Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2015 (Anul 27, nr. 7845-7866)

2015-11-02 / nr. 7845

Mii de candele au strălucit în cimitirele Timișoarei Cimitirele Timișoarei au fost arhiplineieri, de Ziua Morților, o sărbătoare pe care, în Banat, dar și în Transilvania, o respectă atât romano- catolicii, cât și ortodocșii, deși ea există numai în calendarul celor dintâi, înarmați cu jerbe, coronițe și candele, cu flori la buchet sau la ghiveci, cu coșuri burdușite cu colaci și colivă, dar și cu săpăligi, pentru primenirea mormintelor, oamenii au dat năvală la locurile de îngropăciune ale dragilor dispăruți, îngrijindu-se, creștinește, să le aducă un omagiu în ajunul zilei de 2 noiembrie, când catolicii prăznuiesc Ziua Tuturor Morților. Dacă unii au venit pregătiți deacasă cu toate cele necesare pentru a marca acest moment, după ce au vizitat piețele orașului și au ales ce li s-a părut mai potrivit, alții au cumpărat lumânări, cununițe de flori artificiale sau naturale, candele de plastic sau de sticlă direct din fața cimitirului. La cel din Calea Buziașului, oferta a fost vastă și înghesuiala pe măsură. Continuare în pagina 2 Proiectul "trâmbițatelor" parcări centrale, un eșec total al municipalității ▼ Numeroase străzi centrale au devenit alei pietonale, conducătorii auto transformându-se în adevărați... vânători de spații, pentru a-și lăsa mașina ▼ O alternativă ar reprezenta-o parcările private, dar tarifele practicate lasă goluri mari în buzunarele timișorenilor în Primăria Timișoara nu știe stânga ce face dreapta Faptul că mulți timișoreni au ajuns să vadă negru în fața ochilor când sunt nevoiți să interacționeze cu primăria este deja de notorietate, în prima instituție a orașului haosul este la el acasă: angajații diverselor direcții se încurcă unii pe alții sau își pasează responsabilitățile, petenții sunt duși cu vorba și amânați la infinit cu rezolvarea problemelor etc. Vă prezentăm în continuare încă o mostră din categoria "In Primăria Timișoara nu știe stânga ce face dreapta". Continuare în pagina 5 Calendarul examenului de definitivat Dascălii care vor să participe la examenul de definitivat se pot înscrie în unitățile de învățământ până în data de 20 noiembrie. în perioada 23 noiembrie -18 decembrie, candidații vor fi înregistrați în aplicație și vor fi înștiințați cu privire la admiterea sau respingerea dosarului. Inspecțiile la clasă se vor realiza până în data de 17 iunie 2016. Susținerea probei scrise a examenului de definitivat va avea loc în data de 4 august, iar rezultatele vor fi afișate în 11 august. Constestațiile se vor depune în zilele de 11 și 12 august, iar rezultatele finale vor fi făcute publice în 18 august. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei Timișoara, solidară cu victimele incendiului de la Colectiv Trenul lui Poli oprește în stația Botoșani ----------------------------- www.renașterea.ro CURSUL VALUTAR 4,0252 lei 4,4322 lei 148,6687 lei/gram Soarele răsare la 7,16 și apune la 17,21