Renaşterea Bănăţeană, februarie 2016 (Anul 28, nr. 7918-7941)

2016-02-02 / nr. 7918

□BĂNĂȚEANĂ {Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7918 - marți, 2 februarie 2016 - 24 pagini - 2 lei (AB) Praznicul întâmpinării Domnului Astăzi, creștinii ortodocși, dar și catolicii sărbătoresc un eveniment important din viața pământească a lui Iisus Hristos. După patruzeci de zile de la nașterea Sa, Pruncul Sfânt a fost dus la Templul Ierusalimului, centrul vieții religioase a națiunii. După Legea lui Moise (Lev. 12:2-8), femeia care a născut un prunc de parte bărbătească nu avea voie să intre în templul Domnului vreme de patruzeci de zile, iar la împlinirea acestora, mama venea cu fiul și aducea jertfă lui Dumnezeu un miel sau un porumbel, într-un ritual de purificare. Deși Preasfânta Fecioară, Maica Domnului, nu avea nevoie de curățire deoarece ea L-a născut fără stricăciune pe Fiul lui Dumnezeu, ea s-a supus cu smerenie legii timpului. Continuare în pagina 2 Soarta deșeurilor timișorene se află astăzi în mâna consilierilor locali Soarta gunoiului din județul Timiș și din reședința acestuia, cea mai mare producătoare de deșeuri, părea bine trasată acum câțiva ani. Se vorbea despre un deponeu ecologic zonal, despre stații de transfer (toate acestea fiind deja finalizate). Pentru resturile produse de timișoreni planul era ca o parte să fie tratate într-o stație de compostare, iar cealaltă să fie incinerată și să producă energie, fantezia fiind chiar de a avea un oraș cu zero deșeuri municipale. Ceva s-a întâmplat însă cu gunoiul Timișoarei, care nu e puțin deloc (circa 300 de tone zilnic), de nu se mai dorește lichidarea lui. Ceva s-a întâmplat și cu firma care se ocupă de colectarea gunoiului, despre care o parte a consilierilor locali susține că ar fi fost favorizată de executivul primăriei. Principalele reproșuri sunt schimbarea acționariatului și prelungirea contractului cu municipalitatea fără penalitățile prevăzute în documentele inițiale și fără ca aleșii locali sau cel puțin o parte a lor să aibă habar de ceea ce se întâmplă. Cât despre mirosul provenit de la stația de compostare, acesta nu mai reprezintă nici un pericol, pentru că, pur și simplu, s-au schimbat prioritățile. Continuare în pagina 3 Rețineri DNA la vârful IPJ Ieri, poliția timișeană a fost zguduită de o anchetă coordonată de procurorii DNA, care vizează și oameni ai legii suspectați de fapte de corupție. Au fost efectuate 11 percheziții la domiciliile suspecților și alte două la sediile unor instituții publice, printre care și cel al Inspectoratului de Poliție al Județului Timiș. Continuare în pagina 5 Telefonul cititorului Alertă din cauza gripei porcine In Romania au fost confirmate deja, în urma analizelor de laborator, 20 de cazuri de gripă porcină (câte șase în București și Dâmbovița, câte două în județele Constanța, Vrancea și Dolj și câte unul în Galați și Iași). Având în vedere situația din Ucraina - unde epidemia a făcut până acum peste 100 de victime -, Ministerul Sănătății a solicitat direcțiilor de sănătate publică din întreaga țară să se asigure că unitățile sanitare iau toate măsurile specifice și nespecifice de prevenire a gripei (purtarea echipamentului de protecție, limitarea circulației bolnavilor și aparținătorilor, vaccinarea antigripală a personalului medical) și să raporteze zilnic orice caz cu evoluție și simptomatologie asemănătoare acestei maladii. înw. renașterea la IRSUL VALUTAR 4,1723 lei 4,5320 lei 150,6539 lei/gram Soarele răsare la 7,56 și apune la 17,42 Supliment de cultură Contacte, semnale și coduri... sau „Etymologimn Magnum Boonaiai”, despre arta întrebuințării actorului un deziderat istoric al culturii naționale în interiorul ziarului