Renaşterea Bănăţeană, mai 2016 (Anul 28, nr. 7994-8018)

2016-05-16 / nr. 8005

□BĂNĂȚEANĂ 1 I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 8005 - luni, 16 mai 2016 - 16 pagini - 2 lei (AB) Solicitările de pensionare, cernute cu sită deasă Cine are curiozitatea de a arunca o privire prin răbojul Caseide Pensii Timiș va putea constata că, la nivelul lunii trecute, județul număra exact 157.225 de pensionari, dintre care un procent de 15 la sută îl reprezintă cei cu pensii de invaliditate, pensii anticipate și anticipate parțiale. O proporție asemănătoare celei înregistrate, de altfel, la nivelul întregii țări, dar care pare a nu fi deloc pe placul guvernanților, în prezent, statul plătește peste 700.000 de pensii de invaliditate, cu valoare medie de 574 lei (în Timiș - 571 de lei), iar fenomenul este în creștere începând din 2013, când legea sistemului unitar de pensii publice a fost modificată ca urmare a unei decizii impuse de Curtea Constituțională. Continuare în pagina 3 "Record" nedorit în primele patru luni ale acestui an Nouă copile care nu au împlinit 15 ani au devenit mame în maternitățile timișene Județul Timiș bate Republica Cehă în privința nașterilor la o vârstă fragedă. Numai în primele patru luni ale acestui an, nouă copile care nu au împlinit 15 ani au devenit mame în maternitățile timișene. Pentru întreg anul 2015, cifra este dublă, precizează reprezentanții Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Timiș. "în Cehia, se înregistrează opt nașteri pe an la o vârstă mică a mamei, în timp ce în România sunt aproape 700 de mame sub 15 ani", a precizat, la Timișoara, prof. dr. Nicolae Suciu, manager al Institutului Național pentru Sănătatea Mamei și Copilului București și președinte al Societății de Obstetrică și Ginecologie din România. Continuare în pagina 2 Vor începe lucrări și la Preluarea solicitărilor de pasajul Popa Șapcă subvenții va fi prelungită Pasajul subteran Popa Șapcă este amplasat în zona centrală a municipiului Timișoara, asigurând legătura dintre centrul orașului și cartierele Lipovei și Aradului. Primăria a predat amplasamentul constructorului care va realiza lărgirea pasajului la patru benzi. Continuare în pagina 3 C Data-limită pentru depunerea cererilor unice de plăți, de către fermieri, ar putea fi 31 mai 2016; în orice caz, prelungirea va fi de cel puțin zece zile. Prelungirea termenului până la care Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură va primi solicitările fără penalizarea beneficiarilor este, deocamdată, prevăzută doar într-un proiect de act normativ, care va intra în vigoare foarte curând. Continuare în pagina 7 — Telefonul / Ids cititoruluiy W dvs., iar noi vom încerca să vâ fim de folos!