Renaşterea Bănăţeană, iunie 2015 (Anul 27, nr. 7715-7739)

2015-06-11 / nr. 7723

□BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7723 - joi, 11 iunie 2015 -16 pagini - 2 lei Popa's, cetățean de onoare al județului Timiș Caricaturistul timișorean de notorietate mondială Ștefan Popa Popa's organizează astăzi, de la ora 14 la 19, la și cu sprijinul Muzeului de Artă Timișoara (Palatul Baroc din Piața Unirii nr. 1), o expoziție unică, de o zi, menită să marcherze împlinirea a șase decenii de viață. Cu acest prilej, distinsul caricaturist va oferi concitadinilor săi ocazia de a admira, în premieră absolută, peste 200 de documente rare, scrisori, diplome, premii, decorații, cupe, dovezi ale întâlnirilor lui Ștefan Popa Popa's cu președinți de state, regi, primminiștri, papi și alte personalități ale lumii din domeniile artelor sau sportului. Firește, expoziția va cuprinde și câteva dintre cele mai reprezentative portrete, picturi și, deloc în ultimul rând, caricaturi ale sărbătoritului. Cu acest prilej, Ștefan Popa Popa’s va primi titlul de cetățean de onoare al județului Timiș, precum și o distincție academică din partea Universității Uniglobus din Roma. (L.N.) Situație critică la Maternitatea Bega Viitoarele mămici cu dare de mână aleg clinicile private din Timișoara pentru a beneficia de mai multă atenție din partea personalului medical, deoarece unitățile de stat se confruntă cu o acută criză de personal, în spitalele de stat, asistența medicală oferită o depășește pe cea din privat - clinicile particulare redirecționând cazurile de urgență -, iar condițiile de cazare sunt optime, diferența este făcută însă de numărul asistentelor. în unitățile private, o asistentă îngrijește doar două paciente. "Pentru secția de chirurgie, normativul prevede o asistentă la opt paturi. La Clinica Bega a Spitalului Județean Timișoara, pe o secție lucrează două asistente la 53 de paturi, iar, în cealaltă, una la 45 de paturi. Am fost în situația de a închide una dintre sălile de naștere din cauza lipsei de personal. Pentru a rezolva situația, Ministerul Sănătății ne-a deblocat cinci posturi", a declarat prof. dr. Doru Anastasiu, șeful Secției I de obstetricăginecologie de la Clinica "Bega". Continuare în pagina 3 O relicvă a Sfântului Papă Ioan Paul al II-lea va fi adusă la Timișoara Mâine, în biserica romanocatolică "Millennium" din cartierul Fabric, se deschid celebrările dedicate Sfântului Anton de Padova, de la moartea căruia se împlinesc, în 13 iunie, 784 de ani. La festivitățile din acest an va fi prezent ÎPSS. dr. Ioan Robu, Arhiepiscop și Mitropolit de București. Totodată, cu prilejul acestei solemnități , credincioșii vor avea ocazia de a venera, în incinta amintitului lăcaș de cult, o relicvă a Sfântului Papă Ioan Paul al II-lea. Celebrarea începe la ora 19, cu o Sfântă Liturghie și o devoțiune închinată Sf. Ioan Paul al II-lea. în cadrul serviciului religios va fi expusă și relicva, care va putea fi venerată până sâmbătă, la ora 11, când înalt Prea Sfinția Sa dr. Ioan Robu, Arhiepiscop și Mitropolit de București, va oficia Sfânta Liturghie Pontificală. Fostul suveran pontif a fost beatificat la 1 mai 2011 în Piața Sf. Petru din Roma, iar trecerea sa în rândul sfinților a fost oficiată de Papa Francisc în 27 aprilie 2014. (C.D.T.) Telefonul cititorului 0256/490145 începe festivalul de artă "Street delivery" Bulevardul C.D. Loga din inima cetății timișorene se va transforma, începând de mâine și până duminică, într-o platformă culturală, prilejul fiind dat de găzduirea, pe această arteră, a celei de-a IX-a ediții a festivalului de artă urbană "Street Delivery". Tema propusă de organizatori - în rândul cărora se numără Ordinul Arhitecților din România, Fundația Cărturești, Primăria Timișoara, Institutul Francez, Direcția Județeană pentru Cultură Timiș și mai multe asociații culturale - este "Amprenta de carbon".Continuare în pagina 4 este numărul la care ne puteți sesiz dvs., iar noi vom încerca să vă f; T Mualezi. Primarul Timișoarei dă seamă pentru transportul în comun pe Facebook CURSUL VALUTAR ! Soarele răsare la 5,45 și apune la 21,24.