timp ce lui Florian Zanfir urmează să-i dea o sumă mult mai mare, respectiv 5.000 lei. SILVIU FLORESCU Angajează Cerințe: Bd. Revoluției 1989 nr. 8 Tel. 0256/4985240726/185404 vânzători-gestionari pentru chioșcurile de vânzare presă - studii medii - fără antecedente penale - experiență în vânzarea presei constituie avantaj CV-urile se vor depune la secretariatul societății de luni până vineri, între orele 10-16. TIMPRESS sa STOIAN CORINA VIOLETA și STOIAN GHEORGHE, localitatea Timișoara, str. Cercului, nr.39, anunță elaborarea primei versiuni a planului/programului Planului de Urbanism de Detaliu-PUD - "Construire locuință unifamilală parter, anexe gospodărești și acces auto", str. Prepeliței, nr.43. Timișoara și declanșarea etapei de încadrare pentru obținerea avizului de mediu. Consultarea primei versiuni a planului/programului se poate realiza in localitatea Timișoara, str. Prepeliței, nr. 43, zilnic între orele 10 -14. Comentariile și sugestiile se vor transmite în scris la sediul UPM Timișoara, str. Liviu Rebreanu, Nr. 18 - 18A, în termen de 15 zile calendaristice de la data prezentului anunț. Vindem Registre de evidenta a banilor personali. Preț: 10 lei/buc. +TVA. Tel: 0722 348021, luni-vineri, între orele 9-16. (992) Administratorul unic al SC AGROMEC DETA SA, anunța Adunarea Generala Ordinara a Acționarilor in data de 26.05.2015, ora 11, la sediul societății din Deta, Calea Banlocului, nr.42. Ordinea de zi: 1. Raportul Administratorului unic pe anul 2014; 2. Raportul comisiei de cenzori pe anul 2014; 3. Aprobarea situațiilor financiare la data de 31.12.2014; 4. Diverse. In cazul nestrunirii cvorumului necesar, Adunarea Generala Ordinara a Acționarilor se convoacă pentru data de: 27.05.2015, in același loc, la aceasi ora. (2014) Anunț public privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu "S.C. RETUC RMN S.R.L. anunță publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul "Construire hala reciclare mase plastice in regim parter, partial P+IE (birouri), realizare împrejmuire si acces auto" propus a fi amplasat în comuna Giarmata, F.N. CF nr. 400243 Giarmata, nr. cad. A 237/1/1/2/1, CF nr. 400428 Giarmata, nr. cad. A 237/1/ 1/2/2, jud. Timiș. Informațiile privind proiectul propus pot fi consultate la sediul APM Timiș, municipiul Timișoara, B-dul Liviu Rebreanu nr. 18-18A și la titular: Timișoara, str. Armoniei, nr. 25, jud. Timiș,în zilele de luni - joi între orele 8.00 - 16.30, vineri între orele 8.00 - 14.00. Observațiile publicului se primesc zilnic la sediul APM Timiș." Anunțurile publicate conform prevederilor art. 1 I alin (1) lit. (g), din Ord. 135/2010, se vor depune la APM Timiș. (1016)