Renaşterea Bănăţeană, iunie 2016 (Anul 28, nr. 8019-8043)

2016-06-01 / nr. 8019

Sindicaliștii din învățământ protestează Negocierile dintre sindicaliștii din învățământ și reprezentanții Ministerului Muncii au eșuat, profesorii urmând să declanșeze astăzi acțiuni de protest în Capitală. "Negocierile au durat 30 de minute. Am propus o creștere salarială de 10 la sută, de la 1 ianuarie 2017, sau de cinci la sută, de la 1 august 2016 și de încă cinci procente de la 1 ianuarie 2017. Propunerea guvernului a fost pentru o corecție de doar cinci la sută. Acesta este lucrul care ne-a nemulțumit", a declarat Simion Hăncescu, liderul Federației Sindicatelor Libere din învățământ . Și Virgil Popescu, liderul Sindicatului "Spiru Haret" din județul Timiș, va fi prezent astăzi la București, la acțiunea de protest, alături de alți patru colegi din Timișoara. Marșul are loc de la ora 11, iar organizatorii mizează pe prezența a 15.000 de participanți, printre care se vor număra dascăli, elevi și părinți. BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 8019 - miercuri, 1 iunie 2016 - 16 pagini - 2 lei (AB) "Jupânii" Timișoarei n-au probleme cu parcarea Aceasta în timp ce pe contribuabilul de rând îl trec valuri de transpirații până când găsește un loc pentru a-și lăsa mașina până la încheierea programului de la serviciu Despre funcționarii la stat se pot spune multe. Sindicatele din domeniu ne-ar putea face capul calendar cu problemele pe care le întâmpină acești oameni, atât de oropsiți de soartă, cu salariile reduse și, din când în când, tăiate pentru a deveni și mai mici. Desigur, funcționarii români nu sunt dintre cei mai fericiți de pe planetă, nici din punct de vedere financiar, nici ca perspective profesionale. La Timișoara, însă, au parte și de privilegii comparativ cu cetățenii obișnuiți, mai ales dacă dețin și o poziție favorabilă în organigramă. Una dintre cele mai spinoase probleme din centrul Timișoarei - unde își au sediul cele mai importante instituții - o constituie parcările. Cel puțin în anumite privințe, angajații din administrație, dar și din alte reprezentanțe ale statului, sunt scutiți de stresul zilnic al căutării unui loc de parcare, precum și de plata acestuia. Contribuabilul, în schimb, nu are acces în aceste spații devenite private prin bunul plac al unor "jupâni", dar care se află, de fapt, pe domeniul public. Continuare în pagina 3 J www.renasterea.rcTj Telefonul cititorului Obiective pentru comuna Șag 1. Finalizarea noului PUZ pentru concesionarea terenurilor destinate locurilor de casă pentru tinerii care au depus și vor depune cereri 2. Introducerea RATI pentru a asigura transportul în comun la un preț corect 3. Extinderea rețelei de apă și introducerea canalizării 4. Extindere grădiniță 5. Iluminarea aleilor în cimitir 6. Subvenționarea deșeurilor menajere 7. Renovarea bibliotecii 8. Ruga Șagului, adusă la o valoare mult mai mare 9. Ședințele de consiliu să fie transmise online pentru a fi accesibile tuturor 10. Recuperarea lotului școlar 11. Susținerea micilor producători 12. Acces în primărie fără pile. (P) Titlurile zilei Studiile clinice derulate la Psihiatrie, în vizorul poliției Soarele răsare la 5,49 și apune la 21,18 1 la care ne puteți noi vom încerca să vă fi Legea nu-i sperie pe șpătarii de la Stamora-Moravița Nici nu s-a stins bine scandalul iscat de demascarea a o sută de polițiști de frontieră și vameși din județele Timiș și Caraș-Severin, trimiși în judecată pentru fapte de corupție, că, iată, o situație similară a ieșit din nou la iveală. Ieri, zeci de polițiști de la punctele de frontieră din Timiș și Caraș- Severin au fost săltați de mascați și duși la sediul DIICOT Timișoara, pentru a fi audiați de procurori. Continuare în pagina 5