Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2016 (Anul 28, nr. 7969-7993)

2016-04-01 / nr. 7969

IDirector onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7969 - vineri, 1 aprilie 2016 - 16 pagini+programe TV+supliment cu anunțuri gratuite - 3 lei (AB) Ziua Mondială a Sănătății, sărbătorită în stradă Medicii sunt deciși să sărbătorească Ziua Mondială a Sănătății (7 aprilie) în stradă. "Pentru cei din sistemul sanitar este zi liberă, dar noi vom picheta Ministerul Sănătății", ne-a declarat medicul Victor Eșanu, președintele Camerei Federative a Sindicatelor Medicilor din România (CFSMR). Zeci de medici au protestat, ieri, în fața Ministerului Muncii nemulțumiți de salarii, neacordarea tuturor sporurilor, nerespectarea normei de muncă și a timpului de repaus. "Am fost invitați la dialog de unul dintre consilierii doamnei ministru Ana Costea și unul dintre directori. Le-am prezentat revendicările și le-am argumentat. Ni s-a trans mis că mâine (astăzi - n.r.), președinților confederațiilor sindicale li se va prezenta draftul Legii salarizării. La alte chestiuni ni se va răspunde ulterior. Continuăm cu protestele, pentru că anumite aspecte țin de Ministerul Sănătății. Continuare în pagina 4 Au început pregătirile pentru campania electorală? Romii din Mașloc, trimiși de primar cu microbuzul școlar să-și facă buletine Primarul comunei Mașloc, Francisc Bartha, are un suflet bun. Atât de bun încât ignoră regulamentul de utilizare a microbuzelor școlare care, logic, au drept scop transportul elevilor din comună la și de la școală, și trimite diverse persoane să-și facă... buletine la Timișoara! Ieri-dimineață, la ora 10,30, microbuzul școlar din Mașloc a parcat, fain frumos, în spatele clădirii de lângă Poșta Mare, în care funcționează Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor și Casa Căsătoriilor. Din autovehicul au coborât mai multe persoane, majoritatea de etnie romă, care au intrat în clădire, s-au așezat la mesele din hol și au început să-și completeze actele necesare pentru eliberarea cărților de identitate. Continuare în pagina. 2 Pasajul Jiul are constructor Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a decis să respingă contestația depusă la sfârșitul lunii februarie, în urma licitației pentru lărgirea la cinci benzi a pasajului pe sub calea ferată în zona Circumvalațiunii Jiul din Timișoara. Demersul a fost făcut de firma Procom SRL, cu sediul social în Italia și cu sediul pentru corespondență la Iași, în calitate de lider al asocierii cu Ram Servicii Ecologice SRL, Conest SA și Daria Const SRL. CNSC a decis continuarea procedurii de atribuire a lucrării. Ieri, la Primăria Timișoara a fost semnat contractul pentru lărgirea pasajului Jiul cu firma austriacă Porr Construct SRL, pentru suma de 17,69 milioane de lei fără TVA. Termenul de finalizare prevăzut este de 14 luni de la data începerii lucrărilor. Șantierul se va deschide cât de curând, astfel că în această vară șoferii care treceau pe sub pasaj vor fi nevoiți să utilizeze rute alternative pentru a circula dinspre Iulius Mall către Gara de Nord și sudul orașului. (D.D.) Din goana autovehiculului sau în plimbare pedestră, locuitorii Timișoarei au putut observa în ultimele luni o creștere a densității semafoarelor din oraș, cel puțin în anumite zone. Proiectul care promite siguranță în trafic și undă verde la semafoare se pregătește să ne facă viața mai frumoasă. Până atunci, însă, o puzderie de stâlpi s-au răspândit pe anumite străzi, în timp ce alte artere - unele foarte circulate și semaforizate deficitar - au rămas nebăgate în seamă. Continuare în pagina 3 Titlurile zilei Inspectoratul școlar și Liceul pedagogic, amendate pentru discriminare Lugoj stxâ'Ut