Renaşterea Bănăţeană, martie 2016 (Anul 28, nr. 7942-7968)

2016-03-01 / nr. 7942

DRANATEANA I Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7942 - marti, 1 martie 2016 - 24 pagini - 2 lei (AB) Marșul timișorenilor a adus în atenție bolile rare Peste 200 de persoane au mărșăluit la Timișoara de Ziua Bolilor Rare. "Noi am avut pregătite 200 de veste, dar acestea au fost insuficiente pentru cei circa 240 de participanți. Au fost și câțiva dintre pacienți", a precizat unul dintre organizatorii evenimentului, medicul timișorean prof. dr. Maria Puiu, președinta Societății Române de Genetică Medicală. Multe dintre bolile rare sunt nediagnosticate sau diagnosticate târziu din cauză că nu sunt cunoscute de medicii din teritoriu, iar specialiștii în genetică medicală sunt prea puțini numeric. Mai mult, nu există o rețea națională de centre medicale specializate în care să se facă depistarea, diagnosticarea și urmărirea pacienților cu boli rare. Continuare în pagina 4 Strategii culturale și stratageme venale Diverși "descurcăreți" își alimentează conturile private profitând de faptul că, sub pretextul candidaturii Timișoarei la titlul de Capitală Europeană a Culturii, se fac decontări aiuritoare pe bandă rulantă din bani publici A intrat, de multă vreme, în firescul lucrurilor ca decidenții din cultură să se plângă că acest domeniu este lăsat, mai mereu, la umlă atunci când vine vorba de împărțirea bugetului public. în principiu, oamenii au dreptate, doar că, la fel de adevărat este și că, așa puțini cum sunt, banii ăia sunt, de multe ori, risipiți cu nonșalanță de cei puși să-i administreze cât mai judicios cu putință. Bunăoară, proaspăt intrat pe piață în 2013 a avut loc prima ediție. Festivalul Internațional Jazz TM a dat rapid naștere unor semne de întrebare. Desfășurată în perioada 11-13 iulie 2014, a doua ediție a festivalului respectiv a fost "organizată" de Casa de Cultură a Municipiului Timișoara (instituție subordonată Consiliului Local Timișoara), dar "produsă" de Asociația Centrul Cultural Plai (aceeași care organizează și Festivalul Plai), conform contractului încheiat,în ianuarie 2014, între cele două entități. Continuare în pagina 2 Ultima modă la Timișoara Primăria plantează copaci peste rețelele de apă și gaz da să iasă bine numărătoarea pentru plantările de primăvară. Primăria Timișoara s-a pus deja pe treabă și le-a transmis firmelor însărcinate cu întreținerea spațiilor verzi să umple orașul de copaci. Nu contează unde, cum și de ce, arbori să fie, că acuși vine bilanțul de patru ani și echipa din fruntea primăriei trebuie să aibă și argumente pentru laude. Continuare în pagina 5 S-a deschis sezonul la numărat gropile din asfalt Teoretic, începând de astăzi, așa cum a afirmat primarul Timișoarei, stațiile de asfalt vor reporni, iar muncitorii de la firmele care au contracte cu municipalitatea vor putea trece la repararea carosabilului găurit de intemperiile de peste iarnă. Starea acestuia este mai bună câțiva ani, în special în ceea ce privește străzile principale, dintre șoferii timișoreni. Alții, în schimb, nu sunt de acord că este mult loc pentru mai bine. Continuare decât acum susțin mulți și consideră în pagina 3 Primarul Robu a picat la proba "pe tocuri" CURSUL VALUTAR B----4,0970 M 4,4692 M -162 í500 Jei/giam Soarele răsare la 7,13 și apune la 18,22 Supliment de cultură În interiorul ziarului