Renaşterea Bănăţeană, mai 2016 (Anul 28, nr. 7994-8018)

2016-05-03 / nr. 7994

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7994 - marți, 3 mai 2016 - 24 pagini - 2 lei (AB) Controale în regim de urgență în spitale Direcția de Sănătate Publică Timiș, alături de cele din toate județele țării, verifică în această perioadă toate unitățile sanitare care utilizează dezinfectanții produși de compania Hexi Pharma. Acțiunea se derulează prin autocontrolul unităților spitalicești, dar și prin probe suplimentare care vor fi trimise la analiză. Laboratoarele tuturor direcțiilor de sănătate publică au funcționat și în perioada sărbătorilor de Paști, pentru efectuarea testelor de laborator, care vor fi raportate mâine Ministerului Sănătății. Astfel, în regim de urgență, se efectuează autocontrolul propriu al unităților spitalicești, dar și controale ale direcțiilor de sănătate publică. De asemenea, serviciile de control în sănătate publică vor colecta mostre sigilate din biocidele incriminate care vor fi trimise la testare pentru a vedea dacă ceea ce este precizat pe etichetă corespunde cu conținutul mostrei. Continuare în pagina 4 Mii de timișoreni au luat Lumina Sfântă în noaptea de înviere Mii de credincioși și-au petrecut noaptea de înviere în centrul orașului, în preajma Catedralei Mitropolitane sau sub cupola sfântului lăcaș, unde au asistat la slujba oficiată de înaltpreasfințitul Părinte Ioan, întâistătătorul bisericii ortodoxe din Banat, care a săvârșit cele rânduite înconjurat de un sobor de preoți și diaconi. Ca de fiecare dată, ceremonia religioasă s-a deschis cu tradiționala procesiune a credincioșilor care, cu lumânări aprinse în mâini, au înconjurat catedrala, bucurându-se să audă cântarea "Hristos a înviat!" cu prilejul celui mai mare praznic bisericesc de peste an, în încheierea pelerinajului, Mitropolitul Banatului a adresat un cuvânt de învățătură credincioșilor prezenți referitor la darurile învierii Mântuitorului Hristos, revărsate peste întreaga făptură odată cu biruința Sa asupra morții și a iadului. Continuare în pagina 3 "Expertiza" care nu lămurește nimic Telefonul 1 .1^ este numarul la care ne puteți sesiza problemele cititorului dvs., iar noi vom încerca să vă fim de folos! Ziua Europei, marcată și la Timișoara Ziua Uniunii Europene marchează istorica declarație de la 9 mai 1950 a ministrului francez de externe, Robert Schuman, prin care propunea un plan de colaborare economică între Franța și Germania, pentru eliminarea rivalităților seculare dintre cele două state. Decizia a fost luată de Consiliul European de la Milano, în 1985. Continuare în pagina 5