Renaşterea Bănăţeană, mai 2016 (Anul 28, nr. 7994-8018)

2016-05-04 / nr. 7995

13 BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7995 - miercuri, 4 mai 2016 - 16 pagini - 2 lei (AB) Aglomerație la Urgențe Problemele de sănătate cu care s-au confruntat timișorenii în zilele de sărbătoare i-au adus abia din a... treia zi de Paști la medic, "începând din noaptea de luni spre marți,suntem asaltați de pacienți. Nu am avut timp să-i numărăm. Probabil că vom ajunge la circa 200 de cazuri în 24 de ore. Problemele sunt diverse: lombosciatică, accident vascular cerebral, infarct miocardic, dureri de stomac, hemipareză, vărsături, sindrom memetic (vărsături), episoade de pierdere de cunoștință, traumatisme minore casnice, mușcături de căpușă, stop cardio-respirator... Mulți dintre ei au stat acasă bolnavi de Sfintele Paști și abia acum au venit să-și vadă de sănătate", a declarat ieri Mihai Grecu, medic-șef la Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean Timișoara. (D.l.) Clădirile de patrimoniu privesc cu tristețe "realizările" contemporanilor Valorosul patrimoniu de clădiri istorice ale Timișoarei - nu mai puțin de 14.500 la număr, cel mai mare din țară, conform specialiștilor - se transformă, pe zi ce trece, în ruine. Cu destul de puține excepții, venite de la câțiva proprietari particulari din zona centrală a orașului, situația patrimoniului arhitectural din cartierele emblematice Cetate, Traian și Iosefin a rămas exact ca acum patru ani, clădirile fiind gata să le cadă în cap trecătorilor, cu tot cu istoria care le definește, ca o răzbunare peste veacuri pentru neglijența cu care sunt tratate vechile case. După un început bun și vreo doi ani în care edilii au clamat că doresc să se implice, ba chiar au elaborat reglementări noi, toată bunăvoința s-a dus pe Apa Sâmbetei, motivul oficial fiind frica de Curtea de Conturi. Clădirile din centru, chiar mai coșcovite decât în 2012, privesc mustrător, prin ferestrele boltite și sparte pe alocuri, la caldarâmul nou, din piatră adusă tocmai din Italia, în timp ce ele n-au văzut nici măcar o găleată de tencuială în ultimele două decenii. Continuare în pagina 3 "Rabla 2016", gata de start Două treimi din parcul timișean de autoturisme e bun de dat la casat Cu perioada de dezbatere publică de-acum încheiată, Ghidul de finanțare pentru Programul "Rabla" ar putea da doritorilor posibilitatea ca, începând de la jumătatea acestei luni, să-și achiziționeze o mașină nouă. Aceasta este, cel puțin, promisiunea făcută de ministrul mediului, apelor și pădurilor, Cristiana Pasca Palmer, potrivit căreia, valoarea totală a programului în acest an este de 220 de milioane lei. Sumă din care 75 de milioane vor fi alocate extensiei "Rabla Plus", prin care românii pot cumpăra mașini sută la sută electrice. Continuare în pagina 5 Accesul la fonduri, mai lejer pentru întreprinzătorii rurali Solicitanții de finanțări prin Programul Național pentru Dezvoltare Rurală (PNDR) nu mai au obligația de a prezenta contracte de arendă încheiate pe o perioadă de minimum zece ani. Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) a eliminat această condiție obligatorie, care le-a dat până acum serioase bătăi de cap aspiranților la fondurile nerambursabile. Continuare în pagina 6 Telefonul cititorului 01 ld^ este numărul la care ne puteți sesiza problemele U 30/ 1*43 dvs., iar noi vom încerca să vă fim de folos! Titlurile zilei