Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2015 (Anul 27, nr. 7818-7844)

2015-10-01 / nr. 7818

Intrăm nepregătiți în sezonul gripelor Odată cu răcirea vremii începe și sezonul gripelor (octombriemartie), susțin specialiștii în boli infecțioase. Autoritățile sanitare timișene încă fac pregătiri pentru a demara acțiunea de prevenire a îmbolnăvirilor: "în momentul de față ne ocupăm de catagrafie, respectiv preluăm de la medicii de familie și de la unitățile sanitare necesarul de vaccinuri antigripale", a precizat Viorica Dumitru, director executiv adjunct al Direcției de Sănătate Publică (DSP) Timiș. Vaccinarea antigripală va demara cel mai probabil în luna noiembrie, grupurile-țintă care vor beneficia de această imunizare gratuită fiind reprezentate de persoanele cu vârsta de peste 65 de ani, bolnavii cronici și copiii. De asemenea, reprezentanții DSP susțin că în această lună vor veni (tot cu întârziere - n.r.) și vaccinurile care se fac de regulă la copii. mmm Gmimimî Miaimdt 13 BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7818 - joi, 1 octombrie 2015 -16 pagini - 2 lei Contorizarea individuală, blocată de mentalitatea colectivă a locatarilor în ultimii ani, tot mai mulți timișoreni au început să-și instaleze centrale proprii pe gaz, ieșind din sistemul centralizat de termoficare. Am asistat, de la an la an, la un adevărat fenomen, cu mii de locatari care se debranșau de la Colterm și preferau centrale individuale. De regulă, oamenii invocau tarifele mari percepute de regia de termoficare, dar și alte inconveniente de ordin tehnic. Pe de altă parte, nici centralele de apartament nu sunt deloc ieftine: se ajunge chiar și la 10.000 de lei, sumă care nu e tot timpul amortizată, având în vedere că durata de viață a unei asemenea instalații proprii este de doar șase-opt ani. Pe lângă acest inconvenient, se va scumpi și gazul, nu se mai permite decât achiziționarea unor anumite tipuri de centrale, trebuie montat un singur coș pe acoperiș, operațiuni care vor umfla obligațiile financiare ale celor care și-au procurat centrale pe gaz. Monumentul din Libertății a revenit printre noi în cadrul demersului de reabilitare a zonei istorice Cetate, a fost realizată și restaurarea statuii din Piața Libertății. Actuala compoziție statuară a fost comandată în anul 1753 la Viena de către Congregația Sfântului Nepomuk și a Sfintei Fecioare Maria. Monumentul a fost executat la Viena de către sculptorii F. Blimm și E. Wasserburger și reprezintă una dintre compozițiile sculpturale remarcabile, realizate în manieră barocă și păstrate peste timp în orașul nostru. Continuare în pagina 2 Titu Bojin, în rol de... învățătoare Doi consilieri județeni s-au pârât unul pe celălalt la ședința în plen de ieri la președintele instituției, ca doi copii din clasele primare la învățătoare. Primul a fost Tiberiu Lelescu, care i-a cerut lui Titu Bojin să-l schimbe din funcția de președinte al comisiei economice pe Gheorghe Bologa: "Când e ceva de interes personal, se enervează și pleacă, lăsându-ne pe toți cu ochii în soare. Nu a plecat la proiectul legat de PITI (Parcul tehnologic și industrial al consiliului), ci la cel legat de CSM Lugoj. Și așa aveți excedent de consilieri, puneți pe altcineva". La rândul său, Gheorghe Bologa a spus: "Unii colegi participă la comisie prin telefon, așa își anunță și votul. Eu aș vrea să-i văd acolo, pe scaune. Vorbim că facem într-un fel și la vot iese altceva". Pe post de "doamna învățătoare" , Titu Bojin a încercat să împace lucrurile, dar a promis că la prima ședință a comisiei economice va participa și el. (D.D.) Titlurile zilei Pagina 2 Un "Titanic Vals" de excepție deschide stagiunea "Artmedia" Liberalii vor un studiu de piață pentru parcarea CJT Pagina A fost inaugurată noua Clinică de Dermatologie t - Pagina 3 Soarele răsare la 7,33 și apune la 19,16